Latvala nejrychlejší v kvalifikaci + startovní pořadí

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 21. června 2012 17:08
Sdílej:

Jari-Matti Latvala na Novém Zélandu začal nejlépe, když ovládl kvalifikaci. Následovali ho Mikko Hirvonen a Petter Solberg. Citroën však zvolil riskantní strategii při výběru pozic, budou startovat z prvního (Loeb) a třetího (Hirvonen) místa.

Startovní pozice:

Jezdci týmu Citroën trošku zariskovali, když si zvolili první a třetí startovní pozici. To Jari-Matti vybral tu pozici, kterou všichni čekali, tedy 13. (poslední). Původně asi s tím, že zítra budou továrním týmům čistit trať počítali spíše jezdci jako Ken Block, Armindo Araujo nebo Paulo Nobre. Tovární tým Citroënu je ale od této práce ušetřil. "Pokud by zůstalo mokro, tak jet později nebude mít žádnou výhodu a zítra bude určitě zase pršet," vysvětluje Mikko Hirovnen. To mladík Citroënu, Thierry Neuville, vsazí na jistotu a pojede zítra před Latvalou. 

Startovní pořadí do zítřejší etapy: 

01. Mikko Hirvonen, Citroen DS3 WRC

02. Petter Solberg, Ford Fiesta RS WRC

03. Sebastien Loeb, Citroen DS3 WRC

04. Ott Tanak, Ford Fiesta RS WRC

05. Dani Sordo, Mini John Cooper Works WRC

06. Jari Ketomaa, Ford Fiesta RS WRC

07. Evgeny Novikov, Ford Fiesta RS WRC

08. Manfred Stohl, Ford Fiesta RS WRC

09. Ken Block, Ford Fiesta RS WRC

10. Armindo Araujo, Mini John Cooper Works WRC

11. Paulo Nobre, Mini John Cooper Works WRC

12. Thierry Neuville, Citroen DS3 WRC

13. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC

Kvalifikace:

Na Novém Zélandu přitom na výběru startovní pozice velice záleží: "Více jak polovina měřených kilometrů se jede během první etapy. Startovní pozice zde tak může udělat velký rodíl," řekl Jari-Matti Latvala. Fin tak měl velkou motivaci na skoro 5 km dlouhé trati zajet co nejlépe. "Do toho, abych byl nejrychlejší, jsem dal vše. Teď si můžu vybrat nejlepší pozici do závodu," řekl Jari-Matti po dojetí kvalifikace. 

Mikkro Hirvonen na kvalifikačním úseku ztratil na svého bývalého kolegu od Fordu asi čtyři desetinky. Třetí byl jeho nástupce u Fordu, Petter Solberg. "Udělal jsem menší chybu," přiznal Mikko Hirvonen. "Celkově jsem se na shakedownu snažil najít ten nejlepší setup a rytmus. Kvalifikace ale byla grandiozní. Poslední zatáčky byly prostě perfektní. Byla to legrace." Čtvrtý čas v kvalifikaci zajel Sébastien Loeb.

Výsledky kvalifikace:

01.  Jari-Matti Latvala, Ford  2:31.864

02.  Mikko Hirvonen, Citroen +0.36

03.  Petter Solberg, Ford +0.54

04.  Sebastien Loeb, Citroen +0.89

05.  Thierry Neuville, Citroen +1.08

06.  Ott Tanak, Ford +1.27

07.  Dani Sordo, Mini +1.37

08.  Jari Ketomaa, Ford +2.08

09.  Evgeny Novikov, Ford +2.32

10.  Manfred Stohl, Ford +5.79 

11. Ken Block, Ford +5.91

12. Armindo Araujo, Mini +6.41

13. Paulo Nobre, Mini +19.90

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?