Historie Kimiho Räikkönena v rally se po dvou letech v MS uzavřela, pojďme se společně ohlédnout za jeho vrcholy v automobilových soutěžích. Hodně lidí zůstalo po jeho vystoupeních v MS zklamaných, ale jak ukazuje výběr, Kimi ukázal pár záblesků, které svědčí o jeho talentu i pro rally.
Rally Finland 2009
Nečekali byste, že na tiskové konferenci soutěže MS uvidíte čepici Ferrari, jenže přesně takový byl debut Kimiho, ještě coby jezdce Ferrari v F1, v MS v automobilových soutěžích. Posledním jezdcem, který přešel z F1 do rally, byl v 90. letech Derek Warwick, který byl jezdcem Lotusu. Derek si vyzkoušel za volantem Subaru Legacy RAC Rally.
Kimi jel při svém debutu v MS ve Finsku s Abarthem Grande Punto S2000 (volba vozu byla zřejmá, protože byl spojen s Fiatem přes Ferrari). Fin zajížděl časy v TOP3 své kategorie, ale havaroval. Stačil ale dokázat, že jeho rychlost je dobrá.
Kimi poprvé testuje Citroën C4 WRC
Rallye Deutschland 2010
Kimi byl popisován jako moderní gladiátor za volantem závodního vozu, takže nikoho nemůže překvapit, že své jediné vítězství na trati rychlostní zkoušky získal na úzké a členité trati superspeciálky Circus Maximus při Rallye Deutschland, která se jede kolem románské památky Porta Nigra v Trieru (je na seznamu dědictví UNESCO). Trať je zde tak úzká, že to skoro připomíná trať Grand Prix Monaka, takže není divu, že byl Kimi ve svém živlu.
Kimi jako jezdec Ferrari
Rallye Vosgien, Francie 2010
I když na této menší místní soutěži nebyla příliš velká konkurence, tak už navždy zůstane v historii jako první rally, na které se Kimi Räikkönen radoval z vítězství, Citroën ji totiž využil jako test pro Rally de Frace. "Není to nic vyjímečného, když se podíváte na naše auto a srovnáte ho s ostatními, tak je celkem normální, že bychom měli vyhrát," prohlásil jezdec Citroënu. Měl sice pravdu, ale vítězství je vítězství, navíc jeho jediné v rally. Dalším podnikem, kde stál Kimi na pódium, byla Rally Lanterna (Itálie), kde byl Fin 2. za svým kolegou Ogierem. Citroën zde opět testoval.
Kimi v sezoně 2010 za volantem C4 WRC Citroën Junior Teamu
Rally of Turkey 2010
Po pouhých třech závodech v sezoně Kimi přijel do Turecka, kde se umístil na krásném 5. místě. Je to jeho nejlepší umístění v MS do dnešního dne. Räikkönenovi pomohl fakt, že soutěž byla nová pro každého, protože se organizátoři rozhodli tratě postavit blíže hlavnímu městu, Istanbulu, namísto klasického centra soutěže, Antalye. "Kimi zde odvedl skvělou práci. Byl prostě neskutečně rychlý a jel bez chyb," řekl jeho spolujezdec, Kaj Lindström.
V sezoně 2011 přesedl z C4 do DS3 WRC a jezdil za svůj ICE 1 Racing Team
Rallye Deutschland 2011
Letošní Německo zůstane zapsáno jako poslední soutěž, ve které Kimi bodoval. Jednalo se o pěknou soutěž, kde jel privátní jezdec Citroënu bez chyb a obsadil 6. místo. "Rally už se mi zdá lehčí, zvláště když dojde na rozpis," řekl tehdy Räikkönen. Konzistentnost začínala přicházet, ale aby se Kimi dostal na vrchol rally, kde se zkušenosti počítají především, by potřeboval ještě další roky. Škoda pro rallyové fanoušky, protože ti už se nikdy nedozví, jestli by to Kimi až na ten vrchol dotáhl...
zdroj: www.maxrally.com
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?