Jezdci továrního týmu Ford zatím ještě letos nevyhráli žádnou soutěž na šotolině. To by se mělo na Novém Zélandu změnit a buď Jari-Matti Latvala a nebo Petter Solberg by na konci soutěže měli stát na stupních vítězů úplně nejvýše.
Rally New Zealand bude pátou šotolinovou rally sezony, z pohledu Fordu snad první vítězná na tomto povrchu. V roce 2010, to byla Rally New Zealand naposledy v kalendáři WRC, se z vítězství radoval zásluhou Latvaly právě Ford.
První den soutěže, kdy na jezdce čeká 200 ostrých kilometrů, ale považuje Jari-Matti Latvala za výzvu, protože jezdci mají k dispozici pouze vzdálené servisy. "Budeme mít k dispozici pouze omezený počet náhradních dílů, takže je důležité vyhnout se technickým problémům."
Zvláště se pak Fin těší na rychlostní zkoušku "Whaanga Coast": " Je to jedná z největších výzev v šampionátu. Na této trati se vždy odehraje nějaké drama." Jednička Fordu mluví z vlastních zkušeností, protože právě on jako jediný z trojice Loeb-Ogier-Latvala dokázala v posledním ročníku soutěže absolvovat tento 29,5km dlouhý test bez chyby a zajistil si vítězství o 2,4s.
Fordy na Novém Zélandu mají docela slušnou bilanci...
Petter Solberg, vítěz tamější soutěže z roku 2004, také mluví o zkoušce "Whaanga Coast" s respektem: "Je velmi zatáčkovitá a závěrečná fáze je technická. Je to zkouška, která u jezdci stojí v popředí." Nor počítá s chladným a deštivým počasím, soutěž se totiž koná v období novozélandské zimy: "Počasí udělá soutěž ještě těžší. Tvrdé pneumatiky může být obtížné zahřát, ty jsou ale naší preferovanější směsí."
Mistr světa z roku 2003 měl blízko k vítězství už v Řecku, kde ale udělal v souboji s Loebem chybu, která ho ze soutěže vyřadila. Z ní se ale poučil. "Chci vyhrát a jsem si jistý, že se to brzy stane. Rally New Zealand by byla pro to skvělou příležitostí."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.