Loňská sezona Miroslava Janoty a Pavla Dreslera v mistrovství Evropy historických vozidel rally byla ověnčena ziskem titulu mistrů Evropy v kategorii 2. Spolujezdec Pavel Dresler ale dostal nabídku továrního týmu Škoda, aby se posadil vedle vícenásobného mistra České republiky v rally a jednoho z nejlepších současných jezdců šampionátu IRC, Jana Kopeckého.
Taková nabídka se nedá odmítnout a sní o ní každý spolujezdec, který to s rallysportem myslí vážně a uvažuje o této motoristické disciplíně skutečně profesionálně. Proto Hájek Historic Czech National Rally Team už před koncem loňského roku věděl, že úspěšná spolupráce Miroslava Janoty a Pavla Dreslera přeci jen musí skončit.
Během zimní přestávky týmu, kdy probíhaly práce na soutěžních vozech, a připravovala se organizace nové sezony, tým usilovně hledal vhodného spolujezdce, který by mohl Pavla Dreslera nahradit. Po návštěvě centrály automobilky Opel v Rüsselsheimu, kde byl Hájek Historic Czech National Rally Team oceněn za svoji dosavadní práci, padlo definitivní rozhodnutí, že tým v sezóně 2012 opět nastoupí do FIA mistrovství Evropy historických vozidel rally a otázka vhodného spolujezdce pro mistra Evropy Miroslav Janotu začala být skutečně palčivou.
Mirek Janota a sportovní manager týmu Jan Možný zúžili výběr jen na několik kandidátů, ze kterých se snažili vybrat toho nejlepšího. Volba nakonec díky prokázaným schopnostem a doporučení zkušených spolujezdeckých legend jako jsou Petr Starý, či Karel Jirátko padla na mladého, ale již dostatečně zkušeného spolujezdce Lukáše Vyorala, který pochází z Otrokovic. Lukáš Vyoral v současné době pracuje na dílně u Karla Jirátka a prokázal svoje spolujezdecké dovednosti a velký zájem závodit s historickým Opelem Kadett na nejvyšší úrovni v mistrovství Evropy.
Spolujezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu Lukáš Vyoral: „Nabídku na závodění v takovém týmu, s takovým pilotem a s tak pěkným autem, tu nedostávám každý den. Moc se těším na první závod a spolupráci s týmem. Doposud jsem celé dění kolem Hájek Historic Czech National Rally Teamu sledoval pouze přes internet. To, jak si kluci vedli v Evropě s Kadettem, bylo úžasné a držel jsem jim pěsti. Stále tomu pořádně nevěřím a zřejmě mi to ani nedošlo, že toho všeho budu součástí. Začínám žít svůj sen.“
Sportovní manager Hájek Historic Czech National Rally Teamu Jan Možný k výběru nového spolujezdce říká: "Rád bych touto cestou vyjádřil velké díky, díky, díky, dvěma lidem. Karlu Jirátkovi a Petru Starému. Bez nich bychom cestu k Lukášovi těžko objevili. Cítím, že je potřeba vyzdvihnout jejich kamarádský přístup a pomoc při hledání nového spolujezdce za Pavla Dreslera. Petr Starý nás navedl právě na Lukáše a informoval nás o jeho přednostech. Karel Jirátko nám „požehnal“ přivítat Lukáše v našem týmu pro letošní sezónu i přes to, že u něj pracuje, v jeho krásném motosportu jako mechanik, a značně se mu tím zkomplikuje jeho vlastní program pro letošní rok.
Když jsme dorazili s Mirkem Janotou na schůzku, při které jsme projednávali otázku angažmá Lukáše, dostalo se nám takového přátelského přivítání, že si ty okamžiky budu ještě dlouho pamatovat. Opět se potvrdilo, jak veliká osobnost Karel Jirátko je, a jak má tento sport z celého srdce rád. Za sebe i za tým ti Karle děkuji a tobě Petře děkuji, že jsi mi opět, pokolikáté už, ukázal ten správný směr."
Jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota: "Jsem moc rád, že se nám s Honzou podařilo najít člověka, který je zapálený pro naši věc. Lukáš je mladý spolujezdec, je z něj ale cítit velké nadšení a to potřebujeme. Těším se na spolupráci s ním a na celou novou sezonu."
Majitel týmu Ctirad Hájek: "Jsem spokojený, že máme kompletní posádku. Od rozhodnutí, že pokračujeme v mistrovství Evropy, a návštěvy v německém Opelu prvního února uplynulo jen šestnáct dní a nám se podařilo najít kvalitního mitfáru. Těším se na první závod, no a držme si palce."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.