Aspoň tak to tvrdí týmový boss Citroenu Yves Matton. A není divu, Monte Carlo je záludné i pro zkušené jezdce. Pokud je ovšem nutné ještě seznámit se s týmem a poznat vůz dosud neznámé kategorie, platí to o to víc.
Ještě loni dokazoval svůj talent v barvách Peugeotu na soutěžích IRC. Nyní si třiadvacetiletého Belgičana vyhlédl koncernový Citroen a rád by mu dal příležitost posunout se dál v kariéře v juniorských barvách pod křídly automobilky s plnohodnotným vozem WRC.
Thierry Neuville si nevedl špatně, když v Monte Carlu na RZ3 zajel celkově pátý čas a posunul se tak na průběžnou osmou příčku. Pak ale přišla na další zkoušce osudná zatáčka s mostkem pokrytá ledem. Po nárazu, který poškodil pravé přední zavěšení se již pokračovat nedalo. Na SupeRally se letos v Monte Carlu nehrálo...
Thierry Neuville loni...
"Pro mladého jezdce je poměrně těžké přijet do Monte Carla a zde teprve poznávat tým a auto. Možná je to vůbec to nejtěžší," neztrácí optimismus Matton. "Pro Thierryho to také bylo těžké a nyní to pro něj bude těžké znovu, jelikož z Monte Carla se přesouvá přímo do Švédska a tamní soutěž také není jednoduchá. To opravdu není snadný vstup do sezony."
...a letos
A jak to viděl sám jezdec? "Auto neustále osekávané mostky,k teré lemují trať a na druhé straně názazy do zdí. Rychlost ty byla téměř ničím, to člověka rozladí..."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?