Pro Daniho Sorda v Argentině nepůjde jen o získání bodů pro Ford. Španěl by se mohl doporučit do role budoucího továrního jezdce (záměrně vynecháváme jakého týmu).
Rally Argentina, která se jede již od pátku do neděle se se svými více jak 500 měřenými kilometry stane nejdelší soutěží v MS za dlouhá léta. Rekord stále drží legendární Safari Rally, která se v roce 2002 jela přes Keňu. Cesty soutěže budou hodně rychlé, a tak dojde i na robustnost vozů a jejich spolehlivost. Hned první den soutěže je na programu kromě jiného maratonská 52 km dlouhá zkouška, která se pojede hned dvakrát. V neděli na posádky čeká dokonce nejdelší zkouška celé sezony: 65,74 km dlouhá Matadero/Ambul, která vede přes hory Los Gigantes.
"Jsem hodně rád, že budu moci pro Ford v Argentině startovat, protože jako rallyový jezdec chcete samozřejmě startovat na všech podnicích sezony," říká 28 letý Dani Sordo, který se ve středu ve Fiestě svezl kousek od centrály Fordu, v Dovenby Hall. "Ačkoliv jsem měl jen málo času, abych si na auto zvykl, tak jsem se hned cítil dobře. Jel jsem jen se základním set upem, který dobře seděl mému jezdeckému stylu. Na tom budu moci zapracovat na shakedownu, abych si to ještě přizpůsobil."
Sordovi se však tato náhoda, díky které se dostane za volant Fiesty WRC, hodí, pokud by totiž měl Jari-Matti Latvala na konci roku odejít k VW, tak by teď Španěl měl jedinečnou možnost zaujmout šéfa týmu, Malcolma Wilsona. "Je to pro mě jako domácí rally. Mluvím jejich řečí a v minulosti mě fandové zde vždy hodně podporovali. Pojedu pro Ford sice jen jednu rally, ale můj cíl je jasný: Chci získat nejlepší možný výsledek pro tým a samozřejmě dokázat, že udělali správné rozhodnutí, když mi dali šanci. Chci zde především dojet na bodech. Svoji rychlost budu přizpůsobovat vzhledem k průběhu soutěže," zakončil Dani.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?