Škoda si zásluhou Jana Kopeckého připisuje další vítězství na soutěži IRC. Jan Kopecký navíc zvítězil o pouhých 0,8s! Po celou soutěž vedoucí Andreas Mikkelsen boural jednu RZ před cílem.
Výsledky po 2. etapě (cíl):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 2:00:06,7 --- 2. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +0,8 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:00,0 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:35,6 5. Gassner jr. H. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +2:32,5 6. Asi - Pikó Z. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +2:38,2 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:05,6 8. Bútor R. - Bacigál I. Peugeot 207 S2000 +3:16,8 9. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:51,7 10. Harrach B. - Schindlbacher A. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +4:14,0
Výsledky po 1. etapě (RZ7):
Během odpolední sekce musli kvůli technickým závadám odstoupit Wilks (RZ5) a Andersson (RZ6). S Fiestou havaroval domácí Frigyes Turán, který v dosavadním průběhu držel krok se špičkou IRC.
Poslední dnešní RZ8 byla zrušena kvůli neukázněným divákům, který budí rozpaky po celou dobu soutěže.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:06:42,1 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +8,2 3. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +20,9 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +32,2 5. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:20,4 6. Asi - Pikó Z. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:28,5 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +1:46,1 8. Bútor R. - Bacigál I. Peugeot 207 S2000 +1:52,3 9. Gassner jr. H. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +1:57,7 10. Herczig N. - Benics K. Škoda Fabia S2000 +2:05,8
Výsledky po RZ4:
"Nemám rád tyto zkoušky, příliš rychlé s příliž mnoha šikanami," hodnotí Kopecký rychlostní zkoušky Mecsek Rallye. Navíc si nejen on, ale mnozí další ze špičky IRC stěžují na ne příliž dobře připravené tratě a neukázněnost diváků. Ti si nelámou hlavu s výběrem bezpečného místa a stojí i tam, kde jezdci dosahují rychlostí i nad 170 km/h.
Co se samotného průběhu soutěže týče, nejlépe si vede norská naděje Mikkelsen. Ten celkem jednoznačně ukázal, že půjde tvrdě po vítězství a po čtyřech zkoukách, z nich tři vyhrá, vede o 14,4 s nad Neuvillem. Spolu s ním ale v jedné vteřině jedou i třetí Loix a čtvrtý Kopecký, takže kolem druhého místa lze ještě očekávat velkou bitvu.
Mezi odstoupivší se ze špičky zařadil Basso, kterého zradil motor již v první sekci.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 36:47,7 --- 2. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +14,4 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +15,0 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,4 5. Turán F. - Zsiros G. Ford Fiesta S2000 +26,8 6. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +27,7 7. Asi - Pikó Z. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +44,3 8. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +46,0 9. Bútor R. - Bacigál I. Peugeot 207 S2000 +56,6 10. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +1:01,0
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.