Tato rally na šotolině s rychlostními zkouškami ve skotských lesích je jedna z nejobtížnějších na světě. Její úzké a rychlé úseky vlnící se mezi stromy nepřipouští žádnou chybu. Již tak kluzké cesty ještě zhoršil trvalý déšť a bláto, které trápily jezdce po celé tři dny RAC Rally of Scotland.
Umístění na stupních vítězů, které posádka týmu Peugeot Francie ve složení Bryan Bouffier a Xavier Panseri za těchto podmínek získala, je o to cennější.Obtížná výzva„Tak obtížnou rally na šotolině jsem v životě nejel,“ přiznal Bryan Bouffier, jehož hrdost za konečné třetí místo převážila zklamání nad ztrátou sobotního druhého místa. „Úseky byly nesmírně obtížné, především nedělní rychlostní zkoušky s nesčetnými zatáčkami, kde nebylo nic vidět, špatnou přilnavostí a strašlivě zničeným povrchem, hlavně při druhém průjezdu. Neustále se musí měnit tempo jízdy a dávat pozor na nejhorší úseky. Bylo to všechno hodně těžké.“Potíže Bryana BouffieraPilot týmu Peugeot Francie se svým spolujezdcem Xavierem Pansierim přišel o své sobotní průběžné druhé místo v neděli dopoledne. Kvůli nehodě v RZ12 přišli o naději ho získat zpět. „Brzdová hadice nevydržela, pravděpodobně ji roztrhl kámen. Při sjíždění kopce jsem prošlápl pedál až k podlaze. Nějakým způsobem se mi podařilo udržet si kontrolu nad vozem a erzetu jsem dokončil. Na následném silničním úseku jsem hadici odstranil a pokračovali jsme s brzdami jen u tří kol.“ I za těchto obtížných podmínek se Bryanu Bouffierovi a Xavieru Panserimu podařilo zajet druhý nejlepší čas a zajistit si místo na stupních vítězů, i když dostali desetivteřinový trest za pozdní příjezd kvůli opravě.Thierry Neuville obhájil šesté místoThierry Neuville a Nicolas Gilsoul dokončili závod na šestém místě. „V neděli jsem začal dobře, v RZ9 jsem zajel čtvrtý nejlepší čas. Pak se ale všechno zkazilo. Za vrcholem jedné zatáčky byl ukrytý kámen, najel jsem na něj v plné rychlosti a otočil jsem se do protisměru. Ztratil jsem asi minutu. Další měřené úseky byly tak složité, že jsem se rozhodl soustředit se na udržení pozice, kromě posledních dvou úseků po městě, kde jsem musel 6. místo přenechat Gardemeistrovi.“ Thierry se propadl až na osmé místo, ale podařilo se mu posunout se o dvě ztracená místa vpřed, když vyhrál dvě poslední rychlostní zkoušky dne. Guy Wilks odstoupil v posledním rovném úsekuGuy Wilks a Phil Pugh, kteří se po problémech předchozího dne propadli až na 15. místo, využili posledního dne k vystoupání až na místo deváté. „Mým jediným cílem bylo dovést auto bezpečně do cíle,“ uvedl pilot týmu Peugeot Velká Británie. „Z výsledku a z incidentů, které k němu vedly, jsem zklamaný. Můj vůz 207 S2000 jel skvěle a mohl jsem bez problémů bojovat o vítězství.“ Britský pilot udělal v posledním úseku chybu a vylomil vozu kolo, což znamenalo odstoupení.207 S2000 na soutěžní úrovni na každém povrchu„Konečné pořadí neukazuje, jak se vůz 207 S2000 na šotolině zlepšil,“ poznamenal manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport určené pro zákazníky Frédéric Bertrand. „Nejen že se Bryan Bouffier dostal na stupně vítězů, ale i Guy Wilks a Thierry Neuville zajeli i přes některé chyby skvělé časy. Práce, kterou naši technici odvedli na odpružení, byla skvělá. Všichni piloti si řízení vozu 207 S2000 za těchto podmínek pochvalovali. Dnešní konečné výsledky nás zklamaly, protože jsme měli potenciál udržet boj o Pohár konstruktérů až do konce. Gratulujeme Škodě, že si již jeden závod před koncem šampionátu zajistila vítězství.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?