Posádka A. T. Motosport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia S2000 se představí v závěru prvního srpnového týdne na šestém díle kontinentálního šampionátu při Rali Vinho da Madeira.
Ta se jede na portugalském ostrově věčného jara a orchidejí v Atlantickém oceánu. Úřadující vicemistři Evropy jsou po Bulharské rally na čtvrtém místě průběžného pořadí a do Funchalu odletěli s cílem rozšířit dosavadní bodový zisk. Tlusťák startoval na Madeiře poprvé před dvěma lety, ale tehdy na voze Citroën C2 S1600 odstoupil již na začátku soutěže kvůli banální závadě.
FIA Mistrovství Evropy v rally pokračovalo začátkem července asfaltovou Bulgaria Rally s centrem v zimním letovisku Borovec. Místní pořadatelé připravili pro startovní pole v předvečer startu zajímavé zpestření. Na sjezdovce před ředitelstvím soutěže se uskutečnil pětiboj - memoriál zesnulého bulharského motoristického komentátora Richarda Grueva. Posádky i někteří další zástupci týmů soutěžili ve čtyřech různých disciplínách. „Určitě to byla pro nás příjemná změna a možná jsme vytvořili i novou tradici. Nutno říci, že po kondiční stránce se jednalo o náročné zápolení. Především běh na sjezdovce nám dal zabrat. Původně jsme si mysleli, že si dělají srandu. Vyráželi jsme na trať jako první a teprve poté pochopili, že musíme vyběhnout celou sjezdovku až nahoru. Každopádně se jednalo o zábavu, nicméně nechtěli jsme se zranit,“ pověděl zádveřický jezdec. Čeští reprezentanti slavili v pětiboji nakonec dva úspěchy. Tým A. T. Motosport získal ocenění zásluhou „špiona“ Ondřeje Blaťáka, který získal medaili v běhu a ve střelbě. Překvapivě druhé místo obsadil ve sjezdu na kole Marek Fuks. „Ani nevím, jak jsme dopadli my s Honzou Škaloudem. Pojali jsme celý pětiboj spíše jako zábavu a v exhibičním tempu,“ pověděl devětadvacetiletý Antonín Tlusťák.
Bulharská rally byla v loňském roce premiérově zařazena do mistrovství světa a nabídla velmi dlouhé erzety a rovněž přejezdy. „Samotnou rally hodnotím jako nejtěžší v letošním šampionátu. Jeli jsme přes třicet kilometrů dlouhé rychlostní zkoušky, celá rally měla jen deset měřených úseků a navíc panovalo neskutečné horko. Ve stínu bylo až čtyřicet stupňů Celsia, k tomu velká nadmořská výška. Na úvodní erzetu byl přejezd sedmdesát kilometrů a po třetí erzetě dalších sedmdesát kilometrů do remote servisu. Mechanici připravili fabii ve skvělé kondici, nicméně vinou velkého vedra se nám zavzdušňovala nádrž, ale v servisu se podařilo vše opravit a celou soutěž jsme absolvovali bez dalších technických problémů,“ řekl Antonín Tlusťák, držitel jezdecké priority FIA B. Český jezdec se od začátku držel na čtvrtém místě mezi Evropany, nicméně první den dokončil na sedmém místě absolutního pořadí a pátém v hodnocení mistrovství Evropy. „Italové Rossetti i Betti jeli skvěle, na domácích tratích zářili místní střelci Gyošev a Iliev, když posledně jmenovaný doplatil na defekt v úvodu rally. My jsme si drželi přičku před polským tandemem v sestavě Rzesnik a Ruta. Druhý den nás přeskočil Bulhar Dončev, ale nechtěli jsme se pouštět do zbytečných dostihů. Na špičku jsme neměli, tak jsme si hlídali své pozice Celý závod jsme projeli bez jakékoliv krizovky a získali jsme důležité body,“ vysvětlil Tlusťák. V celkovém hodnocení to znamenalo osmé místo a pátou příčku mezi Evropany. Zatímco v loňském roce zádveřický jezdec v první polovině sezony pouze paběrkoval, letos je na tom podstatně lépe. „Máme větší přísun evropských bodů a své účinkování hodnotíme pozitivně. Na oba italské jezdce nemáme, a tak se soustředíme na souboj o třetí místo s Polákem Oleksowiczem,“ hodnotil dosavadní průběh sezony.
Evropský šampionát se přesouvá začátkem srpna na ostrov Madeira. Portugalská soutěž vypadla kvůli financím z kalendáře Intercontinental Rally Challenge (IRC), ale v Evropě zůstala. Mezi 47 přihlášenými posádkami najdeme řadu zvučných jmen. Mezi sedmi registrovanými Evropany je zastoupena téměř kompletní špička, kterou zastupují Italové Luca Rossetti (Fiat Grande Punto S2000), Luca Betti (Peugeot 207 S2000), Poláci Maciej Oleksowicz (Ford Fiesta S2000) a Szymon Ruta (Peugeot 207 S2000). Z Portugalců pomýšlejí na čelní příčky Bruno Magalhaes, Vitor Sá (oba Peugeot 207 S2000), Miguel Nunes a Ricardo Moura (oba Mitsubishi Lancer EVO IX).
„Jedná se o logisticky nejnáročnější podnik v celém letošním kalendáři. S týdenním předstihem vyrazila skupina mechaniků, která se trajektem společně s vozy přepravila na tento ostrov v Atlantiku. Hlavní část týmu se přesunula před nedělní půlnocí letecky z Prahy do Funchalu, celkem naše výprava čítá téměř dvacet osob. Madeira je exotická, velmi náročná rally. Před dvěma lety jsme zde startovali, nicméně vypadli jsme pro banální závadu. Porouchalo se nám plynové lanko, což je závada za korunovou položku. Nicméně jsme odtrénovali a letos víme, do čeho společně s Honzou a celým týmem jdeme,“ pověděl Antonín Tlusťák, jenž tehdy startoval ještě s citroënem. Zádveřický jezdec by rád rozšířil dosavadní zisk 57 evropských bodů. „Na soutěž se velmi těším, i když nás čeká extrémní vedro. Soutěž má velkou diváckou kulisu, jede se po pěkném asfaltu a řada úseků je opravdu velmi krásná. Auto prošlo důkladnou repasí a věřím, že bude fungovat na sto procent. Vezeme spoustu náhradních dílů a hlavním cílem je úspěšně dojet do cíle. Plně se soustředíme na souboj s Oleksowiczem, neboť na italské jezdce nemáme. Oba jsou na asfaltu téměř nepřekonatelní, nicméně budeme se snažit jet hned za nimi,“ uzavřel Antonín Tlusťák, který na fabii poveze startovní číslo 2.
Rali Vinho da Madeira startuje ve čtvrtek 4. srpna podvečerním krátkým prologem v ulicích Funchalu. Celá soutěž měří celkem úctyhodných 925 km a obsahuje 19 rychlostních zkoušek v celkové délce 268 km. V cíli se první posádka objeví v sobotu 6. srpna krátce po sedmnácté hodině. Věřme, že zádveřicko-mladoboleslavská dvojice nebude na cílové rampě chybět.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.