Jsou za námi 4 soutěže MS, jedna na asfaltu (pokud tedy budeme Mote Carlo považovat za asfaltové, což bychom podle mého letos spíše mohli), druhá na sněhu a třetí se čtvrtou na šotolině. Pojďme se tedy trochu blíže podívat na to, co nám úvodní soutěže roku 2012 napověděli o rozložení sil v MS.
Záměrně jsme s tímto rozborem počkali až po letošní druhé šotolinové rally, Rally Portugal, protože je nutné si přiznat, že v Mexiku neměla značka Mini odpovídající zastoupení (i když je otázkou, zda-li má Mini vypovídající zastoupení i v soutěžích, kde startuje Prodrive, protože o čelo je schopný bojovat jen Dani Sordo). Problémem našeho rozboru je, že Citroën v Portugalsku záhy přišel o Sébastiena Loeba (bez možnosti využití systému Rally 2) a také časté výpadky Fordu v různých soutěžích, takže jezdci mohli jet naplno a nemuseli se strachovat o výsledek. Zároveň připomeňme, že i Ford jel většinu Monte Carla s jedním vozem, protože organizátoři se rozhodli systém Rally 2 na této legendární soutěži zakázat.
Pokud bychom rozložení sil v letošním šampionátu posuzovali podle počtu vyhraných zkoušek, tak by byl nejrychlejším vozem Ford Fiesta RS WRC (jenom připomínám, že v rozboru se výrazně projevila neúčast Prodrivu potažmo Daniho Sorda v Mexiku). Speciál postavený M-Sportem má na kontě 45 vyhraných rychlostních zkoušek. Největší měrou se na tomto čísle podílel tovární tým, to je jasné. Jari-Matti Latvala zaznamenal nejrychlejší čas na 22 testech. Petter Solberg vyhrál RZ v letošním roce 16krát. Po 3 vítězstvích si s Fordem připsali ještě Ott Tänak a Mads Ostberg, jednou se radoval také Chris Atkinson.
Druhým "nejrychlejším" vozem je Citroën DS3 WRC. Ten má na svém kontě 32 vyhraných zkoušek. Tovární tým se zcela pochopitelně na tomto čísle podílel nejvíc. Sébastien Loeb se radoval ve 20 případech, Mikko Hirovnen v 10 (zajímavostí je, že v Portugalsku, kde vyhrál, nebyl nejrychlejší na žádné RZ). I s Citroënem se ve dvou případech radovali soukromníci. Jednu zkoušku vyhrál Thierry Neuville a jednu také Nasser Al-Attiyah.
Jako "nejpomalejší" vůz by z tohoto srovnání vyšel Mini John Cooper Works WRC. Vítězné RZ na jeho konto načítá pouze Dani Sordo, který je navíc limitovaný omezeným množstvím startů (například ze zmíněných 4 soutěží je to plných 25 %). Španěl dokázal s Mini vybojovat nejrychlejší čas 8krát.
Zajímavé je také se podívat na to, na jakých površích se různým vozům dařilo. Ford ze 45 vyhraných zkoušek vyhrál pouze 5 na asfaltu, Mini letos vyhrálo 1 na sněhu a 1 na asfaltu, zbylých 6 vyhraných zkoušek pochází z portugalské šotoliny (respektive spíše bláta). Citroën má vítězství poměrně rovnoměrně rozložená na všech površích.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.