Bryan Bouffier na stupních vítězů

Bouffier, Bryan - Panseri, Xavier
Bouffier, Bryan - Panseri, Xavier, foto: www.ircseries.com
Radka Matthey 10. října 2011 22:02
Sdílej:

Tato rally na šotolině s rychlostními zkouškami ve skotských lesích je jedna z nejobtížnějších na světě. Její úzké a rychlé úseky vlnící se mezi stromy nepřipouští žádnou chybu. Již tak kluzké cesty ještě zhoršil trvalý déšť a bláto, které trápily jezdce po celé tři dny RAC Rally of Scotland.

Umístění na stupních vítězů, které posádka týmu Peugeot Francie ve složení Bryan Bouffier a Xavier Panseri za těchto podmínek získala, je o to cennější.Obtížná výzva„Tak obtížnou rally na šotolině jsem v životě nejel,“ přiznal Bryan Bouffier, jehož hrdost za konečné třetí místo převážila zklamání nad ztrátou sobotního druhého místa. „Úseky byly nesmírně obtížné, především nedělní rychlostní zkoušky s nesčetnými zatáčkami, kde nebylo nic vidět, špatnou přilnavostí a strašlivě zničeným povrchem, hlavně při druhém průjezdu. Neustále se musí měnit tempo jízdy a dávat pozor na nejhorší úseky. Bylo to všechno hodně těžké.“Potíže Bryana BouffieraPilot týmu Peugeot Francie se svým spolujezdcem Xavierem Pansierim přišel o své sobotní průběžné druhé místo v neděli dopoledne. Kvůli nehodě v RZ12 přišli o naději ho získat zpět. „Brzdová hadice nevydržela, pravděpodobně ji roztrhl kámen. Při sjíždění kopce jsem prošlápl pedál až k podlaze. Nějakým způsobem se mi podařilo udržet si kontrolu nad vozem a erzetu jsem dokončil. Na následném silničním úseku jsem hadici odstranil a pokračovali jsme s brzdami jen u tří kol.“ I za těchto obtížných podmínek se Bryanu Bouffierovi a Xavieru Panserimu podařilo zajet druhý nejlepší čas a zajistit si místo na stupních vítězů, i když dostali desetivteřinový trest za pozdní příjezd kvůli opravě.Thierry Neuville obhájil šesté místoThierry Neuville a Nicolas Gilsoul dokončili závod na šestém místě. „V neděli jsem začal dobře, v RZ9 jsem zajel čtvrtý nejlepší čas. Pak se ale všechno zkazilo. Za vrcholem jedné zatáčky byl ukrytý kámen, najel jsem na něj v plné rychlosti a otočil jsem se do protisměru. Ztratil jsem asi minutu. Další měřené úseky byly tak složité, že jsem se rozhodl soustředit se na udržení pozice, kromě posledních dvou úseků po městě, kde jsem musel 6. místo přenechat Gardemeistrovi.“ Thierry se propadl až na osmé místo, ale podařilo se mu posunout se o dvě ztracená místa vpřed, když vyhrál dvě poslední rychlostní zkoušky dne. Guy Wilks odstoupil v posledním rovném úsekuGuy Wilks a Phil Pugh, kteří se po problémech předchozího dne propadli až na 15. místo, využili posledního dne k vystoupání až na místo deváté. „Mým jediným cílem bylo dovést auto bezpečně do cíle,“ uvedl pilot týmu Peugeot Velká Británie. „Z výsledku a z incidentů, které k němu vedly, jsem zklamaný. Můj vůz 207 S2000 jel skvěle a mohl jsem bez problémů bojovat o vítězství.“ Britský pilot udělal v posledním úseku chybu a vylomil vozu kolo, což znamenalo odstoupení.207 S2000 na soutěžní úrovni na každém povrchu„Konečné pořadí neukazuje, jak se vůz 207 S2000 na šotolině zlepšil,“ poznamenal manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport určené pro zákazníky Frédéric Bertrand. „Nejen že se Bryan Bouffier dostal na stupně vítězů, ale i Guy Wilks a Thierry Neuville zajeli i přes některé chyby skvělé časy. Práce, kterou naši technici odvedli na odpružení, byla skvělá. Všichni piloti si řízení vozu 207 S2000 za těchto podmínek pochvalovali. Dnešní konečné výsledky nás zklamaly, protože jsme měli potenciál udržet boj o Pohár konstruktérů až do konce. Gratulujeme Škodě, že si již jeden závod před koncem šampionátu zajistila vítězství.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.