Sébastien Loeb a Mikko Hirovnen by chtěli po dvojitém vítězství v Řecku oslavit i na Novém Zélandu podobný úspěch. Podaří se jim to?
Sébastien Loeb může být právem považován za znalce novodobých tratí ve WRC. Téměř na všech je velmi úspěšný. Na Novém Zélandu zvítězil dvakrát: v letech 2005 a 2008. Francouz se do této krajiny rád vraci: "Tato rally je vrcholem sezony pokud se bavíme o šotolinových soutěžích," říká Francouz, který spatřuje určité podobnosti s tratěmi ve Finsku, jenže na Novém Zélandu nejsou stromy tak blízko trati.
Obecně převažuje názor, že je tato rally velmi rychlá, o tom ale jezdec Citroënu přesvědčen není: "Myslím, že tahle soutěž je rozmanitá, se spoustou zatáčkovitých pasáží. Když do své jízdy nedáte 100 %, tak to okamžitě poznáte na svých časech."
Navíc musíte být pořád ve střehu: "Startoval jsem zde 6krát a 2krát vyhrál, ale také už jsem udělal pár chyb."
I druhý jezdec Citroënu, Mikko Hirvonen, se na soutěž na Novém Zélandu těší: "Prvně nás čeká 24 hodin dlouhý přelet na druhou stranu světa," říká Fin, který se konečně dostane s DS3 WRC na rychlé šotolinové tratě, na což se těší: "Letos už jsme posbírali 4 podiová umístění. Věřím v další dobrý výsledek."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?