Ford se zapsal velmi výrazným písmem do historie rally sportu. Díky 6. místu Pettera Solberga bodovaly vozy Ford ve 150 po sobě jdoucích závodech. Server wrc.com přinesl 10 klíčových faktorů tohoto výsledku.
1. Král začal tuto sérii
Carlos Sainz, jezdec s přezdívkou král, dokončil na 3. místě Rally Monte Carlo 2002. Tímto výsledkem započal rekordní sérii.
2. Hirvonenův klíčový příspěvěk
Ještě před tím, než Mikko Hirvonen před sezonou 2012 přestoupil k Citroënu, tak se klíčově podílel na tomto čísle. Fin dokázal pro Ford bodovat v 84 soutěžích.
3. Slavná 12ka Fordu
Kromě Hirovnena ještě dalších 11 jezdců přispělo k historickému zápisu. Jsou jimi Francois Duval (19 bodovaných pozic), Toni Gardemeister (13 bodovaných pozic), Marcus Grönholm (29 bodovaných pozic), Roman Kresta (10 bodovaných pozic), Jari-Matti Latvala (48 bodovaných pozic), Markko Märtin (28 bodovaných pozic), Colin McRae (9 bodovaných pozic), Carlos Sainz (9 bodovaných pozic), Henning Solberg (1 bodovaná pozice), Petter Solberg (4 bodované pozice) a Janne Tuohino (2 bodované pozice).
4. 8 důvodů k oslavám
Při Rally GB se do TOP10 vměstnalo hned 8 Fordu Fiest RS WRC.
Rally GB 2011
5. Půlka stovky
Toni Gardemeister získal na Kypru v roce 2005 pátou pozici v cíli - tehdy se jednalo o 50. bodovanou rally v řadě.
6. Dvojitá oslava na Novém Zélandu
Ford na Novém Zélandu 2006 oslavoval nejen double dvojice Marcus Grönholm/Mikko Hirovnen, ale tento výsledek také přinesl týmu titul mezi konstruktéry poprvé od roku 1979. Tento titul se týmu podařilo o rok později obhájit.
7. Stovka soutěží
Ford se sice v té době velmi zlobil na bývalého šéfa Citroënu, Olivera Quesnella, ale double v Turecku 2008 znamenal již 100. bodovanou rally v MS pro vozy s modrým oválem ve znaku.
8. Švédsko "smrdí" úspěchem
Ze 40 vítězství, které Ford získal během svého rekordního tažení v MS, jich 6 připadá na Rally Sweden. Švédsko se tak stalo pro Ford nejúspěšnější soutěží v kalendáři.
Ford Focus WRC se většinou podílel na tomto výsledku
9. Spousta pódií
Jak už bylo řečeno, Carlos Sainz zahájil tuto sérii ziskem 3. místa v Monte Carlu. Ford od té doby získal dalších 95 podií. Nejdelší řada pódiových umístění se datuje do období mezi Rally d’Italia Sardegna v roce 2006 a Rally Guanajuato Mexico v sezoně 2007 (bylo jich 14). Stejně dlouhá série začala v sezoně 2007 při Rally Argentina a skončila v následující sezoně v Mexiku.
10. Globální dominace
Ford si v průběhu těchto 150 soutěží vyjel 1983 bodů ve 23 rozdílných zemích.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?