Jezdci si trať pochvalují, organizátoři se těší velké odezvě u fanoušků. Teď jde o to, jestli rally v kalendáři zůstane natrvalo.
Šéf rally, Ben Rainsford, byl více než spokojený. Nově vytvořená Rally Australia splnila i ta nejvyšší očekávaní. Letos poprvé hostil rally Coffs Harbour na pobřeží Nového Jižní Walesu. Žádná ze 26 rychlostních zkoušek se ještě v rámci seriálu MS nejela, některé dokonce nebyly použity ani v národních soutěžích. Jezdcům se zkoušky líbily a i organizátoři se těší pozitivní odezvě od fanoušků.
"Reakce byly velkorysé. V příštím roce se zde nepojede MS ale pouze národní šampionát Austrálie. Tvrdě ale bojujeme o to, abychom se stali od roku 2013 pravidelným pořadatelem soutěže MS," říká Rainsford.
Dvanáctiměsíční pauzu vnímá šéf soutěže jako příležitost soutěž ještě vylepšit: "To nám dává možnost rally vylepšit. Chceme zavést nový standart, který nám pomůže, abychom soutěž vídali v MS pravidelně."
FIA nechce kalendář soutěží dále rozšiřovat, a tak by mohla přistoupit v budoucnu k rotaci Nového Zélandu a Austrálie. Každopádně obě zámořské soutěže bojují o to, aby patřily ke stálým rallym kalendáře MS v automobilových soutěžích.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?