Mikko Hirvonen při jeho první soutěži pro Citroën zajel tři nejrychlejší časy a získal solidní bodový příděl. V týmu se tedy Fin, zdá se, dobře zabydlel.
Na Rally Monte Carlo si triumf připsal tovární tým Citroënu. Sébastien Loeb na této klasice oslavil již svoje šesté vítězství a navíc si připsal nejlepší čas i na Power Stage. Jeho nový týmový kolega na Power Stage zajel druhý nejrychlejší čas a z této speciálně bodované RZ si tak Citroën odváží double. V celkové klasifikaci Fin obsadil čtvrté místo. Během čtyř dnů si mohl vicemistr světa na svoji DS3 WRC dobře zvyknout. To se podařilo a Hirvonen se tak může dále zlepšovat.
Mikko zajel nelepší časy na RZ 12, 13 a 14, u Citroënu tak plní to, k čemu se upsal. Dovezl i přes všechny nástrahy auto do cíle a získal cenných 14 bodů. "Nebyla to jednoduchá soutěž, ještě když jedete poprvé s novým autem, ale s výsledkem jsem spokojený."
"Oba dva dny na sněhu byly velmi těžké. Na asfaltu se mi jelo dobře a mohl jsem zajíždět dobré časy. Jel jsem opatrně, abych neudělal chybu. Koncentroval jsem se na to, abych dojel do cíle a získal body. Přesně to jsme dělali. Těším se na Švédsko." Tam Mikko Hirvonen v uplynulých dvou letech vyhrál, samozřejmě ještě s Fordem.
S výkonem svého nového chráněnce byl spokojen i nový šéf Citroënu, Yves Matton. "Mikko zvládl to, co jsme od něj očekávali, a sice dojet do cíle na slušné pozici. Dělal krok za krokem. Jeho tři nejrychlejší časy ukazují, že se s autem stále více sžíval. Dojel do cíle, což potřeboval, aby ukázal svoji profesionalitu."
Chválu si mohl Hirvonen poslechnout také z úst Frederica Banzeta, manažera značky Citroën. "Cítím, že Mikko a Jarmo [Lehtinen] do týmu dobře zapadli."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?