Jsou za námi 4 soutěže MS, jedna na asfaltu (pokud tedy budeme Mote Carlo považovat za asfaltové, což bychom podle mého letos spíše mohli), druhá na sněhu a třetí se čtvrtou na šotolině. Pojďme se tedy trochu blíže podívat na to, co nám úvodní soutěže roku 2012 napověděli o rozložení sil v MS.
Záměrně jsme s tímto rozborem počkali až po letošní druhé šotolinové rally, Rally Portugal, protože je nutné si přiznat, že v Mexiku neměla značka Mini odpovídající zastoupení (i když je otázkou, zda-li má Mini vypovídající zastoupení i v soutěžích, kde startuje Prodrive, protože o čelo je schopný bojovat jen Dani Sordo). Problémem našeho rozboru je, že Citroën v Portugalsku záhy přišel o Sébastiena Loeba (bez možnosti využití systému Rally 2) a také časté výpadky Fordu v různých soutěžích, takže jezdci mohli jet naplno a nemuseli se strachovat o výsledek. Zároveň připomeňme, že i Ford jel většinu Monte Carla s jedním vozem, protože organizátoři se rozhodli systém Rally 2 na této legendární soutěži zakázat.
Pokud bychom rozložení sil v letošním šampionátu posuzovali podle počtu vyhraných zkoušek, tak by byl nejrychlejším vozem Ford Fiesta RS WRC (jenom připomínám, že v rozboru se výrazně projevila neúčast Prodrivu potažmo Daniho Sorda v Mexiku). Speciál postavený M-Sportem má na kontě 45 vyhraných rychlostních zkoušek. Největší měrou se na tomto čísle podílel tovární tým, to je jasné. Jari-Matti Latvala zaznamenal nejrychlejší čas na 22 testech. Petter Solberg vyhrál RZ v letošním roce 16krát. Po 3 vítězstvích si s Fordem připsali ještě Ott Tänak a Mads Ostberg, jednou se radoval také Chris Atkinson.
Druhým "nejrychlejším" vozem je Citroën DS3 WRC. Ten má na svém kontě 32 vyhraných zkoušek. Tovární tým se zcela pochopitelně na tomto čísle podílel nejvíc. Sébastien Loeb se radoval ve 20 případech, Mikko Hirovnen v 10 (zajímavostí je, že v Portugalsku, kde vyhrál, nebyl nejrychlejší na žádné RZ). I s Citroënem se ve dvou případech radovali soukromníci. Jednu zkoušku vyhrál Thierry Neuville a jednu také Nasser Al-Attiyah.
Jako "nejpomalejší" vůz by z tohoto srovnání vyšel Mini John Cooper Works WRC. Vítězné RZ na jeho konto načítá pouze Dani Sordo, který je navíc limitovaný omezeným množstvím startů (například ze zmíněných 4 soutěží je to plných 25 %). Španěl dokázal s Mini vybojovat nejrychlejší čas 8krát.
Zajímavé je také se podívat na to, na jakých površích se různým vozům dařilo. Ford ze 45 vyhraných zkoušek vyhrál pouze 5 na asfaltu, Mini letos vyhrálo 1 na sněhu a 1 na asfaltu, zbylých 6 vyhraných zkoušek pochází z portugalské šotoliny (respektive spíše bláta). Citroën má vítězství poměrně rovnoměrně rozložená na všech površích.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.