VÝSLEDKY V CÍLI: Posádka Ogier Ingrassia se stali vítězi Rally Deutschland. Prokop šestý.
Soutěž se víceméně rozhodla na poslední zkoušce sobotního programu, kde měl Loeb defekt a ztratil minutu patnáct. V neděli se nejlépe probudil Latvala a Petter Solberg. Latvala se probil na šestnácté místo Petter Solberg předjel Meeka na Mini.
V šestnácté Rz havarolva Ostberg, na osmácté se pokazil motor Mini u Meeka. Na poslední zkoušce mají ještě defekt Raikkonen a Hirvonen.
V SWRC bylo rozhodnuto také více méně už v sobotu. Po páteční havárii stoupal pořadí Hänninen, nakonec se dostal na místo čtvrté. Pořadí v cíli bylo v SWRC první Tanak, druhý Al Attiyah, třetí Turan a šestý Prokop.
WRC Academy vyhrál Breen, druhý Lemes ztrácel patnáct vteřin, třetí byl Ital Crugnola, čtvrtý Suarez a pátý byl Jan Černý.
O některých českých účastnících byla řeč, nicméně je potřeba říct, že na 37. místě absolutně a osmí ve třídě byli Kurka s Müllerem. Jaromír Tomaštík nedokončil protechnickou závadu, stejně jako Milan Liška. Slovák Jaroslav Melichárek skončil 42.
Soutěž dokončilo 48. posádek z 80.startujících.
Další soutěží je Rally Australia 8.-11. září.
VÝSLEDKY V CÍLI
Pořadí
První rychlostní zkoušku vyhrává Latvala. Za ním duo Citroenů a potom Hirvonen. Martin Prokop vyhrává první RZ v kategorii SWRC. Druhou rychlostní zkoušku už ale vyhrává Ogier a jde do vedení. Lobe je za ním. Martin Prokop si udělal výlet do vinice a odstoupil. Podle prohlášení týmu ale zítra nastoupí. Třetí rychlostní zkoušky vyhrává Loeb a mění se za Ogiera. Hirvonnen je třetí, i když hlásí prasklý zadní stabilizátor. Čtvrtý je Sordo s MINI. Pátý další Mini Meeka. Petter Solberg šestý, když na třetí zkoušce porazil Latvalu, kterého zbrzdil déšť před cílem. Osmý je Solberg, devátý Raikkonen a desáté místo uzavírá Kuipers. Vodní pumpa se pokazila Flodinovi na Mini.
V SWRC chyboval na RZ 2 Martin Prokop. Ve vysoké rychlost škrtnul o zídku a vletěl do vinice a odstoupil. Ve vedení po RZ 3 byl Hänninen, druhý 31 vteřin zpět Tanak a třetí Gassner. Na třetí RZ odstupuje po havárii Sousa.
Do druhých průjezdů se nejlépe obuli Ogier s Loebem. 4Rz a vynikající třetí čas zajíždí Mini Meeka a čtvrtý Sordo. Naopak Hirvonnen má na čtyřce technické problémy. Raikkonen dělal hodiny. Pátá zkouška opět jako přes kopírák, Hirvonnen hlásí mírné problémy, stejně jako Latvala, který má na RZ 6 defekt PZ kola. Celkově den vyhrává Loeb, druhý je Ogier a třetí Hirvonen.
V SWRC ztrácí na čtvrté RZ nárazník Hännien. Pátou a šestou zkoušku vyhrává Tanak a jde do vedení. Hänninen totiž na Rz 6 trefuje pravým zadním kolem beton a uráží jej. Celkově je až šestý. Nedaří se ani Gassnerovi s Fabií S2000.
Ve WRC Academy vede po první etapě Lemes, druhý je Breen 36,2, třetí Crugnola. Sedmý je Jan Černý a na vedení ztrácí dvě minuty.
Další čeští účastníci jsou Tomáš Kurka s Lancerem EVO X a je průběžně 57., Liška 74. Jaro Melichárek je 52. A Jaromír Tomaštík, který ale musel na RZ 4 odstoupit pro technickou závadu opouštěl 53. Místo.
Zítra pokračujeme dalšími osmi zkouškami v celkové délce 150 km, nejdelší hned první ranní 24,12 km.
Výsledky po I.etapě
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Králi shakedownu, dlouhého 5,3 km, jsou oba Sebové, Ford v závěsu. Celkově je to ale nicneříkající.
Jediným smolařem je domácí jezdec Volkswagenu Riedeman, který startuje s Fabií S2000, který na shakedownu skončil na poli. Podle všeho auto není moc zničené.
"Nastavený vůz máme dobře, musíme se jen vyvarovat defektů" říká po dnešku Meeke, "Shakedown nás povzbudil. Jdeme správným směrem, musíme se stále zlepšovat, ladili pružiny a tlumiče a bude to dobré," řekl Dani Sordo, "Mikko byl dneska v jednu chvíli rychlejší než já, my jsme jeli jen tvrdé penumatiky a auto bylo trošku nervóní," říká Loeb, "Na našem voze nešla pořádně ruční brzda tak jsme ztráceli, ale jinak ok," říká Jarri Matti Latvala
VÝSLEDKY SHAKEDOWNU
1. Sébastien Ogier-Julien Ingrassia F Citroën DS3 WRC 3:36.3 2. Sébastien Loeb-Daniel Elena F/MC Citroën DS3 WRC +1.4 -. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen FIN Ford Fiesta WRC +1.4 4. Jari-Matti Latvala-Mikka Anttila FIN Ford Fiesta WRC +1.6 5. Petter Solberg-Chris Patterson N/GB Citroën DS3 WRC +2.3 6. Henning Solberg-Ilka Minor N/A Ford Fiesta WRC +2.4 7. Mads Östberg-Jonas Andersson N/S Ford Fiesta WRC +2.7 8. Kris Meeke-Paul Nagle GB/IRL Mini John Cooper Works WRC +2.8 9. Kimi Räikkönen-Kaj Lindström FIN Citroën DS3 WRC +3.0 10. Dani Sordo-Carlos Del Barrio E Mini John Cooper Works WRC +3.8 11. Armindo Araújo-Miguel Ramalho P Mini John Cooper Works WRC +5.7 12. Patrik Flodin-Göran Bergsten S Mini John Cooper Works WRC +7.2 13. Matthew Wilson-Scott Martin GB Ford Fiesta WRC +7.4 14. Dennis Kuipers-Frédéric Miclotte NL/B Ford Fiesta WRC +7.8 15. Peter Van Merksteijn jun.-Erwin Mombaerts NL/B Citroën DS3 WRC +10.1 16. Aaron Burkart-André Kachel D Ford Fiesta WRC +11.1 17. Ott Tänak-Kuldar Sikk EST Ford Fiesta S2000 +11.2 18. Felix Herbold-Michael Kölbach D Ford Fiesta S2000 +11.9 19. Martin Prokop-Jan Tománek CZ Ford Fiesta S2000 +12.2 20. Ken Block-Alex Gelsomino USA Ford Fiesta WRC) +13.3 21. Pierre Campana-Sabrina de Castelli F Mini John Cooper Works WRC +14.6 22. Frigyes Turan-Gábor Zsiros H Ford Fiesta S2000 +14.7 23. Hans Weijs-Björn Degandt NL/B Škoda Fabia S2000 +15.8 24. Juho Hänninen-Mikko Markkula FIN Škoda Fabia S2000 +16.0
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.