Pro tým Mini WRT je Finsko teprve druhou soutěží MS, ve které by chtělo dokázat, že čas, který již od premiéry na Sardinii uplynul, smysluplně využilo.
Jsou to již dva měsíce od doby, co jsme poprvé viděli Mini na trati rychlostní zkoušky soutěže MS. Tým od té doby absolvoval intenzivní program, který zahrnoval jak jízdy na asfaltu tak šotolině. Celkově se jednalo asi o 3000 ostrých kilometrů. Countrymanny jezdili ve Velké Británii - v Cornbury Parku a na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, v severní Itálii, Německu a Finsku. Posádky továrního týmu absolvovaly ještě navíc seznamovací jízdy na rally v Řecku.
Ve Finsku na tým čeká velká výzva v podobě snad nejznámějších tratí v MS, předchůdce současného vozu zde slavil v 60. letech úspěchy. "Finsko je rally pro specialisty, profil místních tratí vždy upřednostňoval skandinávské jezdce. Náš program se nachází v počáteční fázi. Proto se nám hlavně jedná o to, aby oba vozy dojely do cíle. Přijemné bude, pokud to bude na předních pozicích," říká šéf Prodrivu, David Richards.
"Finská rally je krásnou soutěží a splňuje všechny požadavky, které by se daly od soutěže MS čekat. Sám jsem zde pětkrát startoval a vždy to byla nesmírná zábava. Tratě jsou zábavné, je zde hodně skoků a horizontů. Koncentrace musí být na každé RZ velmi vysoká, protože se zde jezdí neustále na plný plyn. Občas zde máte pocit, jako byste jeli na závodním okruhu. S naším testem, který se konal ve Finsku minulý týden, jsem byl velmi spokojen. Auto se chovalo velmi dobře, takže do této rally nastupuji s velkou důvěrou v naši rychlost," říká Dani Sordo.
Týmový kolega, Kris Meeke, pokračuje: "Doposud jsem byl ve Finsku dvakrát, ale nikdy jsem tam nejel s vozem WRC. Do této rally musíte jít s respektem. Chce to hodně zkušeností, abyste si byli schopni poradit se zrádnostmi tratí. Ty mi právě chybí, proto k rally budu přistupovat s respektem. Na některých rallych si uděláte rozpis a pak podle něj můžete jet na 100 %. Ve Finsku to ale takhle nejde, protože díky skokům se zde dostáváte do jakési třetí dimenze. I přesto se už ale nemohu po delší pauze dočkat, až se opět postavíme na start. Třidenní test, který jsme měli minulý týden, probíhal dobře. Na konci jsem měl z auta dobrý pocit."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.