Škoda si zásluhou Jana Kopeckého připisuje další vítězství na soutěži IRC. Jan Kopecký navíc zvítězil o pouhých 0,8s! Po celou soutěž vedoucí Andreas Mikkelsen boural jednu RZ před cílem.
Výsledky po 2. etapě (cíl):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 2:00:06,7 --- 2. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +0,8 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:00,0 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:35,6 5. Gassner jr. H. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +2:32,5 6. Asi - Pikó Z. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +2:38,2 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:05,6 8. Bútor R. - Bacigál I. Peugeot 207 S2000 +3:16,8 9. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:51,7 10. Harrach B. - Schindlbacher A. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +4:14,0
Výsledky po 1. etapě (RZ7):
Během odpolední sekce musli kvůli technickým závadám odstoupit Wilks (RZ5) a Andersson (RZ6). S Fiestou havaroval domácí Frigyes Turán, který v dosavadním průběhu držel krok se špičkou IRC.
Poslední dnešní RZ8 byla zrušena kvůli neukázněným divákům, který budí rozpaky po celou dobu soutěže.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:06:42,1 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +8,2 3. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +20,9 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +32,2 5. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:20,4 6. Asi - Pikó Z. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:28,5 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +1:46,1 8. Bútor R. - Bacigál I. Peugeot 207 S2000 +1:52,3 9. Gassner jr. H. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +1:57,7 10. Herczig N. - Benics K. Škoda Fabia S2000 +2:05,8
Výsledky po RZ4:
"Nemám rád tyto zkoušky, příliš rychlé s příliž mnoha šikanami," hodnotí Kopecký rychlostní zkoušky Mecsek Rallye. Navíc si nejen on, ale mnozí další ze špičky IRC stěžují na ne příliž dobře připravené tratě a neukázněnost diváků. Ti si nelámou hlavu s výběrem bezpečného místa a stojí i tam, kde jezdci dosahují rychlostí i nad 170 km/h.
Co se samotného průběhu soutěže týče, nejlépe si vede norská naděje Mikkelsen. Ten celkem jednoznačně ukázal, že půjde tvrdě po vítězství a po čtyřech zkoukách, z nich tři vyhrá, vede o 14,4 s nad Neuvillem. Spolu s ním ale v jedné vteřině jedou i třetí Loix a čtvrtý Kopecký, takže kolem druhého místa lze ještě očekávat velkou bitvu.
Mezi odstoupivší se ze špičky zařadil Basso, kterého zradil motor již v první sekci.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 36:47,7 --- 2. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +14,4 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +15,0 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,4 5. Turán F. - Zsiros G. Ford Fiesta S2000 +26,8 6. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +27,7 7. Asi - Pikó Z. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +44,3 8. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +46,0 9. Bútor R. - Bacigál I. Peugeot 207 S2000 +56,6 10. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +1:01,0
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?