Petter Solberg se vrací k Fordu, to je již delší dobu známá věc. Na nadcházející Rally Monte Carlo by chtěl využít svých zkušeností.
Petter Solberg zná záludnosti Rally Monte Carlo jako asi málokterý účastník soutěže. Na start soutěže se totiž postaví již po třinácté. Před rally ve Fiestě strávil tři dny na testech. Cítí se dostatečně připraven na novou výzvu.
"Moje první svezení se s Fordem bylo za těžkých podmínek [počasí], ale z auta jsem získal dobrý pocit," říká u fanoušků velmi oblíbený blonďák. "Krom toho jsem Monte jel i vloni, kdy se najelo v rámci MS. Od té doby tedy také znám aktuální zkoušky s výjimkou těch dvou nových. Mám tuto soutěž rád, i když zde musíte počítat s nevyzpytatelnými podmínkami. Pokud bude sucho, tak je to jednoduché. Pokud však bude vlhko, tak musíme počítat se sněhem a "černým sněhem", což nebude lehké. Pak by rozhodovaly správné pneumatiky. Vybrat zde správné gumy, to je v kompetenci týmu. Musí udělat dobrou strategii a mají k tomu k dispozici dobrou předpověď počasí."
Petter za Ford jezdil v letech 1999 a 2000, tedy v začátcích jeho profesionální kariéry. Teď se tedy vrací tam, kde kdysi začínal. "Jsem moc rád, že můžu opět startovat s továrním autem - toto byl ten důvod, proč jsem v minulých třech letech jezdil s mým vlastním týmem v MS. Nejsem zde ale proto, abych naplnil seznam startujících. Jari-Matti Latvala a já chceme bojovat o vítězství a o titul. Jsem si jistý, že se nám to podaří."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?