Skotská rally má pro značku ŠKODA sladkou příchuť - premiérové vítězství v šampionátu IRC slaví Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport na továrně připravené Fabii S2000.
A společně s druhým místem posádky týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen/Mikko Markkula si ŠKODA zajistila letošní titul v hodnocení značek IRC a obhájila tak jeho zisk z loňské sezony. Druhá tovární posádka Jan Kopecký/Petr Starý skončila po spolehlivém výkonu na pátém místě. O titul mezi jezdci může ještě bojovat šest závodníků.
Soutěž ve Skotsku byla poprvé v historii seriálu IRC hodnocena bodovým koeficientem (1.5x). Vidina vyššího zisku bodů přilákala kompletní špičku IRC – chyběl pouze Freddy Loix. Soutěž byla rozdělena do tří dnů a všechny provázelo typické skotské počasí – vlhko, větrno a zejména v sobotu vytrvalý déšť. Tratě byly rozmoklé a plné bláta, poslední rychlostní zkouška sobotního dne musela být dokonce z důvodu neuspokojivého stavu trati zrušena. První polovina soutěže byla poznamenána havárií do té doby vedoucího Guy Wilkse na Peugeotu v RZ 5. Do čela se dostal díky skvělé a konstantně rychlé jízdě Andreas Mikkelsen s Fabií Super 2000 a svůj náskok do konce soutěže s přehledem navyšoval. Na rozmáčených skotských tratích nebyl prostor pro chybu a piloti továrního týmu ŠKODA Motorsport tak zvolili opatrnější taktiku. Juho Hänninen hledal v počátku soutěže rytmus, figuroval místy až na páté pozici, v druhé polovině soutěže však výrazně zrychlil a dílčími nejrychlejšími časy se probojoval až na konečné druhé místo. Týmový kolega Jan Kopecký jel Skotskou rally poprvé v životě a po celou soutěž se potýkal s náročnými podmínkami rozbité tratě. Páté místo je po vyrovnané jízdě výsledkem, který se Kopeckému započítává do hodnocení šampionátu, kterému před poslední soutěží na Kypru vévodí.
Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, skotskou rally hodnotí:
„Blahopřeji Andreasovi k jeho výbornému výkonu a premiérovému vítězství v soutěži IRC. Do skotské rally jsme vstupovali s cílem vyvarovat se zbytečných chyb. Jsem rád, že se posádky továrních Fabií po celou soutěž držely týmových instrukcí a že jsme si tímto výkonem zajistili obhajobu titulu mezi značkami. Velké poděkování patří všem členům našeho týmu, podmínky zde byly opravdu náročné. Bylo by skvělé, kdyby na poslední soutěži na Kypru získal titul šampiona IRC některý z jezdců na voze ŠKODA Fabia Super 2000.“
Andreas Mikkelsen:
„Byl to perfektní víkend. Byli jsme tak blízko vítězství v Maďarsku a ještě blíže v San Remu, ale nemohli jsme si zvolit lepší místo na první triumf v IRC než na domácí půdě ŠKODA UK. Loni jsem si trať ve Skotsku hodně užíval, ale podmínky byly od letošních tak odlišné. Rychlostní zkoušky byly letos hodně mokré, klouzavé a hodně bahnité. Bylo jednoduché udělat chybu a jsem rád, že jsme jeli takto rychle během celého víkendu. Já i Ola jsme opravdu šťastní, že jsme zde uspěli.“
Juho Hänninen:
„Jsme rádi, že jsme s Mikkem opět absolvovali soutěž IRC a svým výkonem přispěli k obhájení titulu ve značkách. Zároveň jsme vybojovali důležité body do hodnocení jezdců. Gratuluji Andreasovi k jeho prvnímu vítězství v IRC.“
Jan Kopecký:
„Nikdy jsem nejel v tak těžkých podmínkách, snažili jsme se, co to šlo, postupně jsme získávali více a více jistoty. Nechtěli jsme však zbytečně riskovat, spousta špičkových pilotů se tu dopustila chyb. Na poslední soutěž, do které jdeme z prvního místa, se maximálně připravíme. Bude to pro všechny velká bitva.“
Šampionát IRC vyvrcholí poslední soutěží na Kypru první listopadový víkend. Je hodnocená dvojnásobným počtem bodů a rozhodnutí o letošních šampionech IRC v kategorii jezdců padne právě tam.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.