Tato rally na šotolině s rychlostními zkouškami ve skotských lesích je jedna z nejobtížnějších na světě. Její úzké a rychlé úseky vlnící se mezi stromy nepřipouští žádnou chybu. Již tak kluzké cesty ještě zhoršil trvalý déšť a bláto, které trápily jezdce po celé tři dny RAC Rally of Scotland.
Umístění na stupních vítězů, které posádka týmu Peugeot Francie ve složení Bryan Bouffier a Xavier Panseri za těchto podmínek získala, je o to cennější.Obtížná výzva„Tak obtížnou rally na šotolině jsem v životě nejel,“ přiznal Bryan Bouffier, jehož hrdost za konečné třetí místo převážila zklamání nad ztrátou sobotního druhého místa. „Úseky byly nesmírně obtížné, především nedělní rychlostní zkoušky s nesčetnými zatáčkami, kde nebylo nic vidět, špatnou přilnavostí a strašlivě zničeným povrchem, hlavně při druhém průjezdu. Neustále se musí měnit tempo jízdy a dávat pozor na nejhorší úseky. Bylo to všechno hodně těžké.“Potíže Bryana BouffieraPilot týmu Peugeot Francie se svým spolujezdcem Xavierem Pansierim přišel o své sobotní průběžné druhé místo v neděli dopoledne. Kvůli nehodě v RZ12 přišli o naději ho získat zpět. „Brzdová hadice nevydržela, pravděpodobně ji roztrhl kámen. Při sjíždění kopce jsem prošlápl pedál až k podlaze. Nějakým způsobem se mi podařilo udržet si kontrolu nad vozem a erzetu jsem dokončil. Na následném silničním úseku jsem hadici odstranil a pokračovali jsme s brzdami jen u tří kol.“ I za těchto obtížných podmínek se Bryanu Bouffierovi a Xavieru Panserimu podařilo zajet druhý nejlepší čas a zajistit si místo na stupních vítězů, i když dostali desetivteřinový trest za pozdní příjezd kvůli opravě.Thierry Neuville obhájil šesté místoThierry Neuville a Nicolas Gilsoul dokončili závod na šestém místě. „V neděli jsem začal dobře, v RZ9 jsem zajel čtvrtý nejlepší čas. Pak se ale všechno zkazilo. Za vrcholem jedné zatáčky byl ukrytý kámen, najel jsem na něj v plné rychlosti a otočil jsem se do protisměru. Ztratil jsem asi minutu. Další měřené úseky byly tak složité, že jsem se rozhodl soustředit se na udržení pozice, kromě posledních dvou úseků po městě, kde jsem musel 6. místo přenechat Gardemeistrovi.“ Thierry se propadl až na osmé místo, ale podařilo se mu posunout se o dvě ztracená místa vpřed, když vyhrál dvě poslední rychlostní zkoušky dne. Guy Wilks odstoupil v posledním rovném úsekuGuy Wilks a Phil Pugh, kteří se po problémech předchozího dne propadli až na 15. místo, využili posledního dne k vystoupání až na místo deváté. „Mým jediným cílem bylo dovést auto bezpečně do cíle,“ uvedl pilot týmu Peugeot Velká Británie. „Z výsledku a z incidentů, které k němu vedly, jsem zklamaný. Můj vůz 207 S2000 jel skvěle a mohl jsem bez problémů bojovat o vítězství.“ Britský pilot udělal v posledním úseku chybu a vylomil vozu kolo, což znamenalo odstoupení.207 S2000 na soutěžní úrovni na každém povrchu„Konečné pořadí neukazuje, jak se vůz 207 S2000 na šotolině zlepšil,“ poznamenal manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport určené pro zákazníky Frédéric Bertrand. „Nejen že se Bryan Bouffier dostal na stupně vítězů, ale i Guy Wilks a Thierry Neuville zajeli i přes některé chyby skvělé časy. Práce, kterou naši technici odvedli na odpružení, byla skvělá. Všichni piloti si řízení vozu 207 S2000 za těchto podmínek pochvalovali. Dnešní konečné výsledky nás zklamaly, protože jsme měli potenciál udržet boj o Pohár konstruktérů až do konce. Gratulujeme Škodě, že si již jeden závod před koncem šampionátu zajistila vítězství.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.