Minulý týden představil M-Sport Fiestu RRC veřejnosti. Jedná se o vůz odvozený od WRC, který má vlastně menší zadní přítlačné křídlo a menší restriktor. Je stvořen pro starty v národních šampionátech, ve kterých vozy WRC startovat nesmějí.
Zkratka RRC není pouze náhodná, ale zkrývá název "Regional Rally Car". Fiesta RRC je po Mini S2000 1,6T dalším vozem nových S2000. Vůz je odvozen od současného WRC, má zredukovanou aerodynamiku (hlavně menší zadní křídlo - stejné jako na Fiestě S2000) a menší restriktor (30mm). Auto je určeno pro starty v národních šampionátech, kde nová WRC startovat nesmějí.
"V RRC se vlastně střetávají dva vozy. Auto je vyvinuto pro národní šampionáty, ale také pro země jako je Belgie, kde se smí jezdit s většími křídly a restriktory. Pokud se tedy účastník tamějšího šampionátu rozhodne startovat v soutěži ME jako je třeba Ypres, tak vůz celkem jednoduše přestaví do specifikace RRC," popisuje výhody nového vozu testovací jezdec a jezdec týmu Stobart, Matthew Wilson.
Zmenšení restriktoru ubralo motoru asi 50 koňských sil a postaralo se o jinou charakteristiku čtyřválcového pohonného ústrojí. "Když jedu s RRC, tak mi to připomíná starý Ford Focus WRC. Jezdí se totiž v nižších otáčkách. Nová WRC se točí asi do 8 500 otáček, zatímco Fiesta RRC jezdí zhruba kolem 6 000 otáček."
I přes snížený výkon má ale Wilson z Fiesty RRC dobrý pocit a ježdění si užíval: "Skoro si ani nevšimnete, že je auto slabší. Jistě, v některých místech cítíte, že má meší restriktor, ale zase na druhou stranu je to hezky vyvážené auto."
Jak dobře technici M-Sportu na voze zapracovali se brzy ukáže. Na konci měsíce totiž by totiž měl na Fiestu RRC čekat v Polsku první start, ten ale není jistý, a tak s jistotou můžeme říct, že pojede v Polsku na Rajdu Rzeszowski v srpnu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.