Prezident komise WRC, Jarmo Mahonen, vnímá současnou krizi jako příležitost pro nový start. Kvalifikační formát by se podle něj dal ještě vylepšit.
"V následujících týdnech se bude formovat budoucnost mistrovství," říká Jarno Mahonen. Poté, co selhala vyjednávání mezi mezinárodní automobilovou federací FIA a Eurosportem jako potenciálním novým promotérem mistrovství, hledá FIA nového partnera. Mezitím se navíc pořád debatuje na téma mezinárodního televizního pokrytí a pracuje se na řešení.
"Jsem potěšen, že FIA tuto problematiku podporuje, aby bylo nalezeno v co nejkratší době řešení. Všichni vnímají tuto situaci jako příležitost pro to, aby vzniklo něco nového. To ale znamená hodně práce, je dobré vědět, že máme spoustu lidí, kteří chtějí na budoucnosti MS pracovat," vysvětluje Mahonen.
"Nemohu prozradit žádné detaily, ale pracujeme na plánech. V několika příštích dnech o tom budu moci říci více, ale vše by mělo proběhnout v pořádku," řekl Mahonen pro Autosport. Kromě televizního pokrytí mu dělá starosti také nový formát kvalifikace. Ve Švédsku jsme mohli sledovat kvalifikaci poprvé v praxi. Jen připomeňme pricip: Na předem známé trati jezdci zajedou své nejrychlejší časy a nejlepší z nich si pak může vybrat startovní pozci pro první den rally.
Mahonen však i zde vidí možnost zlepšení. "Kvalifikace je více propagačním elementem než oragnizačním. Ve Švédsku zafungovala dobře. Jinak mám ale obavy z toho, že budou mezi jezdci příliš velké odstupy. Tak jak tak nerozumím tomu, proč bychom měli dávat nejlepšímu jezdci ještě i nejlepší pozici - na to se budeme muset ještě jednou podívat," zakončil prezident WRC Komise.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?