Jezdci továrního týmu Ford zatím ještě letos nevyhráli žádnou soutěž na šotolině. To by se mělo na Novém Zélandu změnit a buď Jari-Matti Latvala a nebo Petter Solberg by na konci soutěže měli stát na stupních vítězů úplně nejvýše.
Rally New Zealand bude pátou šotolinovou rally sezony, z pohledu Fordu snad první vítězná na tomto povrchu. V roce 2010, to byla Rally New Zealand naposledy v kalendáři WRC, se z vítězství radoval zásluhou Latvaly právě Ford.
První den soutěže, kdy na jezdce čeká 200 ostrých kilometrů, ale považuje Jari-Matti Latvala za výzvu, protože jezdci mají k dispozici pouze vzdálené servisy. "Budeme mít k dispozici pouze omezený počet náhradních dílů, takže je důležité vyhnout se technickým problémům."
Zvláště se pak Fin těší na rychlostní zkoušku "Whaanga Coast": " Je to jedná z největších výzev v šampionátu. Na této trati se vždy odehraje nějaké drama." Jednička Fordu mluví z vlastních zkušeností, protože právě on jako jediný z trojice Loeb-Ogier-Latvala dokázala v posledním ročníku soutěže absolvovat tento 29,5km dlouhý test bez chyby a zajistil si vítězství o 2,4s.
Fordy na Novém Zélandu mají docela slušnou bilanci...
Petter Solberg, vítěz tamější soutěže z roku 2004, také mluví o zkoušce "Whaanga Coast" s respektem: "Je velmi zatáčkovitá a závěrečná fáze je technická. Je to zkouška, která u jezdci stojí v popředí." Nor počítá s chladným a deštivým počasím, soutěž se totiž koná v období novozélandské zimy: "Počasí udělá soutěž ještě těžší. Tvrdé pneumatiky může být obtížné zahřát, ty jsou ale naší preferovanější směsí."
Mistr světa z roku 2003 měl blízko k vítězství už v Řecku, kde ale udělal v souboji s Loebem chybu, která ho ze soutěže vyřadila. Z ní se ale poučil. "Chci vyhrát a jsem si jistý, že se to brzy stane. Rally New Zealand by byla pro to skvělou příležitostí."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.