Francouzský jezdec Sébastien Loeb s vozem Citroën DS3 WRC vyhrál Rally Nový Zéland a triumfoval už v pátém závodu letošní sezony. Na druhé příčce skončil Loebův týmový kolega Mikko Hirvonen z Finska, třetí byl Nor Petter Solberg.
Loeb pokračuje v letošní suverenitě, vyhrál už v pěti ze sedmi letošních podniků. Přesto měl v posledním dnu pozici trochu usnadněnou. Šéf týmu Yves Matton vsadil na týmovou režii. "Řekl jsem jim, že mají zůstat na svých pozicích. Nedává smysl zítra nadále bojovat o vítězství," řekl po konci druhého dne. I proto v závěrečném dnu získal Loeb na svého týmového partnera 23 náskoku a celkově vyhrál o půl minuty. "Je to velké vítězství. Byl to dlouhý víkend s některými velmi těžkými momenty. Boj s Mikkem nebyl snadný, ale nakonec jsme to oba zvládli a jsme rádi, že máme první dvě příčky," řekl francouzský vítěz. "Dva dny jsme opravdu velice tvrdě bojovali. Jsem opravdu rád, že mám zpátky svojí rychlost, protože v Řecku to s mojí jízdou nebylo ideální. Jsem rád, že se lepším právě před rally ve Finsku," sdělil Hirvonen a naznačil, že ve své domovině se pokusí zaútočit na vítězství.
Třetí Petter Solberg litoval zaváhání z úvodního dne závodu. "Přijeli jsme sem s dobrým autem a velkou příležitostí na dobrý výsledek, ale bohužel páteční chyba ukončila naše naděje na vítězství. Je to smutné, ale i pódium je stále dobrý výsledek. Rychlost vozu je fantastická a všichni v týmu jedeme naplno na vítězství. Jsem si jistý, že vítězství přijde brzy," řekl Solberg. Čech Martin Prokop podnik na Novém Zélandu vynechal. Rally Nový Zéland, 7. závod MS v automobilových soutěžích:
Konečné pořadí: 1. Loeb - Elena (Fr., Mon./Citroën DS3 WRC) 4:04:51,2, 2. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Citroën DS3 WRC) +29,6, 3. P. Solberg - Patterson (Nor., Brit./Ford Fiesta RS WRC) +1:36,4, 4. Novikov - Giraudet (Rus., Fr./Ford Fiesta RS WRC) +2:13,6, 5. Neuville - Gilsoul (Belg./Citroën DS3 WRC) +2:42,4, 6. Sordo - Del Barrio (Šp./Mini Cooper) +3:03,2. Průběžné pořadí MS (po 7 závodech): 1. Loeb (Fr./Citroen) 145, 2. Hirvonen (Fin./Citroen) 107, 3. P. Solberg (Nor./Ford) 90, 4. ?stberg (Nor./Ford) 80, 5. Novikov (Rus./Ford) 55, 6. Latvala (Fin./Ford) 54, 7. PROKOP (ČR/Ford) 36, 8. Neuville (Bel./Citroen) 32.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.