Šokující přestup Mikka Hirvonena k Citroënu pro příští rok je neobvyklý. Pro Citroën totiž ve WRC jezdilo pouze velmi málo Finů. Zde je seznam pěti Finu, kteří usedli za volant francouzského vozu.
Toni Gardemeister
Zůčastnil se v sezoně 2006 4 soutěží MS se soukromě nasazenou Xsarou týmem Astra. Na bodech dojel 3krát, v Řecku a Německu byl 4.
Juho Hänninen
Juhu všichni spíše znají jako šampiona IRC z roku 2010 a šampiona SWRC z roku 2011 se Škodou. V roce 2006 se ale zúčastnil s Citroënem C2 S1600 Britské rally. Se svým bývalým týmovým kolegou, Markem Sallinenem, porazili běžné účastníky JWRC a soutěž dokončili na 19. místě.
Juuso Pykalisto
V roce 2005 získal jeden bod za osmé místo při Rally Sardínia s soukromou Xsarou týmu Kronos Racing. Tento start už byl ale třetím v belgickém týmu s francouzským vozem, předchozí dva byly v roce 2004.
Kimi Räikkönen
Právě dokončuje svoji druhou sezonu ve WRC s Citroënem. Vloni startoval ve 12 podnicích s C4 WRC, letos v 9 s DS3 WRC. Nejlepším výsledkem zůstává páté místo z loňského Turecka.
Janne Tuohino
V roce 2002 obsadil v šampionátu JWRC s Citroënem Saxo VTS Super 1600 třetí místo. Podařilo se mu vyhrát svou kategorii na Rally Acropolis v tomtéž roce. Na dva starty se za volant Xsary WRC vrátil 2006. Vrcholem bylo bez debaty 6. místo v domácí soutěži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.