Prezident komise WRC, Jarmo Mahonen, vnímá současnou krizi jako příležitost pro nový start. Kvalifikační formát by se podle něj dal ještě vylepšit.
"V následujících týdnech se bude formovat budoucnost mistrovství," říká Jarno Mahonen. Poté, co selhala vyjednávání mezi mezinárodní automobilovou federací FIA a Eurosportem jako potenciálním novým promotérem mistrovství, hledá FIA nového partnera. Mezitím se navíc pořád debatuje na téma mezinárodního televizního pokrytí a pracuje se na řešení.
"Jsem potěšen, že FIA tuto problematiku podporuje, aby bylo nalezeno v co nejkratší době řešení. Všichni vnímají tuto situaci jako příležitost pro to, aby vzniklo něco nového. To ale znamená hodně práce, je dobré vědět, že máme spoustu lidí, kteří chtějí na budoucnosti MS pracovat," vysvětluje Mahonen.
"Nemohu prozradit žádné detaily, ale pracujeme na plánech. V několika příštích dnech o tom budu moci říci více, ale vše by mělo proběhnout v pořádku," řekl Mahonen pro Autosport. Kromě televizního pokrytí mu dělá starosti také nový formát kvalifikace. Ve Švédsku jsme mohli sledovat kvalifikaci poprvé v praxi. Jen připomeňme pricip: Na předem známé trati jezdci zajedou své nejrychlejší časy a nejlepší z nich si pak může vybrat startovní pozci pro první den rally.
Mahonen však i zde vidí možnost zlepšení. "Kvalifikace je více propagačním elementem než oragnizačním. Ve Švédsku zafungovala dobře. Jinak mám ale obavy z toho, že budou mezi jezdci příliš velké odstupy. Tak jak tak nerozumím tomu, proč bychom měli dávat nejlepšímu jezdci ještě i nejlepší pozici - na to se budeme muset ještě jednou podívat," zakončil prezident WRC Komise.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?