Jezdec týmu Ford, Jari-Matti Latvala, si nemyslí, že by titul o letošního mistra došel až do závěrečné Power Stage. První den ve Walesu by měl být nejtvrdším dnem roku.
Sám Latvala už nemá šanci na titul, ale jako rychlejší pilot Fordu by v boji o titul mohl sehrát určitou roli. Jari-Matti chce svému týmovému kolegovi v Británii pomoci, jak jen to půjde, aby ukončili sérií vítězství Loeba. I tak ale pilot Fordu nepočítá s tím, že boj o titul šel až do poslední zkoušky. Rozhodnout by se mělo dříve jak ve čtvrtém dni. "Osobně si myslím, že souboj nepůjde až do Power Stage."
"Myslím, že se ta věc rozhodne dříve. Na této rally je hodně těžkých zatáček. Nové zkoušky dělají rally hodně, hodně zajímavou. Zkoušky v Dyfi jsou hezké. Odhaduji, že ta výzva je nevětší v historii. Neznáme úroveň přítlaku nových zkoušek. Počasí se také ustavičně mění, proto tam bude více nebo méně gripu," říká pilot Fordu.
Latvala na trati Wales Rally 2011
Dnes byly na programu 3 zkoušky, mezi nimi i Clocaenog. "Ta je hodně těžká. Je hodně rozlišná v porovnání s Dyfi a Dyfnant. Jede se jinak než normální zkoušky. Je hodně rychlá a jede se za tmy. Už první den byl velká výzva. Mohl by to být nejtěžší den roku, obzvlášť, pokud by bylo mlhavo."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?