Zdál se Vám někdy sen, ve kterém plavete proti neviditelnému proudu a nehnete se ani o centimetr? Nebo běžíte a běžíte a běžíte a nepohnete se přitom z místa?
Znáte ten pocit marnosti a bezradnosti, se kterým jste se pak probudili? Tak takový dojem má český jezdec Martin Prokop po svém startu na Estonské Rally, který pro něj byl přípravou na další dějství světového šampionátu, které se odehraje první srpnový víkend ve Finsku.
„Divný pocit,“ říká český jezdec po dojetí výborně zorganizovaného podniku, ve kterém obsadil 4. místo za Ostbergem, Neuvillem a domácím Grossem. „Za sebe jsem měl dojem, že jsem naprosto nic nepodcenil, už jen proto, aby se varianty nastavení, které jsme chtěli vyzkoušet, mohly dokonale projevit. Začali jsme se ztrátou cca 1 sekundu na kilometr na Ostberga. Pak jsme provedli první alternativu set- upu a ztráta byla 1 sekundu na kilometr. A po další změně jsme se dostali -tramtadadá - na odstup 1 sekundu na kilometr…. Prostě vývoj nula. Ani pozitivní ani negativní. Už jsme opravdu nevěděli, co vymyslet,“ popisuje bezradnost Czech Ford National Týmu Martin Prokop.
Na superrychlých estonských šotolinových RZ posádky dosahovaly vysokých rychlostních průměrů, které přesahovaly hranici 125 km/h, jen stěží česká dvojice hledala místa, kde výslednou ztrátu nabírá. „Když se podíváte na kterýkoli onboard, je to pořád takový kalup, že se to opravdu najít nedá. Valnou většinu času jsme se po trati pohybovali rychlostí 180 – 190 km/h “, komentuje své dojmy Zdeněk Hrůza, sdílející s Martinem Prokopem kokpit Fordu Fiesta WRC. „Museli jsme si obstarat data Madse Ostberga, abychom neodjížděli s úplně zamotanou hlavou.“
Porovnání ukázalo, že český pilot brzdí na stejných místech, ve stejném okamžiku jako norský jezdec. Jediné v čem se ukázal rozdíl bylo pár kilo tlaku na brzdový pedál. „Mads podle dat brzdu jen polechtal, já byl důraznější. Takže jsou dvě možnosti. Buď mám větší sílu v noze nebo jsem se víc bál,“ už s nadhledem hodnotil Martin Prokop svůj testovací start na estonských tratích. „Snad se nám příčinu v dalších testech odstranit…“
Bude tedy opět platit, že ve Finsku uspěje ten, kdo dokáže odhodit pud sebezáchovy? „Finské tratě jsou rozhodně ty nejvíc „na srdce“ z celého šampionátu. Pohříchu hranice mezi zahozením strachu a zahozením auta do lesa je tady tenčí než kde jinde. Pokusíme se tu linii najít. A nepřekročit.“, dodává český rallyový pilot Martin Prokop.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.