Pro Daniho Sorda v Argentině nepůjde jen o získání bodů pro Ford. Španěl by se mohl doporučit do role budoucího továrního jezdce (záměrně vynecháváme jakého týmu).
Rally Argentina, která se jede již od pátku do neděle se se svými více jak 500 měřenými kilometry stane nejdelší soutěží v MS za dlouhá léta. Rekord stále drží legendární Safari Rally, která se v roce 2002 jela přes Keňu. Cesty soutěže budou hodně rychlé, a tak dojde i na robustnost vozů a jejich spolehlivost. Hned první den soutěže je na programu kromě jiného maratonská 52 km dlouhá zkouška, která se pojede hned dvakrát. V neděli na posádky čeká dokonce nejdelší zkouška celé sezony: 65,74 km dlouhá Matadero/Ambul, která vede přes hory Los Gigantes.
"Jsem hodně rád, že budu moci pro Ford v Argentině startovat, protože jako rallyový jezdec chcete samozřejmě startovat na všech podnicích sezony," říká 28 letý Dani Sordo, který se ve středu ve Fiestě svezl kousek od centrály Fordu, v Dovenby Hall. "Ačkoliv jsem měl jen málo času, abych si na auto zvykl, tak jsem se hned cítil dobře. Jel jsem jen se základním set upem, který dobře seděl mému jezdeckému stylu. Na tom budu moci zapracovat na shakedownu, abych si to ještě přizpůsobil."
Sordovi se však tato náhoda, díky které se dostane za volant Fiesty WRC, hodí, pokud by totiž měl Jari-Matti Latvala na konci roku odejít k VW, tak by teď Španěl měl jedinečnou možnost zaujmout šéfa týmu, Malcolma Wilsona. "Je to pro mě jako domácí rally. Mluvím jejich řečí a v minulosti mě fandové zde vždy hodně podporovali. Pojedu pro Ford sice jen jednu rally, ale můj cíl je jasný: Chci získat nejlepší možný výsledek pro tým a samozřejmě dokázat, že udělali správné rozhodnutí, když mi dali šanci. Chci zde především dojet na bodech. Svoji rychlost budu přizpůsobovat vzhledem k průběhu soutěže," zakončil Dani.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.