Pojede se Power Stage až po skončení rally?

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 24. února 2012 02:04
Sdílej:

Power Stage se stará o dodatečné napětí na konci soutěže. Tři nejrychlejší jezdci dostávají bonusové body. Jenže tento systém má i svoji potenciální nevýhodu: Kdyby někdo v přemíře snahy havaroval, tak přijde o celou rally. Nejrychlejší jezdci proto požadují změnu.

Power Stage byla do MS zavedena teprve minulý rok s cílem zdramatizovat závěr soutěže bojem o dodatečné body. Byl to dobrý nápad, který se setkal s pozitivními ohlasy na všech stranách. Jenže má pro jezdce i svoji nevýhodu - mohou na ní přijít o celý závod v dusledku nehody. Přitom na Kypru se v rámci IRC jezdí něco podobného - Golden Stage, jenže až po skončení soutěže. 

"Všichni chceme Power Stage. Ale my, jako jezdci, jsme již víckrát říkali, že by se nic nestalo, kdyby rally skončila už před Power Stage. Po krátkém servisu bychom mohli na čerstvých pneumatikách bojovat o extra body. Podmínky by byly pro všechny jezdce stejné a to by bylo opravdu fair. Nejrychlejší jezdci totiž vždy na konci soutěže řeší problém, jestli riskovat ztrátu všeho úsilí za celý víkend a bojovat v Power Stage naplno, nebo jet spíše na jistotu," říká Jarmo Lehtinen (spolujezdec Mikko Hirovnena).

Ještě dřív, než změnu Power Stage, FIA zvažuje změnu kvalifikace. Ta si přitom premiéru odbyla ve Švédsku, kde rozhodovala o pořadí jezdců v první etapě. Historicky prvním vítězem Power Stage byl Jari-Matti Latvala.

"Kvalifikace je více propagačním elementem než oragnizačním. Ve Švédsku zafungovala dobře. Jinak mám ale obavy z toho, že budou mezi jezdci příliš velké odstupy. Tak jak tak nerozumím tomu, proč bychom měli dávat nejlepšímu jezdci ještě i nejlepší pozici - na to se budeme muset ještě jednou podívat," konstatoval preziden komise rally, Jarmo Mahonen (tip: článek s názory s Mahonena zde).

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.