Francouzský jezdec Sébastien Loeb s vozem Citroën DS3 WRC vyhrál Rally Nový Zéland a triumfoval už v pátém závodu letošní sezony. Na druhé příčce skončil Loebův týmový kolega Mikko Hirvonen z Finska, třetí byl Nor Petter Solberg.
Loeb pokračuje v letošní suverenitě, vyhrál už v pěti ze sedmi letošních podniků. Přesto měl v posledním dnu pozici trochu usnadněnou. Šéf týmu Yves Matton vsadil na týmovou režii. "Řekl jsem jim, že mají zůstat na svých pozicích. Nedává smysl zítra nadále bojovat o vítězství," řekl po konci druhého dne. I proto v závěrečném dnu získal Loeb na svého týmového partnera 23 náskoku a celkově vyhrál o půl minuty. "Je to velké vítězství. Byl to dlouhý víkend s některými velmi těžkými momenty. Boj s Mikkem nebyl snadný, ale nakonec jsme to oba zvládli a jsme rádi, že máme první dvě příčky," řekl francouzský vítěz. "Dva dny jsme opravdu velice tvrdě bojovali. Jsem opravdu rád, že mám zpátky svojí rychlost, protože v Řecku to s mojí jízdou nebylo ideální. Jsem rád, že se lepším právě před rally ve Finsku," sdělil Hirvonen a naznačil, že ve své domovině se pokusí zaútočit na vítězství.
Třetí Petter Solberg litoval zaváhání z úvodního dne závodu. "Přijeli jsme sem s dobrým autem a velkou příležitostí na dobrý výsledek, ale bohužel páteční chyba ukončila naše naděje na vítězství. Je to smutné, ale i pódium je stále dobrý výsledek. Rychlost vozu je fantastická a všichni v týmu jedeme naplno na vítězství. Jsem si jistý, že vítězství přijde brzy," řekl Solberg. Čech Martin Prokop podnik na Novém Zélandu vynechal. Rally Nový Zéland, 7. závod MS v automobilových soutěžích:
Konečné pořadí: 1. Loeb - Elena (Fr., Mon./Citroën DS3 WRC) 4:04:51,2, 2. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Citroën DS3 WRC) +29,6, 3. P. Solberg - Patterson (Nor., Brit./Ford Fiesta RS WRC) +1:36,4, 4. Novikov - Giraudet (Rus., Fr./Ford Fiesta RS WRC) +2:13,6, 5. Neuville - Gilsoul (Belg./Citroën DS3 WRC) +2:42,4, 6. Sordo - Del Barrio (Šp./Mini Cooper) +3:03,2. Průběžné pořadí MS (po 7 závodech): 1. Loeb (Fr./Citroen) 145, 2. Hirvonen (Fin./Citroen) 107, 3. P. Solberg (Nor./Ford) 90, 4. ?stberg (Nor./Ford) 80, 5. Novikov (Rus./Ford) 55, 6. Latvala (Fin./Ford) 54, 7. PROKOP (ČR/Ford) 36, 8. Neuville (Bel./Citroen) 32.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.