Jari-Matti Latvala na Novém Zélandu začal nejlépe, když ovládl kvalifikaci. Následovali ho Mikko Hirvonen a Petter Solberg. Citroën však zvolil riskantní strategii při výběru pozic, budou startovat z prvního (Loeb) a třetího (Hirvonen) místa.
Startovní pozice:
Jezdci týmu Citroën trošku zariskovali, když si zvolili první a třetí startovní pozici. To Jari-Matti vybral tu pozici, kterou všichni čekali, tedy 13. (poslední). Původně asi s tím, že zítra budou továrním týmům čistit trať počítali spíše jezdci jako Ken Block, Armindo Araujo nebo Paulo Nobre. Tovární tým Citroënu je ale od této práce ušetřil. "Pokud by zůstalo mokro, tak jet později nebude mít žádnou výhodu a zítra bude určitě zase pršet," vysvětluje Mikko Hirovnen. To mladík Citroënu, Thierry Neuville, vsazí na jistotu a pojede zítra před Latvalou.
Startovní pořadí do zítřejší etapy:
01. Mikko Hirvonen, Citroen DS3 WRC
02. Petter Solberg, Ford Fiesta RS WRC
03. Sebastien Loeb, Citroen DS3 WRC
04. Ott Tanak, Ford Fiesta RS WRC
05. Dani Sordo, Mini John Cooper Works WRC
06. Jari Ketomaa, Ford Fiesta RS WRC
07. Evgeny Novikov, Ford Fiesta RS WRC
08. Manfred Stohl, Ford Fiesta RS WRC
09. Ken Block, Ford Fiesta RS WRC
10. Armindo Araujo, Mini John Cooper Works WRC
11. Paulo Nobre, Mini John Cooper Works WRC
12. Thierry Neuville, Citroen DS3 WRC
13. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC
Kvalifikace:
Na Novém Zélandu přitom na výběru startovní pozice velice záleží: "Více jak polovina měřených kilometrů se jede během první etapy. Startovní pozice zde tak může udělat velký rodíl," řekl Jari-Matti Latvala. Fin tak měl velkou motivaci na skoro 5 km dlouhé trati zajet co nejlépe. "Do toho, abych byl nejrychlejší, jsem dal vše. Teď si můžu vybrat nejlepší pozici do závodu," řekl Jari-Matti po dojetí kvalifikace.
Mikkro Hirvonen na kvalifikačním úseku ztratil na svého bývalého kolegu od Fordu asi čtyři desetinky. Třetí byl jeho nástupce u Fordu, Petter Solberg. "Udělal jsem menší chybu," přiznal Mikko Hirvonen. "Celkově jsem se na shakedownu snažil najít ten nejlepší setup a rytmus. Kvalifikace ale byla grandiozní. Poslední zatáčky byly prostě perfektní. Byla to legrace." Čtvrtý čas v kvalifikaci zajel Sébastien Loeb.
Výsledky kvalifikace:
01. Jari-Matti Latvala, Ford 2:31.864
02. Mikko Hirvonen, Citroen +0.36
03. Petter Solberg, Ford +0.54
04. Sebastien Loeb, Citroen +0.89
05. Thierry Neuville, Citroen +1.08
06. Ott Tanak, Ford +1.27
07. Dani Sordo, Mini +1.37
08. Jari Ketomaa, Ford +2.08
09. Evgeny Novikov, Ford +2.32
10. Manfred Stohl, Ford +5.79
11. Ken Block, Ford +5.91
12. Armindo Araujo, Mini +6.41
13. Paulo Nobre, Mini +19.90
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?