Latvala nejrychlejší v kvalifikaci + startovní pořadí

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 21. června 2012 17:08
Sdílej:

Jari-Matti Latvala na Novém Zélandu začal nejlépe, když ovládl kvalifikaci. Následovali ho Mikko Hirvonen a Petter Solberg. Citroën však zvolil riskantní strategii při výběru pozic, budou startovat z prvního (Loeb) a třetího (Hirvonen) místa.

Startovní pozice:

Jezdci týmu Citroën trošku zariskovali, když si zvolili první a třetí startovní pozici. To Jari-Matti vybral tu pozici, kterou všichni čekali, tedy 13. (poslední). Původně asi s tím, že zítra budou továrním týmům čistit trať počítali spíše jezdci jako Ken Block, Armindo Araujo nebo Paulo Nobre. Tovární tým Citroënu je ale od této práce ušetřil. "Pokud by zůstalo mokro, tak jet později nebude mít žádnou výhodu a zítra bude určitě zase pršet," vysvětluje Mikko Hirovnen. To mladík Citroënu, Thierry Neuville, vsazí na jistotu a pojede zítra před Latvalou. 

Startovní pořadí do zítřejší etapy: 

01. Mikko Hirvonen, Citroen DS3 WRC

02. Petter Solberg, Ford Fiesta RS WRC

03. Sebastien Loeb, Citroen DS3 WRC

04. Ott Tanak, Ford Fiesta RS WRC

05. Dani Sordo, Mini John Cooper Works WRC

06. Jari Ketomaa, Ford Fiesta RS WRC

07. Evgeny Novikov, Ford Fiesta RS WRC

08. Manfred Stohl, Ford Fiesta RS WRC

09. Ken Block, Ford Fiesta RS WRC

10. Armindo Araujo, Mini John Cooper Works WRC

11. Paulo Nobre, Mini John Cooper Works WRC

12. Thierry Neuville, Citroen DS3 WRC

13. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC

Kvalifikace:

Na Novém Zélandu přitom na výběru startovní pozice velice záleží: "Více jak polovina měřených kilometrů se jede během první etapy. Startovní pozice zde tak může udělat velký rodíl," řekl Jari-Matti Latvala. Fin tak měl velkou motivaci na skoro 5 km dlouhé trati zajet co nejlépe. "Do toho, abych byl nejrychlejší, jsem dal vše. Teď si můžu vybrat nejlepší pozici do závodu," řekl Jari-Matti po dojetí kvalifikace. 

Mikkro Hirvonen na kvalifikačním úseku ztratil na svého bývalého kolegu od Fordu asi čtyři desetinky. Třetí byl jeho nástupce u Fordu, Petter Solberg. "Udělal jsem menší chybu," přiznal Mikko Hirvonen. "Celkově jsem se na shakedownu snažil najít ten nejlepší setup a rytmus. Kvalifikace ale byla grandiozní. Poslední zatáčky byly prostě perfektní. Byla to legrace." Čtvrtý čas v kvalifikaci zajel Sébastien Loeb.

Výsledky kvalifikace:

01.  Jari-Matti Latvala, Ford  2:31.864

02.  Mikko Hirvonen, Citroen +0.36

03.  Petter Solberg, Ford +0.54

04.  Sebastien Loeb, Citroen +0.89

05.  Thierry Neuville, Citroen +1.08

06.  Ott Tanak, Ford +1.27

07.  Dani Sordo, Mini +1.37

08.  Jari Ketomaa, Ford +2.08

09.  Evgeny Novikov, Ford +2.32

10.  Manfred Stohl, Ford +5.79 

11. Ken Block, Ford +5.91

12. Armindo Araujo, Mini +6.41

13. Paulo Nobre, Mini +19.90

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.