Kris Meeke není očividně z těch, kteří by šli pro ostré slovo daleko. Pár jich použil, když popisoval, jak to bylo s noční RZ ve Španělsku, kde bylo takřka nemožné něco vidět, protože prach ze šotolinových cest zůstávál ve vzduchu strašně dlouho.
"Prosím naučte se to někdo tady. Nepotřebujete zas až tak moc přemýšlet, aby vám došlo, že brzy ráno, když vychází slunce, tak ustává vítr a prach se bude držet ve vzduchu. Během této zkoušky jsem často neviděl ani svoji světelnou rampu na konci kapoty, tak velký zde byl prach," říká Kris pro Autosport.
Špatné bylo podle něj i rozhodnutí, že se zkouška vůbec pojede. "Je to kur** bordel (doslova fucking bollocks). Omlouvám se, že jsem tak sprostý, ale někteří lidé by se měli probrat a přestat dělat srač**. Umíme jezdit ve tmě. Miluji jízdu ve tmě a klidně bych jí chtěl více, ale toto bylo jednoduše nebezpečně."
Více nočních zkoušek na šotolině je plánováno v Portugalsku příští rok.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?