Budou body Prodrivu strženy?

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. února 2012 13:47
Sdílej:

Body, které získal bývalý tovární tým Mini - Prodrive na Rally Monte Carlo, zatím zůstávají v tabulce uvedeny. Jenže pokud by Prodrive chyběl i na dalších soutěžích, tak by mohly být odečteny.

Rozchod BMW a Prodrivu by mohl mít dopad i na bodování v MS. Bývalý tovární tým Mini (kolem Daniho Sorda) už sice nejede s podporou značky, ale pořád figurují v tabulce týmů body, které získal na Monte Carlu (26). Díky tomu je Mini v hodnocení značek 4. Tyto body by ale mohly být dodatečně odečteny.

Krátce před startem sezony obdrželo Mini od FIA výjimku. Díky ní nemuselo startovat ve všech 13 soutěžích, ale přesto bylo považováno za výrobce. Tým musel odstartovat do 7 soutěží (2 v zámoří), pokud by tak neučinil, byly by mu odebrány body. Teď už víme, že v Mexiku Prodrive pojede (viz zde), je ale otázkou, jestli ho uvidíme i v Argentině. Pokud ne, tak by mu mohly být body strženy.

Pro příklad nemusíme chodit daleko. Vloni byl vyloučen z týmového hodnocení ICE1 Racing Kimiho Räikkönena, který měl startovat v Austrálii, ale Fin tamější soutěž vynechal. Jako nový tovární tým byl ustanoven Mini Team Portugal s jezdci Armindem Araujem a Paulo Nobrem. FIA ale prohlásila, že tento tým body do hodnocení týmů sbírat nebude.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.