Na druhé soutěži letošního ročníku šampionátu IRC na ostrově Gran Canaria chce ŠKODA opět potvrdit svoje kvality a bodově přispět k zisku třetího titulu v IRC. Poprvé v tomto roce zasáhne do IRC tovární posádka týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký/Pavel Dresler. Na „Kanárech“ se s Fabií Super 2000 představí rovněž úřadující šampion IRC Andreas Mikkelsen.
Na úvodní soutěži IRC na Azorských ostrovech se značce ŠKODA podařil perfektní start do sezony: Mikkelsen s Fabií Super 2000 celou rally vyhrál a druhý dojel Juho Hänninen.
Jan Kopecký i Pavel Dresler se na úvodní start v IRC 2012 těší: „Už se s Pavlem nemůžeme dočkat dalšího startu v IRC. Tento šampionát si dlouhodobě drží vysokou výkonnostní úroveň, kde si jezdci nic nedarují. Chceme dosáhnout co nejlepšího výsledku pro značku ŠKODA.“ŠKODA byla v minulých letech na Kanárech vždy úspěšná – jak v roce 2010, tak 2011 dosáhla vždy „double“. Letošní soutěž čítá 15 rychlostních zkoušek a 241 ostrých kilometrů a očekávají se opět těsné souboje. V loňském roce dělilo vítězného Hänninena od druhého Kopeckého pouhých 1.5 sekundy.Na startu nebude chybět loňský šampion a vítěz první letošní rally IRC – Andreas Mikkelsen hájící barvy týmu ŠKODA UK Motorsport. Na povedenou premiéru v IRC, okořeněnou velmi dobrým čtvrtým místem na Azorech, bude chtít navázat rovněž Sepp Wiegand z týmu ŠKODA AUTO Deutschland. Domácí barvy pak bude hájit Alberto Hevia s privátní Fabií Super 2000.ŠKODA připravila aktuální video zpravodajství a záběry ze soutěží, na kterých tým ŠKODA Motorsport startuje. Zajímavosti a zejména rozhovory s jezdci a představiteli týmu můžete sledovat na www.youtube.com/motorsportskoda .
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.