Power Stage se stará o dodatečné napětí na konci soutěže. Tři nejrychlejší jezdci dostávají bonusové body. Jenže tento systém má i svoji potenciální nevýhodu: Kdyby někdo v přemíře snahy havaroval, tak přijde o celou rally. Nejrychlejší jezdci proto požadují změnu.
Power Stage byla do MS zavedena teprve minulý rok s cílem zdramatizovat závěr soutěže bojem o dodatečné body. Byl to dobrý nápad, který se setkal s pozitivními ohlasy na všech stranách. Jenže má pro jezdce i svoji nevýhodu - mohou na ní přijít o celý závod v dusledku nehody. Přitom na Kypru se v rámci IRC jezdí něco podobného - Golden Stage, jenže až po skončení soutěže.
"Všichni chceme Power Stage. Ale my, jako jezdci, jsme již víckrát říkali, že by se nic nestalo, kdyby rally skončila už před Power Stage. Po krátkém servisu bychom mohli na čerstvých pneumatikách bojovat o extra body. Podmínky by byly pro všechny jezdce stejné a to by bylo opravdu fair. Nejrychlejší jezdci totiž vždy na konci soutěže řeší problém, jestli riskovat ztrátu všeho úsilí za celý víkend a bojovat v Power Stage naplno, nebo jet spíše na jistotu," říká Jarmo Lehtinen (spolujezdec Mikko Hirovnena).
Ještě dřív, než změnu Power Stage, FIA zvažuje změnu kvalifikace. Ta si přitom premiéru odbyla ve Švédsku, kde rozhodovala o pořadí jezdců v první etapě. Historicky prvním vítězem Power Stage byl Jari-Matti Latvala.
"Kvalifikace je více propagačním elementem než oragnizačním. Ve Švédsku zafungovala dobře. Jinak mám ale obavy z toho, že budou mezi jezdci příliš velké odstupy. Tak jak tak nerozumím tomu, proč bychom měli dávat nejlepšímu jezdci ještě i nejlepší pozici - na to se budeme muset ještě jednou podívat," konstatoval preziden komise rally, Jarmo Mahonen (tip: článek s názory s Mahonena zde).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.