Konečné pořadí IRC 2011: 1. Mikkelsen, 2. Kopecký, 3. Hänninen – všichni ŠKODA Fabia S2000. ŠKODA obhájila titul ve značkách a vozy Fabia S2000 letos zvítězily v osmi soutěžích.
Šampionem Intercontinental Rally Challenge (IRC) roku 2011 se stal Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 připraveným továrním týmem ŠKODA Motorsport přesvědčivě zvítězil v poslední soutěži sezony na Kypru a získal vysněný titul šampiona. Druhý na Kypru i celkově v IRC skončil Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport, který se tak stal potřetí v řadě za sebou vicemistrem. Konečné třetí místo v seriálu IRC patří Juho Hänninenovi, šampionovi IRC 2010 a mistru světa SWRC 2011. ŠKODA se díky letošním úspěchům zapsala zlatým písmem do své 110leté historie motorsportu.
Kyperská soutěž byla poslední rally v kalendáři letošní IRC a nabídla skutečný vrchol celé sezony. Byla hodnocena dvojnásobným počtem bodů, nabídla mix asfaltu a šotoliny, přičemž o titul vítěze seriálu se ucházelo hned pět jezdců - čtyři z nich na voze Fabia Super 2000. Dva z kandidátů odpadli již v první etapě (Hänninen s Fabií po havárii a Neuville s Peugeotem po technických problémech) a tak bylo před startem sobotní závěrečné etapy jasné, že jezdecký titul získá někdo z tria Mikkelsen, Kopecký, Loix s vozem Fabia Super 2000. Vedoucí a tím pádem nejvýhodnější pozici bezezbytku zhodnotil Andreas Mikkelsen, který své druhé vítězství v sezoně přetavil v konečný triumf. Druhé místo na Kypru znamená celkovou druhou pozici v šampionátu pro Jana Kopeckého z továrního týmu ŠKODA Motorsport, třetí v konečném hodnocení skončil týmový kolega Juho Hänninen a piloti vozu Fabia Super 2000 tak obsadili kompletní pomyslné podium šampionů.
Andreas Mikkelsen: „Nemohu tomu uvěřit, je to fantastický pocit, jsem plný emocí. Měli jsme skvělý rok, děkuji každému členu našeho týmu. Speciální dík patří Škodě, měli jsme fantastický vůz.“
Jan Kopecký: „Věděli jsme, že musíme na Kypru zvítězit, abychom získali celkový titul, museli jsme se však sklonit před Andreasovou rychlostí. Auto fungovalo celý rok výtečně, chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu.“
Juho Hänninen: „Naše účast v IRC letos nebyla pravidelná, přesto jsme měli velkou šanci na titul. S ohledem na dvojnásobek bodů na Kypru moje hloupá chyba opravdu zásadně promluvila do konečného hodnocení. V každém případě jsem rád, že jsme týmu pomohli v hodnocení značek.“
Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, hodnotí právě skončenou soutěžní sezonu pozitivně: „Gratuluji Andreasovi k titulu, jsme rádi, že jej získal stejně jako v loňském roce pilot vozu Fabia Super 2000. Jsem přesvědčen, že Andreas má před sebou skvělou budoucnost. Obhájili jsme titul ve značkách IRC, za což vděčíme všem pilotům, kteří se o něj zasloužili. K tomu získala naše posádka Hänninen/Markkula s Fabií Super 2000 titul mistrů světa – sezonu můžeme a musíme hodnotit jako velmi úspěšnou. Naše letošní výsledky patří k tomu nejlepšímu, co jsme během 110-ti let naší motor-sportovní historie dokázali. Věřím, že jsme udělali značce ŠKODA hodnotnou reklamu a ukázali, že importérský program nese své ovoce i na té nejvyšší úrovni. Chtěl bych poděkovat celému týmu, sezona byla dlouhá a opravdu náročná, profesionální přístup podpořený obětavostí všech byl základem našich úspěchů.“
V letošním šampionátu IRC zvítězila ŠKODA v osmi z celkových 11 soutěží. Hänninen vybojoval tři vítězství (Kanárské ostrovy, Ukrajina, Azory), Kopecký dvě (Zlín, Maďarsko) stejně jako Mikkelsen (Skotsko, Kypr) a Loix zvítězil jednou (Belgie).
Tým ŠKODA Motorsport se letos ještě první prosincový víkend (3.-4.) představí poprvé v historii na tradičním vrcholu motoristické sezony, závodu Race of Champions v německém Düsseldorfu.
Konečné pořadí hodnocení jezdců šampionátu IRC 2011: 1. Mikkelsen – 153,5 bodů 2. Kopecký – 152 b. 3. Hännnien – 125 b.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.