Vystoupení Sebastiena Ogiera na letošní Rallye Monte Carlo bylo fantastické. S vozem nižší specifikace porážel většinu jezdců s technikou WRC. Myslíte, že bude ve své rychlosti pokračovat i nadále? Vedoucí týmu VW Kris Nissen je o tom přesvědčen...
Volkswagen ohlásil na příští rok vstup do nejvyšší kategorie v mistrovství světa rally a letos vyvíjí vůz Polo WRC. Aby se však na vstup náležitě připravil tým i smluvní jezdci, zúčastní se tým všech soutěží WRC. K dispozici je ovšem zatím "pouze" koncernová Fabia specifikace S2000. (Patrně první případ, kdy tovární tým startuje s vozem jiné, i když koncernové značky...)
První start letos čekal tým již na Monte Carlu a kdo by čekal, že se Ogier bude o příčky prát až za zády "wéercéček" pouze s vozy stejné specifikace S2000, byl na omylu. Sebatien představoval vážné ohrožení pozic posádek s vozy WRC snad výjma nejrychlejších továrních jezdců a už se průběžně dotahoval na stupně vítězů. A nezábranila mu v tom ani ztráta okolo 20 koní výkonu na vozy vyšší specifikace. I když jeho účinkování skončilo nehodou, rozhodně zanechal velký dojem.
"Sebastienova rychlost byla na Monte Carlu neuvěřitelné", přiznává Nissen. "To jen dokazuje, že jsme podepsali smlouvu s jezdcem velkého potenciálu. Jsem přesvědčený, že právě on může být velkým překvapením během celého letošního šampionátu."
V souvislosti s těmito výkony je vcelku škoda, že se tým nepřihlásil do šampionátu SWRC, kde je letos konkurence opravdu velmi slabá
Jestli se slova vedoucího týmu VW potvrdí, můžete s námi sledovat již příští týden na sněhové rally ve Švédsku. Pokud vše půjde podle plánu, nebude na místě chybět ani náš zahraniční zpravodaj a fotograf Joel Martin.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?