Podle privátního jezdce Citroënu a bývalého jezdce F1, Kimiho Räikkönena, je těžší porazit Sebastiena Loeba než čerstvého dvojnásobného mistra světa F1, Sebastiana Vettela.
Na papíře by to mohlo vypadat docela jednoznačně: Loeb má sedm titulů, zatímco Vettel zatím jen dva. Podle Kimiho je v tom však mnohem více vědy.
"V rally jsou si auta těsnější. Není zas tak velký rozdíl, jestli máte Citroën, Ford nebo Mini. V F1 můžete mít rozdíl 3s mezi dvěma auty a můžete být dobrý, jak chcete, ale nikdy tento rozdíl nesmažete jen svou jízdou. Takže pokud sedíte v nejlepším autě, tak máte mnohem větší šanci, že vyhrajete," říká Kimi, který již druhým rokem závodí v rally a v F1 se stal mistrem světa v roce 2007.
Takže podle Kimiho v rally více může vyniknout jezdecký talent. Ví, že Loeba s jeho aktuálními zkušenostmi nemůže porazit, ale mohl by porazit Vettela?
"Myslím, že Sebastien Loeb mohl jet stejně rychle v mém autě jako i ve svém. Ale když v F1 nejste ve stejném autě, tak nikdy nevíte, protože auta jsou hodně odlišná. Vettelovo auto určitě dobré, takže je těžké odpovědět na tu otázku. I když Vettela jsem v minulosti porazil, ale Loeba ne..."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.