Během seznamovacích jízd na Rally Wales se Matthew Wilson dostal na místo své nehody z roku 2005. Jeho vzpomínky na těžkou nehodu jsou však stále silné.
Před šesti lety měl Matthew Wilson při Rally Wales těžkou nehodu. Trvalo měsíce, než se z toho Brit otřepal. Zkouška Gartheiniog do teď nebyla na programu soutěže. Letos je její část opět v itinerářích. Při seznamovacích jízdách se Wilson se svým navigátorem, Scottem Martinem, dostali poměrně blízko osudného místa. Oficiální mapy velely pryč, a tak dvojice odstavila svůj vůz a na místo se došla podívat pěšky.
"Bylo docela zvláštní tam opět být. Myslím, že mi to v určitém ohledu trochu pomohlo. Už jsem si na tu zkoušku moc nevzpomínal, ale díky té vlásence a následnému sjezdu dolů už vím, že to je to místo. To místo je hodně, hodně rychlé," říká Wilson pro Autosport.
Wilson na trati Rally Wales 2011
"Vzpomínám si, že Mark Higgins stál na boku cesty a já si říkal, že teď povedu rally. Pak najednou přišla nerovnost, která rozhodila zadek našeho auta a my letěli do stromů. Letos nejedeme přesně tuto část zkoušky, protože se tam stalo asi dost nehod."
Wilsonův Focus tehdy během 1,2s zastavil ze 190 km/h na nulu. Jeho levá noha byla zlomená na 13 místech. Krom toho si také zlomi levé předloktí a pravé zápěstí si vykloubil. Martin si zlomil stehno.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?