Jezdci továrního týmu Ford zatím ještě letos nevyhráli žádnou soutěž na šotolině. To by se mělo na Novém Zélandu změnit a buď Jari-Matti Latvala a nebo Petter Solberg by na konci soutěže měli stát na stupních vítězů úplně nejvýše.
Rally New Zealand bude pátou šotolinovou rally sezony, z pohledu Fordu snad první vítězná na tomto povrchu. V roce 2010, to byla Rally New Zealand naposledy v kalendáři WRC, se z vítězství radoval zásluhou Latvaly právě Ford.
První den soutěže, kdy na jezdce čeká 200 ostrých kilometrů, ale považuje Jari-Matti Latvala za výzvu, protože jezdci mají k dispozici pouze vzdálené servisy. "Budeme mít k dispozici pouze omezený počet náhradních dílů, takže je důležité vyhnout se technickým problémům."
Zvláště se pak Fin těší na rychlostní zkoušku "Whaanga Coast": " Je to jedná z největších výzev v šampionátu. Na této trati se vždy odehraje nějaké drama." Jednička Fordu mluví z vlastních zkušeností, protože právě on jako jediný z trojice Loeb-Ogier-Latvala dokázala v posledním ročníku soutěže absolvovat tento 29,5km dlouhý test bez chyby a zajistil si vítězství o 2,4s.
Fordy na Novém Zélandu mají docela slušnou bilanci...
Petter Solberg, vítěz tamější soutěže z roku 2004, také mluví o zkoušce "Whaanga Coast" s respektem: "Je velmi zatáčkovitá a závěrečná fáze je technická. Je to zkouška, která u jezdci stojí v popředí." Nor počítá s chladným a deštivým počasím, soutěž se totiž koná v období novozélandské zimy: "Počasí udělá soutěž ještě těžší. Tvrdé pneumatiky může být obtížné zahřát, ty jsou ale naší preferovanější směsí."
Mistr světa z roku 2003 měl blízko k vítězství už v Řecku, kde ale udělal v souboji s Loebem chybu, která ho ze soutěže vyřadila. Z ní se ale poučil. "Chci vyhrát a jsem si jistý, že se to brzy stane. Rally New Zealand by byla pro to skvělou příležitostí."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?