Vystoupení Sebastiena Ogiera na letošní Rallye Monte Carlo bylo fantastické. S vozem nižší specifikace porážel většinu jezdců s technikou WRC. Myslíte, že bude ve své rychlosti pokračovat i nadále? Vedoucí týmu VW Kris Nissen je o tom přesvědčen...
Volkswagen ohlásil na příští rok vstup do nejvyšší kategorie v mistrovství světa rally a letos vyvíjí vůz Polo WRC. Aby se však na vstup náležitě připravil tým i smluvní jezdci, zúčastní se tým všech soutěží WRC. K dispozici je ovšem zatím "pouze" koncernová Fabia specifikace S2000. (Patrně první případ, kdy tovární tým startuje s vozem jiné, i když koncernové značky...)
První start letos čekal tým již na Monte Carlu a kdo by čekal, že se Ogier bude o příčky prát až za zády "wéercéček" pouze s vozy stejné specifikace S2000, byl na omylu. Sebatien představoval vážné ohrožení pozic posádek s vozy WRC snad výjma nejrychlejších továrních jezdců a už se průběžně dotahoval na stupně vítězů. A nezábranila mu v tom ani ztráta okolo 20 koní výkonu na vozy vyšší specifikace. I když jeho účinkování skončilo nehodou, rozhodně zanechal velký dojem.
"Sebastienova rychlost byla na Monte Carlu neuvěřitelné", přiznává Nissen. "To jen dokazuje, že jsme podepsali smlouvu s jezdcem velkého potenciálu. Jsem přesvědčený, že právě on může být velkým překvapením během celého letošního šampionátu."
V souvislosti s těmito výkony je vcelku škoda, že se tým nepřihlásil do šampionátu SWRC, kde je letos konkurence opravdu velmi slabá
Jestli se slova vedoucího týmu VW potvrdí, můžete s námi sledovat již příští týden na sněhové rally ve Švédsku. Pokud vše půjde podle plánu, nebude na místě chybět ani náš zahraniční zpravodaj a fotograf Joel Martin.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?