Francouzský jezdec Sébastien Loeb s vozem Citroën DS3 WRC vyhrál Rally Nový Zéland a triumfoval už v pátém závodu letošní sezony. Na druhé příčce skončil Loebův týmový kolega Mikko Hirvonen z Finska, třetí byl Nor Petter Solberg.
Loeb pokračuje v letošní suverenitě, vyhrál už v pěti ze sedmi letošních podniků. Přesto měl v posledním dnu pozici trochu usnadněnou. Šéf týmu Yves Matton vsadil na týmovou režii. "Řekl jsem jim, že mají zůstat na svých pozicích. Nedává smysl zítra nadále bojovat o vítězství," řekl po konci druhého dne. I proto v závěrečném dnu získal Loeb na svého týmového partnera 23 náskoku a celkově vyhrál o půl minuty. "Je to velké vítězství. Byl to dlouhý víkend s některými velmi těžkými momenty. Boj s Mikkem nebyl snadný, ale nakonec jsme to oba zvládli a jsme rádi, že máme první dvě příčky," řekl francouzský vítěz. "Dva dny jsme opravdu velice tvrdě bojovali. Jsem opravdu rád, že mám zpátky svojí rychlost, protože v Řecku to s mojí jízdou nebylo ideální. Jsem rád, že se lepším právě před rally ve Finsku," sdělil Hirvonen a naznačil, že ve své domovině se pokusí zaútočit na vítězství.
Třetí Petter Solberg litoval zaváhání z úvodního dne závodu. "Přijeli jsme sem s dobrým autem a velkou příležitostí na dobrý výsledek, ale bohužel páteční chyba ukončila naše naděje na vítězství. Je to smutné, ale i pódium je stále dobrý výsledek. Rychlost vozu je fantastická a všichni v týmu jedeme naplno na vítězství. Jsem si jistý, že vítězství přijde brzy," řekl Solberg. Čech Martin Prokop podnik na Novém Zélandu vynechal. Rally Nový Zéland, 7. závod MS v automobilových soutěžích:
Konečné pořadí: 1. Loeb - Elena (Fr., Mon./Citroën DS3 WRC) 4:04:51,2, 2. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Citroën DS3 WRC) +29,6, 3. P. Solberg - Patterson (Nor., Brit./Ford Fiesta RS WRC) +1:36,4, 4. Novikov - Giraudet (Rus., Fr./Ford Fiesta RS WRC) +2:13,6, 5. Neuville - Gilsoul (Belg./Citroën DS3 WRC) +2:42,4, 6. Sordo - Del Barrio (Šp./Mini Cooper) +3:03,2. Průběžné pořadí MS (po 7 závodech): 1. Loeb (Fr./Citroen) 145, 2. Hirvonen (Fin./Citroen) 107, 3. P. Solberg (Nor./Ford) 90, 4. ?stberg (Nor./Ford) 80, 5. Novikov (Rus./Ford) 55, 6. Latvala (Fin./Ford) 54, 7. PROKOP (ČR/Ford) 36, 8. Neuville (Bel./Citroen) 32.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?