Pro tým Mini WRT je Finsko teprve druhou soutěží MS, ve které by chtělo dokázat, že čas, který již od premiéry na Sardinii uplynul, smysluplně využilo.
Jsou to již dva měsíce od doby, co jsme poprvé viděli Mini na trati rychlostní zkoušky soutěže MS. Tým od té doby absolvoval intenzivní program, který zahrnoval jak jízdy na asfaltu tak šotolině. Celkově se jednalo asi o 3000 ostrých kilometrů. Countrymanny jezdili ve Velké Británii - v Cornbury Parku a na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, v severní Itálii, Německu a Finsku. Posádky továrního týmu absolvovaly ještě navíc seznamovací jízdy na rally v Řecku.
Ve Finsku na tým čeká velká výzva v podobě snad nejznámějších tratí v MS, předchůdce současného vozu zde slavil v 60. letech úspěchy. "Finsko je rally pro specialisty, profil místních tratí vždy upřednostňoval skandinávské jezdce. Náš program se nachází v počáteční fázi. Proto se nám hlavně jedná o to, aby oba vozy dojely do cíle. Přijemné bude, pokud to bude na předních pozicích," říká šéf Prodrivu, David Richards.
"Finská rally je krásnou soutěží a splňuje všechny požadavky, které by se daly od soutěže MS čekat. Sám jsem zde pětkrát startoval a vždy to byla nesmírná zábava. Tratě jsou zábavné, je zde hodně skoků a horizontů. Koncentrace musí být na každé RZ velmi vysoká, protože se zde jezdí neustále na plný plyn. Občas zde máte pocit, jako byste jeli na závodním okruhu. S naším testem, který se konal ve Finsku minulý týden, jsem byl velmi spokojen. Auto se chovalo velmi dobře, takže do této rally nastupuji s velkou důvěrou v naši rychlost," říká Dani Sordo.
Týmový kolega, Kris Meeke, pokračuje: "Doposud jsem byl ve Finsku dvakrát, ale nikdy jsem tam nejel s vozem WRC. Do této rally musíte jít s respektem. Chce to hodně zkušeností, abyste si byli schopni poradit se zrádnostmi tratí. Ty mi právě chybí, proto k rally budu přistupovat s respektem. Na některých rallych si uděláte rozpis a pak podle něj můžete jet na 100 %. Ve Finsku to ale takhle nejde, protože díky skokům se zde dostáváte do jakési třetí dimenze. I přesto se už ale nemohu po delší pauze dočkat, až se opět postavíme na start. Třidenní test, který jsme měli minulý týden, probíhal dobře. Na konci jsem měl z auta dobrý pocit."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.