Mikko Hirvonen byl nejrychlejším jezdcem na Rally Finland, přesto vítězství nezískal. Na vině je nehoda, která se stala hned z kraje rally a na niž jsou názory rozdílné.
Nehoda se stala ve čtvrtek odpoledne, kdy Mikko nezvládl rychlou levotočivou zatáčku a narazil zádí svého vozu do stromu. Při nehodě došlo k poškození podvozku a brzd. Výsledek této nehody byla ztráta dvou minut.
"Bylo úplně zbytečné takto brzy riskovat a pokoušet se atakovat. Riskoval vyjetí mimo trať," kritizuje Wilson. Zklamání nezkrývá ani domácí matador Hirvonen: "Jsem zklamaný, že jsem letos nemohl svoji oblíbenou rally vyhrát. Musím poděkovat fanouškům, kteří mě neustále podporovali."
Jen pro zajímavost uveďme údaj o počtu vyhraných zkoušek: Zatímco Latvala, který soutěž dokončil na 2. místě, vyhrál pouze 2 RZ, Hirvonen jich vyhrál 13 (z 22), mimo jiné i Power Stage.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?