Pro Daniho Sorda v Argentině nepůjde jen o získání bodů pro Ford. Španěl by se mohl doporučit do role budoucího továrního jezdce (záměrně vynecháváme jakého týmu).
Rally Argentina, která se jede již od pátku do neděle se se svými více jak 500 měřenými kilometry stane nejdelší soutěží v MS za dlouhá léta. Rekord stále drží legendární Safari Rally, která se v roce 2002 jela přes Keňu. Cesty soutěže budou hodně rychlé, a tak dojde i na robustnost vozů a jejich spolehlivost. Hned první den soutěže je na programu kromě jiného maratonská 52 km dlouhá zkouška, která se pojede hned dvakrát. V neděli na posádky čeká dokonce nejdelší zkouška celé sezony: 65,74 km dlouhá Matadero/Ambul, která vede přes hory Los Gigantes.
"Jsem hodně rád, že budu moci pro Ford v Argentině startovat, protože jako rallyový jezdec chcete samozřejmě startovat na všech podnicích sezony," říká 28 letý Dani Sordo, který se ve středu ve Fiestě svezl kousek od centrály Fordu, v Dovenby Hall. "Ačkoliv jsem měl jen málo času, abych si na auto zvykl, tak jsem se hned cítil dobře. Jel jsem jen se základním set upem, který dobře seděl mému jezdeckému stylu. Na tom budu moci zapracovat na shakedownu, abych si to ještě přizpůsobil."
Sordovi se však tato náhoda, díky které se dostane za volant Fiesty WRC, hodí, pokud by totiž měl Jari-Matti Latvala na konci roku odejít k VW, tak by teď Španěl měl jedinečnou možnost zaujmout šéfa týmu, Malcolma Wilsona. "Je to pro mě jako domácí rally. Mluvím jejich řečí a v minulosti mě fandové zde vždy hodně podporovali. Pojedu pro Ford sice jen jednu rally, ale můj cíl je jasný: Chci získat nejlepší možný výsledek pro tým a samozřejmě dokázat, že udělali správné rozhodnutí, když mi dali šanci. Chci zde především dojet na bodech. Svoji rychlost budu přizpůsobovat vzhledem k průběhu soutěže," zakončil Dani.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.