Aspoň tak to tvrdí týmový boss Citroenu Yves Matton. A není divu, Monte Carlo je záludné i pro zkušené jezdce. Pokud je ovšem nutné ještě seznámit se s týmem a poznat vůz dosud neznámé kategorie, platí to o to víc.
Ještě loni dokazoval svůj talent v barvách Peugeotu na soutěžích IRC. Nyní si třiadvacetiletého Belgičana vyhlédl koncernový Citroen a rád by mu dal příležitost posunout se dál v kariéře v juniorských barvách pod křídly automobilky s plnohodnotným vozem WRC.
Thierry Neuville si nevedl špatně, když v Monte Carlu na RZ3 zajel celkově pátý čas a posunul se tak na průběžnou osmou příčku. Pak ale přišla na další zkoušce osudná zatáčka s mostkem pokrytá ledem. Po nárazu, který poškodil pravé přední zavěšení se již pokračovat nedalo. Na SupeRally se letos v Monte Carlu nehrálo...
Thierry Neuville loni...
"Pro mladého jezdce je poměrně těžké přijet do Monte Carla a zde teprve poznávat tým a auto. Možná je to vůbec to nejtěžší," neztrácí optimismus Matton. "Pro Thierryho to také bylo těžké a nyní to pro něj bude těžké znovu, jelikož z Monte Carla se přesouvá přímo do Švédska a tamní soutěž také není jednoduchá. To opravdu není snadný vstup do sezony."
...a letos
A jak to viděl sám jezdec? "Auto neustále osekávané mostky,k teré lemují trať a na druhé straně názazy do zdí. Rychlost ty byla téměř ničím, to člověka rozladí..."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?