Matthew Wilson se vrací do WRC. Návrat do mistrovství světa v automobilových soutěžích ho čeká při jeho domácí soutěži, Rally GB. Cíle si přitom dává vysoké, chce vyrovnat svůj loňský výkon (byl 5.).
Matthew Wilson se vrací do MS. Od lednové Rally Monte Carlo se do žádné soutěže MS nezapojil. Brit poté před Rally Sweden trénoval, ale uklouzl na ledu, zlomil si kotník a musel si dát pauzu. Jenže ta trvala déle, než si sám představoval.
Jenže teď se Matthew vrací. Na domácí soutěži opět usedne za volant vozu z dílen M-Sportu, Fordu Fiesta RS WRC. Pojede za tým M-Sport, jeho kolegové budou Ott Tänak a Evgeny Novikov. Fiesta bude ve zcela novém designu (sponzor, který zaplatil start na Monte Carlu, již s M-Sportem nespolupracuje).
Před domácí soutěži si jezdec věří, vloni zaznamenal 5. místo a v posledních 5 vystoupeních na této šotolinové soutěži se vždy vešel do TOP10: "Je skvělé se vrátit do MS. Fakt, že to vyšlo na domácí soutěži, je výborný. Jsem hrdý na svoji zemi, podpora je skvělá (jeho start platí právě a pouze místní firmy, pozn. red.). Je pravdou, že jsem ještě letos žádnou šotolinovou soutěž nejel. Bude tudíž velmi těžké hned od začátku držet vysoké tempo."
"Nemůžu se dočkat, až se opět posadím za volant. Doufám, že se mi podaří zopakovat 5. místo z loňského roku. Pro všechny britské fanoušky bych chtěl na domácí soutěži zajet dobrý výsledek," říká jezdec. Welšská rally se jela poprvé v roce 1932 a řadí se tudíž mezi nejstarší pořádané soutěže. Dříve byla soutěž známá pod názvem RAC Rally a v MS je od roku 1973. Díky svým rychlým a technickým zkouškám je mezi jezdci i fanoušky velmi oblíbená.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?