Jezdci továrního týmu Ford zatím ještě letos nevyhráli žádnou soutěž na šotolině. To by se mělo na Novém Zélandu změnit a buď Jari-Matti Latvala a nebo Petter Solberg by na konci soutěže měli stát na stupních vítězů úplně nejvýše.
Rally New Zealand bude pátou šotolinovou rally sezony, z pohledu Fordu snad první vítězná na tomto povrchu. V roce 2010, to byla Rally New Zealand naposledy v kalendáři WRC, se z vítězství radoval zásluhou Latvaly právě Ford.
První den soutěže, kdy na jezdce čeká 200 ostrých kilometrů, ale považuje Jari-Matti Latvala za výzvu, protože jezdci mají k dispozici pouze vzdálené servisy. "Budeme mít k dispozici pouze omezený počet náhradních dílů, takže je důležité vyhnout se technickým problémům."
Zvláště se pak Fin těší na rychlostní zkoušku "Whaanga Coast": " Je to jedná z největších výzev v šampionátu. Na této trati se vždy odehraje nějaké drama." Jednička Fordu mluví z vlastních zkušeností, protože právě on jako jediný z trojice Loeb-Ogier-Latvala dokázala v posledním ročníku soutěže absolvovat tento 29,5km dlouhý test bez chyby a zajistil si vítězství o 2,4s.
Fordy na Novém Zélandu mají docela slušnou bilanci...
Petter Solberg, vítěz tamější soutěže z roku 2004, také mluví o zkoušce "Whaanga Coast" s respektem: "Je velmi zatáčkovitá a závěrečná fáze je technická. Je to zkouška, která u jezdci stojí v popředí." Nor počítá s chladným a deštivým počasím, soutěž se totiž koná v období novozélandské zimy: "Počasí udělá soutěž ještě těžší. Tvrdé pneumatiky může být obtížné zahřát, ty jsou ale naší preferovanější směsí."
Mistr světa z roku 2003 měl blízko k vítězství už v Řecku, kde ale udělal v souboji s Loebem chybu, která ho ze soutěže vyřadila. Z ní se ale poučil. "Chci vyhrát a jsem si jistý, že se to brzy stane. Rally New Zealand by byla pro to skvělou příležitostí."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?