Mikko Hirvonen při jeho první soutěži pro Citroën zajel tři nejrychlejší časy a získal solidní bodový příděl. V týmu se tedy Fin, zdá se, dobře zabydlel.
Na Rally Monte Carlo si triumf připsal tovární tým Citroënu. Sébastien Loeb na této klasice oslavil již svoje šesté vítězství a navíc si připsal nejlepší čas i na Power Stage. Jeho nový týmový kolega na Power Stage zajel druhý nejrychlejší čas a z této speciálně bodované RZ si tak Citroën odváží double. V celkové klasifikaci Fin obsadil čtvrté místo. Během čtyř dnů si mohl vicemistr světa na svoji DS3 WRC dobře zvyknout. To se podařilo a Hirvonen se tak může dále zlepšovat.
Mikko zajel nelepší časy na RZ 12, 13 a 14, u Citroënu tak plní to, k čemu se upsal. Dovezl i přes všechny nástrahy auto do cíle a získal cenných 14 bodů. "Nebyla to jednoduchá soutěž, ještě když jedete poprvé s novým autem, ale s výsledkem jsem spokojený."
"Oba dva dny na sněhu byly velmi těžké. Na asfaltu se mi jelo dobře a mohl jsem zajíždět dobré časy. Jel jsem opatrně, abych neudělal chybu. Koncentroval jsem se na to, abych dojel do cíle a získal body. Přesně to jsme dělali. Těším se na Švédsko." Tam Mikko Hirvonen v uplynulých dvou letech vyhrál, samozřejmě ještě s Fordem.
S výkonem svého nového chráněnce byl spokojen i nový šéf Citroënu, Yves Matton. "Mikko zvládl to, co jsme od něj očekávali, a sice dojet do cíle na slušné pozici. Dělal krok za krokem. Jeho tři nejrychlejší časy ukazují, že se s autem stále více sžíval. Dojel do cíle, což potřeboval, aby ukázal svoji profesionalitu."
Chválu si mohl Hirvonen poslechnout také z úst Frederica Banzeta, manažera značky Citroën. "Cítím, že Mikko a Jarmo [Lehtinen] do týmu dobře zapadli."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.