FIA a promotér MS v rally, společnost NOS, chtějí vidět více soutěží mimo Evropu. Zvláště pro privátní týmy jsou však tyto soutěže náročné, co se financí týče To ukazuje i startovní listina rally v Austrálii.
Letošní Rally Australia se zúčastní jen 31 týmů. Ve 27 z nich pojedou jezdci s prioritou FIA a na startu uvidíme pouze 7 domácích pilotů a jednoho z Nového Zélandu. Očekávání Chrise Atkinsona na domácí start se nenaplnila. Australan nesehnal potřebný budget pro start s vozem Škoda Fabia S2000. "To ale neznamená, že vzdávám svůj sen o návratu do MS pro rok 2012. Dále na tom pracujeme," říká Atkinson.
Na špici startovního pole uvidíme 13 vozů specifikace World Rally Car, dále pak 14 aut v rámci PWRC. Zatímco se opět můžeme těšit na Kena Blocka, tak Mads Ostberg na druhý konec světa nepojede. Jeho místo v týmu Stobart nahradí Rus Evgeniy Novikov.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?