IRC: Čeká nás souboj 6 jezdců o titul

Wilks, Guy - Pugh, Phil
Wilks, Guy - Pugh, Phil, foto: www.ircseries.com
iM2 10. října 2011 20:56
Sdílej:

Před poslední soutěží kalendáře IRC, Rally na Kypru, je stále ještě ve hře o titul 6 jezdců. Příští měsíc nás tedy čeká dramatické vyvrcholení mistrovství.

Bryan Bouffier, Juho Hänninen, Jan Kopecký, Freddy Loix, Andreas Mikkelsen a Thierry Neuville jsou stále i po odjetí předposlední soutěže IRC ve Skotsku v boji o letošní titul. 

Po 11 odjetých soutěžích je v čele průběžného pořadí tovární jezdec Škody Motorsport, Jan Kopecký, se ziskem 131 bodu. O 6 bodů za ním zaostává jeho týmový kolega Juho Hänninen. Belgičan Thierry Neuville z týmu Peugeot Belgium-Luxembourg je 3. se 115 body. 

Na 4. příčku se vyšvihl díky vítězství ve Skotsku Nor Andreas Mikkelsen se 111,5 body. Na 5. pozici se ziskem 110,5 bodů je s Peugeotem jedoucí Bryan Bouffier, který reprezentuje Peugeot France. Posledním kandidátem na titul je Freddy Loix z Belgie s Fabii BFO týmu, který vynechal Skotsko, a má na vém kontě 103 body.

Jen připomeňme, že se na Kypru bude rozdávat hned dvojité bodové ohodnocení a že jezdci si v IRC mohou vybrat svých pouze 7 nejlepších výsledků. 

Uchazeči o titul IRC pro rok 2011:

BRYAN BOUFFIER (Francouz):

Narozen: 1. prosince 1978 

Spolujezdec: Xavier Panseri (Francouz) 

Vůz: Peugeot France 207 S2000

Vítězství v roce 2011: 1 (Monte Carlo)

Body: 110,5

Pozice: pátá

 

JUHO HÄNNINEN (Fin):

Narozen: 25. července 1981 

Spolujezdec: Mikko Markkula (Fin) 

Vůz: ŠKODA Motorsport Fabia S2000

Vítězství v roce 2011: 3 (Canary Islands, Yalta, Azores)

Body: 125

Pozice: druhá

 

JAN KOPECKÝ (Čech):

Narozen: 28. ledna 1982 

Spolujezdec: Petr Starý (Čech) 

Vůz: ŠKODA Motorsport Fabia S2000

Vítězství v roce 2011: 2 (Zlín, Mecsek)

Body: 131

Pozice: první

 

FREDDY LOIX (Belgičan): 

Narozen: 10. listopadu 1970 

Spolujezdec: Frédéric Miclotte (Belgičan):

Vůz: BFO-ŠKODA Rally Team Fabia S2000

Vítězství v roce 2011: 1 (Ypres)

Body: 103

Pozice: šestá

 

ANDREAS MIKKELSEN (Nor): 

Narozen: 22. červen 1989 

Spolujezdec: Ola Fl?ene (Nor) 

Vůz: ŠKODA UK Motorsport Fabia S2000

Vítězství v roce 2011: 1 (Scotland)

Body: 111,5

Pozice: čtvrtá

 

THIERRY NEUVILLE (Belgičan):

Narozen: 16. června 1988 

Spolujezdec: Nicolas Gilsoul (Belgičan) 

Vůz: Team Peugeot Belgium-Luxembourg 207 S2000

Vítězství v roce 2011: 2 (Corsica, Sanremo)

Body: 115

Pozice: třetí

Témata:
irc
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.