Petter Solberg se vrací k Fordu, to je již delší dobu známá věc. Na nadcházející Rally Monte Carlo by chtěl využít svých zkušeností.
Petter Solberg zná záludnosti Rally Monte Carlo jako asi málokterý účastník soutěže. Na start soutěže se totiž postaví již po třinácté. Před rally ve Fiestě strávil tři dny na testech. Cítí se dostatečně připraven na novou výzvu.
"Moje první svezení se s Fordem bylo za těžkých podmínek [počasí], ale z auta jsem získal dobrý pocit," říká u fanoušků velmi oblíbený blonďák. "Krom toho jsem Monte jel i vloni, kdy se najelo v rámci MS. Od té doby tedy také znám aktuální zkoušky s výjimkou těch dvou nových. Mám tuto soutěž rád, i když zde musíte počítat s nevyzpytatelnými podmínkami. Pokud bude sucho, tak je to jednoduché. Pokud však bude vlhko, tak musíme počítat se sněhem a "černým sněhem", což nebude lehké. Pak by rozhodovaly správné pneumatiky. Vybrat zde správné gumy, to je v kompetenci týmu. Musí udělat dobrou strategii a mají k tomu k dispozici dobrou předpověď počasí."
Petter za Ford jezdil v letech 1999 a 2000, tedy v začátcích jeho profesionální kariéry. Teď se tedy vrací tam, kde kdysi začínal. "Jsem moc rád, že můžu opět startovat s továrním autem - toto byl ten důvod, proč jsem v minulých třech letech jezdil s mým vlastním týmem v MS. Nejsem zde ale proto, abych naplnil seznam startujících. Jari-Matti Latvala a já chceme bojovat o vítězství a o titul. Jsem si jistý, že se nám to podaří."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?