FIA a promotér MS v rally, společnost NOS, chtějí vidět více soutěží mimo Evropu. Zvláště pro privátní týmy jsou však tyto soutěže náročné, co se financí týče To ukazuje i startovní listina rally v Austrálii.
Letošní Rally Australia se zúčastní jen 31 týmů. Ve 27 z nich pojedou jezdci s prioritou FIA a na startu uvidíme pouze 7 domácích pilotů a jednoho z Nového Zélandu. Očekávání Chrise Atkinsona na domácí start se nenaplnila. Australan nesehnal potřebný budget pro start s vozem Škoda Fabia S2000. "To ale neznamená, že vzdávám svůj sen o návratu do MS pro rok 2012. Dále na tom pracujeme," říká Atkinson.
Na špici startovního pole uvidíme 13 vozů specifikace World Rally Car, dále pak 14 aut v rámci PWRC. Zatímco se opět můžeme těšit na Kena Blocka, tak Mads Ostberg na druhý konec světa nepojede. Jeho místo v týmu Stobart nahradí Rus Evgeniy Novikov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.