Před poslední soutěží kalendáře IRC, Rally na Kypru, je stále ještě ve hře o titul 6 jezdců. Příští měsíc nás tedy čeká dramatické vyvrcholení mistrovství.
Bryan Bouffier, Juho Hänninen, Jan Kopecký, Freddy Loix, Andreas Mikkelsen a Thierry Neuville jsou stále i po odjetí předposlední soutěže IRC ve Skotsku v boji o letošní titul.
Po 11 odjetých soutěžích je v čele průběžného pořadí tovární jezdec Škody Motorsport, Jan Kopecký, se ziskem 131 bodu. O 6 bodů za ním zaostává jeho týmový kolega Juho Hänninen. Belgičan Thierry Neuville z týmu Peugeot Belgium-Luxembourg je 3. se 115 body.
Na 4. příčku se vyšvihl díky vítězství ve Skotsku Nor Andreas Mikkelsen se 111,5 body. Na 5. pozici se ziskem 110,5 bodů je s Peugeotem jedoucí Bryan Bouffier, který reprezentuje Peugeot France. Posledním kandidátem na titul je Freddy Loix z Belgie s Fabii BFO týmu, který vynechal Skotsko, a má na vém kontě 103 body.
Jen připomeňme, že se na Kypru bude rozdávat hned dvojité bodové ohodnocení a že jezdci si v IRC mohou vybrat svých pouze 7 nejlepších výsledků.
Uchazeči o titul IRC pro rok 2011:
BRYAN BOUFFIER (Francouz):
Narozen: 1. prosince 1978
Spolujezdec: Xavier Panseri (Francouz)
Vůz: Peugeot France 207 S2000
Vítězství v roce 2011: 1 (Monte Carlo)
Body: 110,5
Pozice: pátá
JUHO HÄNNINEN (Fin):
Narozen: 25. července 1981
Spolujezdec: Mikko Markkula (Fin)
Vůz: ŠKODA Motorsport Fabia S2000
Vítězství v roce 2011: 3 (Canary Islands, Yalta, Azores)
Body: 125
Pozice: druhá
JAN KOPECKÝ (Čech):
Narozen: 28. ledna 1982
Spolujezdec: Petr Starý (Čech)
Vůz: ŠKODA Motorsport Fabia S2000
Vítězství v roce 2011: 2 (Zlín, Mecsek)
Body: 131
Pozice: první
FREDDY LOIX (Belgičan):
Narozen: 10. listopadu 1970
Spolujezdec: Frédéric Miclotte (Belgičan):
Vůz: BFO-ŠKODA Rally Team Fabia S2000
Vítězství v roce 2011: 1 (Ypres)
Body: 103
Pozice: šestá
ANDREAS MIKKELSEN (Nor):
Narozen: 22. červen 1989
Spolujezdec: Ola Fl?ene (Nor)
Vůz: ŠKODA UK Motorsport Fabia S2000
Vítězství v roce 2011: 1 (Scotland)
Body: 111,5
Pozice: čtvrtá
THIERRY NEUVILLE (Belgičan):
Narozen: 16. června 1988
Spolujezdec: Nicolas Gilsoul (Belgičan)
Vůz: Team Peugeot Belgium-Luxembourg 207 S2000
Vítězství v roce 2011: 2 (Corsica, Sanremo)
Body: 115
Pozice: třetí
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?