VÝSLEDKY V CÍLI: Posádka Ogier Ingrassia se stali vítězi Rally Deutschland. Prokop šestý.
Soutěž se víceméně rozhodla na poslední zkoušce sobotního programu, kde měl Loeb defekt a ztratil minutu patnáct. V neděli se nejlépe probudil Latvala a Petter Solberg. Latvala se probil na šestnácté místo Petter Solberg předjel Meeka na Mini.
V šestnácté Rz havarolva Ostberg, na osmácté se pokazil motor Mini u Meeka. Na poslední zkoušce mají ještě defekt Raikkonen a Hirvonen.
V SWRC bylo rozhodnuto také více méně už v sobotu. Po páteční havárii stoupal pořadí Hänninen, nakonec se dostal na místo čtvrté. Pořadí v cíli bylo v SWRC první Tanak, druhý Al Attiyah, třetí Turan a šestý Prokop.
WRC Academy vyhrál Breen, druhý Lemes ztrácel patnáct vteřin, třetí byl Ital Crugnola, čtvrtý Suarez a pátý byl Jan Černý.
O některých českých účastnících byla řeč, nicméně je potřeba říct, že na 37. místě absolutně a osmí ve třídě byli Kurka s Müllerem. Jaromír Tomaštík nedokončil protechnickou závadu, stejně jako Milan Liška. Slovák Jaroslav Melichárek skončil 42.
Soutěž dokončilo 48. posádek z 80.startujících.
Další soutěží je Rally Australia 8.-11. září.
VÝSLEDKY V CÍLI
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC 3:32:15,9 --- 2. Loeb S. - Elenda D. Citroën DS3 WRC +39,8 3. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +1:55,6 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +2:43,7 5. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +3:48,0 6. Raikkönnen K. - Lintröm K. Citroen DS3 WRC +7:24,6 7. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +7:45,9 8. Araujo .A - Ramalho M. Mini Cooper WRC +9:29,8 9. Van Merksteijn P. jr.- Mombaerts E. Citroen DS3 WRC +10:01,6 10. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta RS WRC +10:09,0
První rychlostní zkoušku vyhrává Latvala. Za ním duo Citroenů a potom Hirvonen. Martin Prokop vyhrává první RZ v kategorii SWRC. Druhou rychlostní zkoušku už ale vyhrává Ogier a jde do vedení. Lobe je za ním. Martin Prokop si udělal výlet do vinice a odstoupil. Podle prohlášení týmu ale zítra nastoupí. Třetí rychlostní zkoušky vyhrává Loeb a mění se za Ogiera. Hirvonnen je třetí, i když hlásí prasklý zadní stabilizátor. Čtvrtý je Sordo s MINI. Pátý další Mini Meeka. Petter Solberg šestý, když na třetí zkoušce porazil Latvalu, kterého zbrzdil déšť před cílem. Osmý je Solberg, devátý Raikkonen a desáté místo uzavírá Kuipers. Vodní pumpa se pokazila Flodinovi na Mini.
V SWRC chyboval na RZ 2 Martin Prokop. Ve vysoké rychlost škrtnul o zídku a vletěl do vinice a odstoupil. Ve vedení po RZ 3 byl Hänninen, druhý 31 vteřin zpět Tanak a třetí Gassner. Na třetí RZ odstupuje po havárii Sousa.
Do druhých průjezdů se nejlépe obuli Ogier s Loebem. 4Rz a vynikající třetí čas zajíždí Mini Meeka a čtvrtý Sordo. Naopak Hirvonnen má na čtyřce technické problémy. Raikkonen dělal hodiny. Pátá zkouška opět jako přes kopírák, Hirvonnen hlásí mírné problémy, stejně jako Latvala, který má na RZ 6 defekt PZ kola. Celkově den vyhrává Loeb, druhý je Ogier a třetí Hirvonen.
V SWRC ztrácí na čtvrté RZ nárazník Hännien. Pátou a šestou zkoušku vyhrává Tanak a jde do vedení. Hänninen totiž na Rz 6 trefuje pravým zadním kolem beton a uráží jej. Celkově je až šestý. Nedaří se ani Gassnerovi s Fabií S2000.
Ve WRC Academy vede po první etapě Lemes, druhý je Breen 36,2, třetí Crugnola. Sedmý je Jan Černý a na vedení ztrácí dvě minuty.
Další čeští účastníci jsou Tomáš Kurka s Lancerem EVO X a je průběžně 57., Liška 74. Jaro Melichárek je 52. A Jaromír Tomaštík, který ale musel na RZ 4 odstoupit pro technickou závadu opouštěl 53. Místo.
Zítra pokračujeme dalšími osmi zkouškami v celkové délce 150 km, nejdelší hned první ranní 24,12 km.
Výsledky po I.etapě
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elenda D. Citroën DS3 WRC 1:18:21,4 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC +7,4 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +1:18,4 4. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper WRC +1:40,3 5. Meeke K. - Nagle P. Mini Cooper WRC +1:57,6 6. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:59,8 7. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +3:22,1 8. Raikkönnwn K. - Lintröm K. Citroen DS3 WRC +3:25,5 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta RS WRC +3:31,7 10. Araujo A. - Ramalho M. Mini Cooper WRC +4:22,4
Králi shakedownu, dlouhého 5,3 km, jsou oba Sebové, Ford v závěsu. Celkově je to ale nicneříkající.
Jediným smolařem je domácí jezdec Volkswagenu Riedeman, který startuje s Fabií S2000, který na shakedownu skončil na poli. Podle všeho auto není moc zničené.
"Nastavený vůz máme dobře, musíme se jen vyvarovat defektů" říká po dnešku Meeke, "Shakedown nás povzbudil. Jdeme správným směrem, musíme se stále zlepšovat, ladili pružiny a tlumiče a bude to dobré," řekl Dani Sordo, "Mikko byl dneska v jednu chvíli rychlejší než já, my jsme jeli jen tvrdé penumatiky a auto bylo trošku nervóní," říká Loeb, "Na našem voze nešla pořádně ruční brzda tak jsme ztráceli, ale jinak ok," říká Jarri Matti Latvala
VÝSLEDKY SHAKEDOWNU
1. Sébastien Ogier-Julien Ingrassia F Citroën DS3 WRC 3:36.3 2. Sébastien Loeb-Daniel Elena F/MC Citroën DS3 WRC +1.4 -. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen FIN Ford Fiesta WRC +1.4 4. Jari-Matti Latvala-Mikka Anttila FIN Ford Fiesta WRC +1.6 5. Petter Solberg-Chris Patterson N/GB Citroën DS3 WRC +2.3 6. Henning Solberg-Ilka Minor N/A Ford Fiesta WRC +2.4 7. Mads Östberg-Jonas Andersson N/S Ford Fiesta WRC +2.7 8. Kris Meeke-Paul Nagle GB/IRL Mini John Cooper Works WRC +2.8 9. Kimi Räikkönen-Kaj Lindström FIN Citroën DS3 WRC +3.0 10. Dani Sordo-Carlos Del Barrio E Mini John Cooper Works WRC +3.8 11. Armindo Araújo-Miguel Ramalho P Mini John Cooper Works WRC +5.7 12. Patrik Flodin-Göran Bergsten S Mini John Cooper Works WRC +7.2 13. Matthew Wilson-Scott Martin GB Ford Fiesta WRC +7.4 14. Dennis Kuipers-Frédéric Miclotte NL/B Ford Fiesta WRC +7.8 15. Peter Van Merksteijn jun.-Erwin Mombaerts NL/B Citroën DS3 WRC +10.1 16. Aaron Burkart-André Kachel D Ford Fiesta WRC +11.1 17. Ott Tänak-Kuldar Sikk EST Ford Fiesta S2000 +11.2 18. Felix Herbold-Michael Kölbach D Ford Fiesta S2000 +11.9 19. Martin Prokop-Jan Tománek CZ Ford Fiesta S2000 +12.2 20. Ken Block-Alex Gelsomino USA Ford Fiesta WRC) +13.3 21. Pierre Campana-Sabrina de Castelli F Mini John Cooper Works WRC +14.6 22. Frigyes Turan-Gábor Zsiros H Ford Fiesta S2000 +14.7 23. Hans Weijs-Björn Degandt NL/B Škoda Fabia S2000 +15.8 24. Juho Hänninen-Mikko Markkula FIN Škoda Fabia S2000 +16.0
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.