Jezdec týmu Ford, Jari-Matti Latvala, si nemyslí, že by titul o letošního mistra došel až do závěrečné Power Stage. První den ve Walesu by měl být nejtvrdším dnem roku.
Sám Latvala už nemá šanci na titul, ale jako rychlejší pilot Fordu by v boji o titul mohl sehrát určitou roli. Jari-Matti chce svému týmovému kolegovi v Británii pomoci, jak jen to půjde, aby ukončili sérií vítězství Loeba. I tak ale pilot Fordu nepočítá s tím, že boj o titul šel až do poslední zkoušky. Rozhodnout by se mělo dříve jak ve čtvrtém dni. "Osobně si myslím, že souboj nepůjde až do Power Stage."
"Myslím, že se ta věc rozhodne dříve. Na této rally je hodně těžkých zatáček. Nové zkoušky dělají rally hodně, hodně zajímavou. Zkoušky v Dyfi jsou hezké. Odhaduji, že ta výzva je nevětší v historii. Neznáme úroveň přítlaku nových zkoušek. Počasí se také ustavičně mění, proto tam bude více nebo méně gripu," říká pilot Fordu.
Latvala na trati Wales Rally 2011
Dnes byly na programu 3 zkoušky, mezi nimi i Clocaenog. "Ta je hodně těžká. Je hodně rozlišná v porovnání s Dyfi a Dyfnant. Jede se jinak než normální zkoušky. Je hodně rychlá a jede se za tmy. Už první den byl velká výzva. Mohl by to být nejtěžší den roku, obzvlášť, pokud by bylo mlhavo."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?