Francouzský jezdec Sébastien Loeb s vozem Citroën DS3 WRC vyhrál Rally Nový Zéland a triumfoval už v pátém závodu letošní sezony. Na druhé příčce skončil Loebův týmový kolega Mikko Hirvonen z Finska, třetí byl Nor Petter Solberg.
Loeb pokračuje v letošní suverenitě, vyhrál už v pěti ze sedmi letošních podniků. Přesto měl v posledním dnu pozici trochu usnadněnou. Šéf týmu Yves Matton vsadil na týmovou režii. "Řekl jsem jim, že mají zůstat na svých pozicích. Nedává smysl zítra nadále bojovat o vítězství," řekl po konci druhého dne. I proto v závěrečném dnu získal Loeb na svého týmového partnera 23 náskoku a celkově vyhrál o půl minuty. "Je to velké vítězství. Byl to dlouhý víkend s některými velmi těžkými momenty. Boj s Mikkem nebyl snadný, ale nakonec jsme to oba zvládli a jsme rádi, že máme první dvě příčky," řekl francouzský vítěz. "Dva dny jsme opravdu velice tvrdě bojovali. Jsem opravdu rád, že mám zpátky svojí rychlost, protože v Řecku to s mojí jízdou nebylo ideální. Jsem rád, že se lepším právě před rally ve Finsku," sdělil Hirvonen a naznačil, že ve své domovině se pokusí zaútočit na vítězství.
Třetí Petter Solberg litoval zaváhání z úvodního dne závodu. "Přijeli jsme sem s dobrým autem a velkou příležitostí na dobrý výsledek, ale bohužel páteční chyba ukončila naše naděje na vítězství. Je to smutné, ale i pódium je stále dobrý výsledek. Rychlost vozu je fantastická a všichni v týmu jedeme naplno na vítězství. Jsem si jistý, že vítězství přijde brzy," řekl Solberg. Čech Martin Prokop podnik na Novém Zélandu vynechal. Rally Nový Zéland, 7. závod MS v automobilových soutěžích:
Konečné pořadí: 1. Loeb - Elena (Fr., Mon./Citroën DS3 WRC) 4:04:51,2, 2. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Citroën DS3 WRC) +29,6, 3. P. Solberg - Patterson (Nor., Brit./Ford Fiesta RS WRC) +1:36,4, 4. Novikov - Giraudet (Rus., Fr./Ford Fiesta RS WRC) +2:13,6, 5. Neuville - Gilsoul (Belg./Citroën DS3 WRC) +2:42,4, 6. Sordo - Del Barrio (Šp./Mini Cooper) +3:03,2. Průběžné pořadí MS (po 7 závodech): 1. Loeb (Fr./Citroen) 145, 2. Hirvonen (Fin./Citroen) 107, 3. P. Solberg (Nor./Ford) 90, 4. ?stberg (Nor./Ford) 80, 5. Novikov (Rus./Ford) 55, 6. Latvala (Fin./Ford) 54, 7. PROKOP (ČR/Ford) 36, 8. Neuville (Bel./Citroen) 32.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?