Vystoupení Sebastiena Ogiera na letošní Rallye Monte Carlo bylo fantastické. S vozem nižší specifikace porážel většinu jezdců s technikou WRC. Myslíte, že bude ve své rychlosti pokračovat i nadále? Vedoucí týmu VW Kris Nissen je o tom přesvědčen...
Volkswagen ohlásil na příští rok vstup do nejvyšší kategorie v mistrovství světa rally a letos vyvíjí vůz Polo WRC. Aby se však na vstup náležitě připravil tým i smluvní jezdci, zúčastní se tým všech soutěží WRC. K dispozici je ovšem zatím "pouze" koncernová Fabia specifikace S2000. (Patrně první případ, kdy tovární tým startuje s vozem jiné, i když koncernové značky...)
První start letos čekal tým již na Monte Carlu a kdo by čekal, že se Ogier bude o příčky prát až za zády "wéercéček" pouze s vozy stejné specifikace S2000, byl na omylu. Sebatien představoval vážné ohrožení pozic posádek s vozy WRC snad výjma nejrychlejších továrních jezdců a už se průběžně dotahoval na stupně vítězů. A nezábranila mu v tom ani ztráta okolo 20 koní výkonu na vozy vyšší specifikace. I když jeho účinkování skončilo nehodou, rozhodně zanechal velký dojem.
"Sebastienova rychlost byla na Monte Carlu neuvěřitelné", přiznává Nissen. "To jen dokazuje, že jsme podepsali smlouvu s jezdcem velkého potenciálu. Jsem přesvědčený, že právě on může být velkým překvapením během celého letošního šampionátu."
V souvislosti s těmito výkony je vcelku škoda, že se tým nepřihlásil do šampionátu SWRC, kde je letos konkurence opravdu velmi slabá
Jestli se slova vedoucího týmu VW potvrdí, můžete s námi sledovat již příští týden na sněhové rally ve Švédsku. Pokud vše půjde podle plánu, nebude na místě chybět ani náš zahraniční zpravodaj a fotograf Joel Martin.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.