Historie Kimiho Räikkönena v rally se po dvou letech v MS uzavřela, pojďme se společně ohlédnout za jeho vrcholy v automobilových soutěžích. Hodně lidí zůstalo po jeho vystoupeních v MS zklamaných, ale jak ukazuje výběr, Kimi ukázal pár záblesků, které svědčí o jeho talentu i pro rally.
Rally Finland 2009
Nečekali byste, že na tiskové konferenci soutěže MS uvidíte čepici Ferrari, jenže přesně takový byl debut Kimiho, ještě coby jezdce Ferrari v F1, v MS v automobilových soutěžích. Posledním jezdcem, který přešel z F1 do rally, byl v 90. letech Derek Warwick, který byl jezdcem Lotusu. Derek si vyzkoušel za volantem Subaru Legacy RAC Rally.
Kimi jel při svém debutu v MS ve Finsku s Abarthem Grande Punto S2000 (volba vozu byla zřejmá, protože byl spojen s Fiatem přes Ferrari). Fin zajížděl časy v TOP3 své kategorie, ale havaroval. Stačil ale dokázat, že jeho rychlost je dobrá.
Kimi poprvé testuje Citroën C4 WRC
Rallye Deutschland 2010
Kimi byl popisován jako moderní gladiátor za volantem závodního vozu, takže nikoho nemůže překvapit, že své jediné vítězství na trati rychlostní zkoušky získal na úzké a členité trati superspeciálky Circus Maximus při Rallye Deutschland, která se jede kolem románské památky Porta Nigra v Trieru (je na seznamu dědictví UNESCO). Trať je zde tak úzká, že to skoro připomíná trať Grand Prix Monaka, takže není divu, že byl Kimi ve svém živlu.
Kimi jako jezdec Ferrari
Rallye Vosgien, Francie 2010
I když na této menší místní soutěži nebyla příliš velká konkurence, tak už navždy zůstane v historii jako první rally, na které se Kimi Räikkönen radoval z vítězství, Citroën ji totiž využil jako test pro Rally de Frace. "Není to nic vyjímečného, když se podíváte na naše auto a srovnáte ho s ostatními, tak je celkem normální, že bychom měli vyhrát," prohlásil jezdec Citroënu. Měl sice pravdu, ale vítězství je vítězství, navíc jeho jediné v rally. Dalším podnikem, kde stál Kimi na pódium, byla Rally Lanterna (Itálie), kde byl Fin 2. za svým kolegou Ogierem. Citroën zde opět testoval.
Kimi v sezoně 2010 za volantem C4 WRC Citroën Junior Teamu
Rally of Turkey 2010
Po pouhých třech závodech v sezoně Kimi přijel do Turecka, kde se umístil na krásném 5. místě. Je to jeho nejlepší umístění v MS do dnešního dne. Räikkönenovi pomohl fakt, že soutěž byla nová pro každého, protože se organizátoři rozhodli tratě postavit blíže hlavnímu městu, Istanbulu, namísto klasického centra soutěže, Antalye. "Kimi zde odvedl skvělou práci. Byl prostě neskutečně rychlý a jel bez chyb," řekl jeho spolujezdec, Kaj Lindström.
V sezoně 2011 přesedl z C4 do DS3 WRC a jezdil za svůj ICE 1 Racing Team
Rallye Deutschland 2011
Letošní Německo zůstane zapsáno jako poslední soutěž, ve které Kimi bodoval. Jednalo se o pěknou soutěž, kde jel privátní jezdec Citroënu bez chyb a obsadil 6. místo. "Rally už se mi zdá lehčí, zvláště když dojde na rozpis," řekl tehdy Räikkönen. Konzistentnost začínala přicházet, ale aby se Kimi dostal na vrchol rally, kde se zkušenosti počítají především, by potřeboval ještě další roky. Škoda pro rallyové fanoušky, protože ti už se nikdy nedozví, jestli by to Kimi až na ten vrchol dotáhl...
zdroj: www.maxrally.com
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?