Před poslední soutěží kalendáře IRC, Rally na Kypru, je stále ještě ve hře o titul 6 jezdců. Příští měsíc nás tedy čeká dramatické vyvrcholení mistrovství.
Bryan Bouffier, Juho Hänninen, Jan Kopecký, Freddy Loix, Andreas Mikkelsen a Thierry Neuville jsou stále i po odjetí předposlední soutěže IRC ve Skotsku v boji o letošní titul.
Po 11 odjetých soutěžích je v čele průběžného pořadí tovární jezdec Škody Motorsport, Jan Kopecký, se ziskem 131 bodu. O 6 bodů za ním zaostává jeho týmový kolega Juho Hänninen. Belgičan Thierry Neuville z týmu Peugeot Belgium-Luxembourg je 3. se 115 body.
Na 4. příčku se vyšvihl díky vítězství ve Skotsku Nor Andreas Mikkelsen se 111,5 body. Na 5. pozici se ziskem 110,5 bodů je s Peugeotem jedoucí Bryan Bouffier, který reprezentuje Peugeot France. Posledním kandidátem na titul je Freddy Loix z Belgie s Fabii BFO týmu, který vynechal Skotsko, a má na vém kontě 103 body.
Jen připomeňme, že se na Kypru bude rozdávat hned dvojité bodové ohodnocení a že jezdci si v IRC mohou vybrat svých pouze 7 nejlepších výsledků.
Uchazeči o titul IRC pro rok 2011:
BRYAN BOUFFIER (Francouz):
Narozen: 1. prosince 1978
Spolujezdec: Xavier Panseri (Francouz)
Vůz: Peugeot France 207 S2000
Vítězství v roce 2011: 1 (Monte Carlo)
Body: 110,5
Pozice: pátá
JUHO HÄNNINEN (Fin):
Narozen: 25. července 1981
Spolujezdec: Mikko Markkula (Fin)
Vůz: ŠKODA Motorsport Fabia S2000
Vítězství v roce 2011: 3 (Canary Islands, Yalta, Azores)
Body: 125
Pozice: druhá
JAN KOPECKÝ (Čech):
Narozen: 28. ledna 1982
Spolujezdec: Petr Starý (Čech)
Vůz: ŠKODA Motorsport Fabia S2000
Vítězství v roce 2011: 2 (Zlín, Mecsek)
Body: 131
Pozice: první
FREDDY LOIX (Belgičan):
Narozen: 10. listopadu 1970
Spolujezdec: Frédéric Miclotte (Belgičan):
Vůz: BFO-ŠKODA Rally Team Fabia S2000
Vítězství v roce 2011: 1 (Ypres)
Body: 103
Pozice: šestá
ANDREAS MIKKELSEN (Nor):
Narozen: 22. červen 1989
Spolujezdec: Ola Fl?ene (Nor)
Vůz: ŠKODA UK Motorsport Fabia S2000
Vítězství v roce 2011: 1 (Scotland)
Body: 111,5
Pozice: čtvrtá
THIERRY NEUVILLE (Belgičan):
Narozen: 16. června 1988
Spolujezdec: Nicolas Gilsoul (Belgičan)
Vůz: Team Peugeot Belgium-Luxembourg 207 S2000
Vítězství v roce 2011: 2 (Corsica, Sanremo)
Body: 115
Pozice: třetí
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?