Čeho chce Mini na Rally Finland dosáhnout?

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 23. července 2011 21:16
Sdílej:

Pro tým Mini WRT je Finsko teprve druhou soutěží MS, ve které by chtělo dokázat, že čas, který již od premiéry na Sardinii uplynul, smysluplně využilo.

Jsou to již dva měsíce od doby, co jsme poprvé viděli Mini na trati rychlostní zkoušky soutěže MS. Tým od té doby absolvoval intenzivní program, který zahrnoval jak jízdy na asfaltu tak šotolině. Celkově se jednalo asi o 3000 ostrých kilometrů. Countrymanny jezdili ve Velké Británii - v Cornbury Parku a na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, v severní Itálii, Německu a Finsku. Posádky továrního týmu absolvovaly ještě navíc seznamovací jízdy na rally v Řecku. 

Ve Finsku na tým čeká velká výzva v podobě snad nejznámějších tratí v MS, předchůdce současného vozu zde slavil v 60. letech úspěchy. "Finsko je rally pro specialisty, profil místních tratí vždy upřednostňoval skandinávské jezdce. Náš program se nachází v počáteční fázi. Proto se nám hlavně jedná o to, aby oba vozy dojely do cíle. Přijemné bude, pokud to bude na předních pozicích," říká šéf Prodrivu, David Richards. 

"Finská rally je krásnou soutěží a splňuje všechny požadavky, které by se daly od soutěže MS čekat. Sám jsem zde pětkrát startoval a vždy to byla nesmírná zábava. Tratě jsou zábavné, je zde hodně skoků a horizontů. Koncentrace musí být na každé RZ velmi vysoká, protože se zde jezdí neustále na plný plyn. Občas zde máte pocit, jako byste jeli na závodním okruhu. S naším testem, který se konal ve Finsku minulý týden, jsem byl velmi spokojen. Auto se chovalo velmi dobře, takže do této rally nastupuji s velkou důvěrou v naši rychlost," říká Dani Sordo. 

Týmový kolega, Kris Meeke, pokračuje: "Doposud jsem byl ve Finsku dvakrát, ale nikdy jsem tam nejel s vozem WRC. Do této rally musíte jít s respektem. Chce to hodně zkušeností, abyste si byli schopni poradit se zrádnostmi tratí. Ty mi právě chybí, proto k rally budu přistupovat s respektem. Na některých rallych si uděláte rozpis a pak podle něj můžete jet na 100 %. Ve Finsku to ale takhle nejde, protože díky skokům se zde dostáváte do jakési třetí dimenze. I přesto se už ale nemohu po delší pauze dočkat, až se opět postavíme na start. Třidenní test, který jsme měli minulý týden, probíhal dobře. Na konci jsem měl z auta dobrý pocit."

 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.