Power Stage se stará o dodatečné napětí na konci soutěže. Tři nejrychlejší jezdci dostávají bonusové body. Jenže tento systém má i svoji potenciální nevýhodu: Kdyby někdo v přemíře snahy havaroval, tak přijde o celou rally. Nejrychlejší jezdci proto požadují změnu.
Power Stage byla do MS zavedena teprve minulý rok s cílem zdramatizovat závěr soutěže bojem o dodatečné body. Byl to dobrý nápad, který se setkal s pozitivními ohlasy na všech stranách. Jenže má pro jezdce i svoji nevýhodu - mohou na ní přijít o celý závod v dusledku nehody. Přitom na Kypru se v rámci IRC jezdí něco podobného - Golden Stage, jenže až po skončení soutěže.
"Všichni chceme Power Stage. Ale my, jako jezdci, jsme již víckrát říkali, že by se nic nestalo, kdyby rally skončila už před Power Stage. Po krátkém servisu bychom mohli na čerstvých pneumatikách bojovat o extra body. Podmínky by byly pro všechny jezdce stejné a to by bylo opravdu fair. Nejrychlejší jezdci totiž vždy na konci soutěže řeší problém, jestli riskovat ztrátu všeho úsilí za celý víkend a bojovat v Power Stage naplno, nebo jet spíše na jistotu," říká Jarmo Lehtinen (spolujezdec Mikko Hirovnena).
Ještě dřív, než změnu Power Stage, FIA zvažuje změnu kvalifikace. Ta si přitom premiéru odbyla ve Švédsku, kde rozhodovala o pořadí jezdců v první etapě. Historicky prvním vítězem Power Stage byl Jari-Matti Latvala.
"Kvalifikace je více propagačním elementem než oragnizačním. Ve Švédsku zafungovala dobře. Jinak mám ale obavy z toho, že budou mezi jezdci příliš velké odstupy. Tak jak tak nerozumím tomu, proč bychom měli dávat nejlepšímu jezdci ještě i nejlepší pozici - na to se budeme muset ještě jednou podívat," konstatoval preziden komise rally, Jarmo Mahonen (tip: článek s názory s Mahonena zde).
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.