Minulý týden představil M-Sport Fiestu RRC veřejnosti. Jedná se o vůz odvozený od WRC, který má vlastně menší zadní přítlačné křídlo a menší restriktor. Je stvořen pro starty v národních šampionátech, ve kterých vozy WRC startovat nesmějí.
Zkratka RRC není pouze náhodná, ale zkrývá název "Regional Rally Car". Fiesta RRC je po Mini S2000 1,6T dalším vozem nových S2000. Vůz je odvozen od současného WRC, má zredukovanou aerodynamiku (hlavně menší zadní křídlo - stejné jako na Fiestě S2000) a menší restriktor (30mm). Auto je určeno pro starty v národních šampionátech, kde nová WRC startovat nesmějí.
"V RRC se vlastně střetávají dva vozy. Auto je vyvinuto pro národní šampionáty, ale také pro země jako je Belgie, kde se smí jezdit s většími křídly a restriktory. Pokud se tedy účastník tamějšího šampionátu rozhodne startovat v soutěži ME jako je třeba Ypres, tak vůz celkem jednoduše přestaví do specifikace RRC," popisuje výhody nového vozu testovací jezdec a jezdec týmu Stobart, Matthew Wilson.
Zmenšení restriktoru ubralo motoru asi 50 koňských sil a postaralo se o jinou charakteristiku čtyřválcového pohonného ústrojí. "Když jedu s RRC, tak mi to připomíná starý Ford Focus WRC. Jezdí se totiž v nižších otáčkách. Nová WRC se točí asi do 8 500 otáček, zatímco Fiesta RRC jezdí zhruba kolem 6 000 otáček."
I přes snížený výkon má ale Wilson z Fiesty RRC dobrý pocit a ježdění si užíval: "Skoro si ani nevšimnete, že je auto slabší. Jistě, v některých místech cítíte, že má meší restriktor, ale zase na druhou stranu je to hezky vyvážené auto."
Jak dobře technici M-Sportu na voze zapracovali se brzy ukáže. Na konci měsíce totiž by totiž měl na Fiestu RRC čekat v Polsku první start, ten ale není jistý, a tak s jistotou můžeme říct, že pojede v Polsku na Rajdu Rzeszowski v srpnu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?