Škoda si zásluhou Jana Kopeckého připisuje další vítězství na soutěži IRC. Jan Kopecký navíc zvítězil o pouhých 0,8s! Po celou soutěž vedoucí Andreas Mikkelsen boural jednu RZ před cílem.
Výsledky po 2. etapě (cíl):
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 2:00:06,7 --- 2. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +0,8 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +1:00,0 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:35,6 5. Gassner jr. H. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +2:32,5 6. Asi - Pikó Z. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +2:38,2 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3:05,6 8. Bútor R. - Bacigál I. Peugeot 207 S2000 +3:16,8 9. Magalhaes B. - Grave P. Peugeot 207 S2000 +3:51,7 10. Harrach B. - Schindlbacher A. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +4:14,0
Výsledky po 1. etapě (RZ7):
Během odpolední sekce musli kvůli technickým závadám odstoupit Wilks (RZ5) a Andersson (RZ6). S Fiestou havaroval domácí Frigyes Turán, který v dosavadním průběhu držel krok se špičkou IRC.
Poslední dnešní RZ8 byla zrušena kvůli neukázněným divákům, který budí rozpaky po celou dobu soutěže.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1:06:42,1 --- 2. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +8,2 3. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +20,9 4. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +32,2 5. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +1:20,4 6. Asi - Pikó Z. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:28,5 7. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +1:46,1 8. Bútor R. - Bacigál I. Peugeot 207 S2000 +1:52,3 9. Gassner jr. H. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +1:57,7 10. Herczig N. - Benics K. Škoda Fabia S2000 +2:05,8
Výsledky po RZ4:
"Nemám rád tyto zkoušky, příliš rychlé s příliž mnoha šikanami," hodnotí Kopecký rychlostní zkoušky Mecsek Rallye. Navíc si nejen on, ale mnozí další ze špičky IRC stěžují na ne příliž dobře připravené tratě a neukázněnost diváků. Ti si nelámou hlavu s výběrem bezpečného místa a stojí i tam, kde jezdci dosahují rychlostí i nad 170 km/h.
Co se samotného průběhu soutěže týče, nejlépe si vede norská naděje Mikkelsen. Ten celkem jednoznačně ukázal, že půjde tvrdě po vítězství a po čtyřech zkoukách, z nich tři vyhrá, vede o 14,4 s nad Neuvillem. Spolu s ním ale v jedné vteřině jedou i třetí Loix a čtvrtý Kopecký, takže kolem druhého místa lze ještě očekávat velkou bitvu.
Mezi odstoupivší se ze špičky zařadil Basso, kterého zradil motor již v první sekci.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 36:47,7 --- 2. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +14,4 3. Loix F. - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 +15,0 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +15,4 5. Turán F. - Zsiros G. Ford Fiesta S2000 +26,8 6. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +27,7 7. Asi - Pikó Z. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +44,3 8. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +46,0 9. Bútor R. - Bacigál I. Peugeot 207 S2000 +56,6 10. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +1:01,0
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?