Alespoň s touto zprávou přišli kolegové z Itálie. Abarth, který je sportovní divizí skupiny Fiat, by se podle nich měl buď v roce 2013 nebo 2014 vrátit na mezinárodní rallyovou scénu se soutěžním vozem.
Abarth nasazoval tovární tým do IRC v roce 2007 a 2008, v roce 2009 už jeli jen s omezeným programem. Tovární jezdci jako Anton Alen, Giandomenico Basso nebo Andrea Navarra dokázali s Abarthem Grande Punto S2000 vítězit, ale postupně byl vůz modernější konkurencí překonán. V roce 2010 se proto tým úplně stáhl.
Nové sériové Punto by mělo na silnice vyjet v roce 2013. Právě příští rok byl novináři z Itálie zmiňován jako nejdřívější termín, kdy by se mohl Fiat vrátit do WRC. Zde naposledy startoval v 80. letech s legendárním strojem 131 Mirafiori.
Aktuální Punto, ktere designoval Giugiaro, je na trhu od roku 2005. Abarth Grande Punto bylo prvním homologovaným vozem S2000, to se psal rok 2006. Silniční nástupce je již pomalu dokončován a bude používat nové motory Fiatu (Twin Air Multi FIRE), aby se stal nejúspornějším vozem své třídy.
Abarth, který sídlí v bývalém komplexu Fiatu v Turíně, by se měl opět postarat o sportovní verzi vozu. Podle vedení firmy navíc šampionát WRC nabízí nejlepší prezentaci v porovnání s vynaloženými náklady. Punto by zde navíc nastupovalo proti svým hlavním rivalům z třídy menší vozů (Polo nebo Fiesta).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.