Sébastien Loeb a Mikko Hirovnen by chtěli po dvojitém vítězství v Řecku oslavit i na Novém Zélandu podobný úspěch. Podaří se jim to?
Sébastien Loeb může být právem považován za znalce novodobých tratí ve WRC. Téměř na všech je velmi úspěšný. Na Novém Zélandu zvítězil dvakrát: v letech 2005 a 2008. Francouz se do této krajiny rád vraci: "Tato rally je vrcholem sezony pokud se bavíme o šotolinových soutěžích," říká Francouz, který spatřuje určité podobnosti s tratěmi ve Finsku, jenže na Novém Zélandu nejsou stromy tak blízko trati.
Obecně převažuje názor, že je tato rally velmi rychlá, o tom ale jezdec Citroënu přesvědčen není: "Myslím, že tahle soutěž je rozmanitá, se spoustou zatáčkovitých pasáží. Když do své jízdy nedáte 100 %, tak to okamžitě poznáte na svých časech."
Navíc musíte být pořád ve střehu: "Startoval jsem zde 6krát a 2krát vyhrál, ale také už jsem udělal pár chyb."
I druhý jezdec Citroënu, Mikko Hirvonen, se na soutěž na Novém Zélandu těší: "Prvně nás čeká 24 hodin dlouhý přelet na druhou stranu světa," říká Fin, který se konečně dostane s DS3 WRC na rychlé šotolinové tratě, na což se těší: "Letos už jsme posbírali 4 podiová umístění. Věřím v další dobrý výsledek."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?