Ford se zapsal velmi výrazným písmem do historie rally sportu. Díky 6. místu Pettera Solberga bodovaly vozy Ford ve 150 po sobě jdoucích závodech. Server wrc.com přinesl 10 klíčových faktorů tohoto výsledku.
1. Král začal tuto sérii
Carlos Sainz, jezdec s přezdívkou král, dokončil na 3. místě Rally Monte Carlo 2002. Tímto výsledkem započal rekordní sérii.
2. Hirvonenův klíčový příspěvěk
Ještě před tím, než Mikko Hirvonen před sezonou 2012 přestoupil k Citroënu, tak se klíčově podílel na tomto čísle. Fin dokázal pro Ford bodovat v 84 soutěžích.
3. Slavná 12ka Fordu
Kromě Hirovnena ještě dalších 11 jezdců přispělo k historickému zápisu. Jsou jimi Francois Duval (19 bodovaných pozic), Toni Gardemeister (13 bodovaných pozic), Marcus Grönholm (29 bodovaných pozic), Roman Kresta (10 bodovaných pozic), Jari-Matti Latvala (48 bodovaných pozic), Markko Märtin (28 bodovaných pozic), Colin McRae (9 bodovaných pozic), Carlos Sainz (9 bodovaných pozic), Henning Solberg (1 bodovaná pozice), Petter Solberg (4 bodované pozice) a Janne Tuohino (2 bodované pozice).
4. 8 důvodů k oslavám
Při Rally GB se do TOP10 vměstnalo hned 8 Fordu Fiest RS WRC.
Rally GB 2011
5. Půlka stovky
Toni Gardemeister získal na Kypru v roce 2005 pátou pozici v cíli - tehdy se jednalo o 50. bodovanou rally v řadě.
6. Dvojitá oslava na Novém Zélandu
Ford na Novém Zélandu 2006 oslavoval nejen double dvojice Marcus Grönholm/Mikko Hirovnen, ale tento výsledek také přinesl týmu titul mezi konstruktéry poprvé od roku 1979. Tento titul se týmu podařilo o rok později obhájit.
7. Stovka soutěží
Ford se sice v té době velmi zlobil na bývalého šéfa Citroënu, Olivera Quesnella, ale double v Turecku 2008 znamenal již 100. bodovanou rally v MS pro vozy s modrým oválem ve znaku.
8. Švédsko "smrdí" úspěchem
Ze 40 vítězství, které Ford získal během svého rekordního tažení v MS, jich 6 připadá na Rally Sweden. Švédsko se tak stalo pro Ford nejúspěšnější soutěží v kalendáři.
Ford Focus WRC se většinou podílel na tomto výsledku
9. Spousta pódií
Jak už bylo řečeno, Carlos Sainz zahájil tuto sérii ziskem 3. místa v Monte Carlu. Ford od té doby získal dalších 95 podií. Nejdelší řada pódiových umístění se datuje do období mezi Rally d’Italia Sardegna v roce 2006 a Rally Guanajuato Mexico v sezoně 2007 (bylo jich 14). Stejně dlouhá série začala v sezoně 2007 při Rally Argentina a skončila v následující sezoně v Mexiku.
10. Globální dominace
Ford si v průběhu těchto 150 soutěží vyjel 1983 bodů ve 23 rozdílných zemích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.