Jari-Matti Latvala na Novém Zélandu začal nejlépe, když ovládl kvalifikaci. Následovali ho Mikko Hirvonen a Petter Solberg. Citroën však zvolil riskantní strategii při výběru pozic, budou startovat z prvního (Loeb) a třetího (Hirvonen) místa.
Startovní pozice:
Jezdci týmu Citroën trošku zariskovali, když si zvolili první a třetí startovní pozici. To Jari-Matti vybral tu pozici, kterou všichni čekali, tedy 13. (poslední). Původně asi s tím, že zítra budou továrním týmům čistit trať počítali spíše jezdci jako Ken Block, Armindo Araujo nebo Paulo Nobre. Tovární tým Citroënu je ale od této práce ušetřil. "Pokud by zůstalo mokro, tak jet později nebude mít žádnou výhodu a zítra bude určitě zase pršet," vysvětluje Mikko Hirovnen. To mladík Citroënu, Thierry Neuville, vsazí na jistotu a pojede zítra před Latvalou.
Startovní pořadí do zítřejší etapy:
01. Mikko Hirvonen, Citroen DS3 WRC
02. Petter Solberg, Ford Fiesta RS WRC
03. Sebastien Loeb, Citroen DS3 WRC
04. Ott Tanak, Ford Fiesta RS WRC
05. Dani Sordo, Mini John Cooper Works WRC
06. Jari Ketomaa, Ford Fiesta RS WRC
07. Evgeny Novikov, Ford Fiesta RS WRC
08. Manfred Stohl, Ford Fiesta RS WRC
09. Ken Block, Ford Fiesta RS WRC
10. Armindo Araujo, Mini John Cooper Works WRC
11. Paulo Nobre, Mini John Cooper Works WRC
12. Thierry Neuville, Citroen DS3 WRC
13. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC
Kvalifikace:
Na Novém Zélandu přitom na výběru startovní pozice velice záleží: "Více jak polovina měřených kilometrů se jede během první etapy. Startovní pozice zde tak může udělat velký rodíl," řekl Jari-Matti Latvala. Fin tak měl velkou motivaci na skoro 5 km dlouhé trati zajet co nejlépe. "Do toho, abych byl nejrychlejší, jsem dal vše. Teď si můžu vybrat nejlepší pozici do závodu," řekl Jari-Matti po dojetí kvalifikace.
Mikkro Hirvonen na kvalifikačním úseku ztratil na svého bývalého kolegu od Fordu asi čtyři desetinky. Třetí byl jeho nástupce u Fordu, Petter Solberg. "Udělal jsem menší chybu," přiznal Mikko Hirvonen. "Celkově jsem se na shakedownu snažil najít ten nejlepší setup a rytmus. Kvalifikace ale byla grandiozní. Poslední zatáčky byly prostě perfektní. Byla to legrace." Čtvrtý čas v kvalifikaci zajel Sébastien Loeb.
Výsledky kvalifikace:
01. Jari-Matti Latvala, Ford 2:31.864
02. Mikko Hirvonen, Citroen +0.36
03. Petter Solberg, Ford +0.54
04. Sebastien Loeb, Citroen +0.89
05. Thierry Neuville, Citroen +1.08
06. Ott Tanak, Ford +1.27
07. Dani Sordo, Mini +1.37
08. Jari Ketomaa, Ford +2.08
09. Evgeny Novikov, Ford +2.32
10. Manfred Stohl, Ford +5.79
11. Ken Block, Ford +5.91
12. Armindo Araujo, Mini +6.41
13. Paulo Nobre, Mini +19.90
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?