Tým Peugeot Belgium-Luxemburg se v příštím roce nezúčastní Intercontinental Rally Challenge (IRC). Návrat je však plánován na rok 2013 s novým Peugeotem 208 R4T.
Tým Peugeot Belgium-Luxemburg si naordinoval roční pauzu. Poté, co bylo oznámeno, že jejich dosavadní jezdec (Thierry Neuville) odchází jezdit za Citroën do WRC, se jeho bývalý tým stahuje z IRC. Nicméně už teď mluví o návratu pro rok 2013 s Peugeotem 208 R4T. Zároveň však nejsou vyloučeny dílčí soutěže s 207 S2000 v sezoně 2012.
"Po pěti letech v IRC jsme chtěli v příštím roce i nadále spolupracovat s Thierrym. Jeho kariéra se však ubírá jiným směrem, a tak si dáváme roční pauzu. Pro příští rok však nevylučujeme dílčí starty a v roce 2013 se chceme s novým autem vrátit," říká šéf týmu, Adelheid Terryn.
Jedná se tak jen o další tvrdou zprávu pro IRC, když i další importéři zkoumají jejich programy. Je všeobecně známo, že se uvažuje nad tím, že by se IRC od roku 2013 sloučilo s ME (psali jsme zde).
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?