Historie Kimiho Räikkönena v rally se po dvou letech v MS uzavřela, pojďme se společně ohlédnout za jeho vrcholy v automobilových soutěžích. Hodně lidí zůstalo po jeho vystoupeních v MS zklamaných, ale jak ukazuje výběr, Kimi ukázal pár záblesků, které svědčí o jeho talentu i pro rally.
Rally Finland 2009
Nečekali byste, že na tiskové konferenci soutěže MS uvidíte čepici Ferrari, jenže přesně takový byl debut Kimiho, ještě coby jezdce Ferrari v F1, v MS v automobilových soutěžích. Posledním jezdcem, který přešel z F1 do rally, byl v 90. letech Derek Warwick, který byl jezdcem Lotusu. Derek si vyzkoušel za volantem Subaru Legacy RAC Rally.
Kimi jel při svém debutu v MS ve Finsku s Abarthem Grande Punto S2000 (volba vozu byla zřejmá, protože byl spojen s Fiatem přes Ferrari). Fin zajížděl časy v TOP3 své kategorie, ale havaroval. Stačil ale dokázat, že jeho rychlost je dobrá.
Kimi poprvé testuje Citroën C4 WRC
Rallye Deutschland 2010
Kimi byl popisován jako moderní gladiátor za volantem závodního vozu, takže nikoho nemůže překvapit, že své jediné vítězství na trati rychlostní zkoušky získal na úzké a členité trati superspeciálky Circus Maximus při Rallye Deutschland, která se jede kolem románské památky Porta Nigra v Trieru (je na seznamu dědictví UNESCO). Trať je zde tak úzká, že to skoro připomíná trať Grand Prix Monaka, takže není divu, že byl Kimi ve svém živlu.
Kimi jako jezdec Ferrari
Rallye Vosgien, Francie 2010
I když na této menší místní soutěži nebyla příliš velká konkurence, tak už navždy zůstane v historii jako první rally, na které se Kimi Räikkönen radoval z vítězství, Citroën ji totiž využil jako test pro Rally de Frace. "Není to nic vyjímečného, když se podíváte na naše auto a srovnáte ho s ostatními, tak je celkem normální, že bychom měli vyhrát," prohlásil jezdec Citroënu. Měl sice pravdu, ale vítězství je vítězství, navíc jeho jediné v rally. Dalším podnikem, kde stál Kimi na pódium, byla Rally Lanterna (Itálie), kde byl Fin 2. za svým kolegou Ogierem. Citroën zde opět testoval.
Kimi v sezoně 2010 za volantem C4 WRC Citroën Junior Teamu
Rally of Turkey 2010
Po pouhých třech závodech v sezoně Kimi přijel do Turecka, kde se umístil na krásném 5. místě. Je to jeho nejlepší umístění v MS do dnešního dne. Räikkönenovi pomohl fakt, že soutěž byla nová pro každého, protože se organizátoři rozhodli tratě postavit blíže hlavnímu městu, Istanbulu, namísto klasického centra soutěže, Antalye. "Kimi zde odvedl skvělou práci. Byl prostě neskutečně rychlý a jel bez chyb," řekl jeho spolujezdec, Kaj Lindström.
V sezoně 2011 přesedl z C4 do DS3 WRC a jezdil za svůj ICE 1 Racing Team
Rallye Deutschland 2011
Letošní Německo zůstane zapsáno jako poslední soutěž, ve které Kimi bodoval. Jednalo se o pěknou soutěž, kde jel privátní jezdec Citroënu bez chyb a obsadil 6. místo. "Rally už se mi zdá lehčí, zvláště když dojde na rozpis," řekl tehdy Räikkönen. Konzistentnost začínala přicházet, ale aby se Kimi dostal na vrchol rally, kde se zkušenosti počítají především, by potřeboval ještě další roky. Škoda pro rallyové fanoušky, protože ti už se nikdy nedozví, jestli by to Kimi až na ten vrchol dotáhl...
zdroj: www.maxrally.com
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?