Latvala nejrychlejší v kvalifikaci + startovní pořadí

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 21. června 2012 17:08
Sdílej:

Jari-Matti Latvala na Novém Zélandu začal nejlépe, když ovládl kvalifikaci. Následovali ho Mikko Hirvonen a Petter Solberg. Citroën však zvolil riskantní strategii při výběru pozic, budou startovat z prvního (Loeb) a třetího (Hirvonen) místa.

Startovní pozice:

Jezdci týmu Citroën trošku zariskovali, když si zvolili první a třetí startovní pozici. To Jari-Matti vybral tu pozici, kterou všichni čekali, tedy 13. (poslední). Původně asi s tím, že zítra budou továrním týmům čistit trať počítali spíše jezdci jako Ken Block, Armindo Araujo nebo Paulo Nobre. Tovární tým Citroënu je ale od této práce ušetřil. "Pokud by zůstalo mokro, tak jet později nebude mít žádnou výhodu a zítra bude určitě zase pršet," vysvětluje Mikko Hirovnen. To mladík Citroënu, Thierry Neuville, vsazí na jistotu a pojede zítra před Latvalou. 

Startovní pořadí do zítřejší etapy: 

01. Mikko Hirvonen, Citroen DS3 WRC

02. Petter Solberg, Ford Fiesta RS WRC

03. Sebastien Loeb, Citroen DS3 WRC

04. Ott Tanak, Ford Fiesta RS WRC

05. Dani Sordo, Mini John Cooper Works WRC

06. Jari Ketomaa, Ford Fiesta RS WRC

07. Evgeny Novikov, Ford Fiesta RS WRC

08. Manfred Stohl, Ford Fiesta RS WRC

09. Ken Block, Ford Fiesta RS WRC

10. Armindo Araujo, Mini John Cooper Works WRC

11. Paulo Nobre, Mini John Cooper Works WRC

12. Thierry Neuville, Citroen DS3 WRC

13. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC

Kvalifikace:

Na Novém Zélandu přitom na výběru startovní pozice velice záleží: "Více jak polovina měřených kilometrů se jede během první etapy. Startovní pozice zde tak může udělat velký rodíl," řekl Jari-Matti Latvala. Fin tak měl velkou motivaci na skoro 5 km dlouhé trati zajet co nejlépe. "Do toho, abych byl nejrychlejší, jsem dal vše. Teď si můžu vybrat nejlepší pozici do závodu," řekl Jari-Matti po dojetí kvalifikace. 

Mikkro Hirvonen na kvalifikačním úseku ztratil na svého bývalého kolegu od Fordu asi čtyři desetinky. Třetí byl jeho nástupce u Fordu, Petter Solberg. "Udělal jsem menší chybu," přiznal Mikko Hirvonen. "Celkově jsem se na shakedownu snažil najít ten nejlepší setup a rytmus. Kvalifikace ale byla grandiozní. Poslední zatáčky byly prostě perfektní. Byla to legrace." Čtvrtý čas v kvalifikaci zajel Sébastien Loeb.

Výsledky kvalifikace:

01.  Jari-Matti Latvala, Ford  2:31.864

02.  Mikko Hirvonen, Citroen +0.36

03.  Petter Solberg, Ford +0.54

04.  Sebastien Loeb, Citroen +0.89

05.  Thierry Neuville, Citroen +1.08

06.  Ott Tanak, Ford +1.27

07.  Dani Sordo, Mini +1.37

08.  Jari Ketomaa, Ford +2.08

09.  Evgeny Novikov, Ford +2.32

10.  Manfred Stohl, Ford +5.79 

11. Ken Block, Ford +5.91

12. Armindo Araujo, Mini +6.41

13. Paulo Nobre, Mini +19.90

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.