Pro tým Mini WRT je Finsko teprve druhou soutěží MS, ve které by chtělo dokázat, že čas, který již od premiéry na Sardinii uplynul, smysluplně využilo.
Jsou to již dva měsíce od doby, co jsme poprvé viděli Mini na trati rychlostní zkoušky soutěže MS. Tým od té doby absolvoval intenzivní program, který zahrnoval jak jízdy na asfaltu tak šotolině. Celkově se jednalo asi o 3000 ostrých kilometrů. Countrymanny jezdili ve Velké Británii - v Cornbury Parku a na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, v severní Itálii, Německu a Finsku. Posádky továrního týmu absolvovaly ještě navíc seznamovací jízdy na rally v Řecku.
Ve Finsku na tým čeká velká výzva v podobě snad nejznámějších tratí v MS, předchůdce současného vozu zde slavil v 60. letech úspěchy. "Finsko je rally pro specialisty, profil místních tratí vždy upřednostňoval skandinávské jezdce. Náš program se nachází v počáteční fázi. Proto se nám hlavně jedná o to, aby oba vozy dojely do cíle. Přijemné bude, pokud to bude na předních pozicích," říká šéf Prodrivu, David Richards.
"Finská rally je krásnou soutěží a splňuje všechny požadavky, které by se daly od soutěže MS čekat. Sám jsem zde pětkrát startoval a vždy to byla nesmírná zábava. Tratě jsou zábavné, je zde hodně skoků a horizontů. Koncentrace musí být na každé RZ velmi vysoká, protože se zde jezdí neustále na plný plyn. Občas zde máte pocit, jako byste jeli na závodním okruhu. S naším testem, který se konal ve Finsku minulý týden, jsem byl velmi spokojen. Auto se chovalo velmi dobře, takže do této rally nastupuji s velkou důvěrou v naši rychlost," říká Dani Sordo.
Týmový kolega, Kris Meeke, pokračuje: "Doposud jsem byl ve Finsku dvakrát, ale nikdy jsem tam nejel s vozem WRC. Do této rally musíte jít s respektem. Chce to hodně zkušeností, abyste si byli schopni poradit se zrádnostmi tratí. Ty mi právě chybí, proto k rally budu přistupovat s respektem. Na některých rallych si uděláte rozpis a pak podle něj můžete jet na 100 %. Ve Finsku to ale takhle nejde, protože díky skokům se zde dostáváte do jakési třetí dimenze. I přesto se už ale nemohu po delší pauze dočkat, až se opět postavíme na start. Třidenní test, který jsme měli minulý týden, probíhal dobře. Na konci jsem měl z auta dobrý pocit."
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.