Minulý týden představil M-Sport Fiestu RRC veřejnosti. Jedná se o vůz odvozený od WRC, který má vlastně menší zadní přítlačné křídlo a menší restriktor. Je stvořen pro starty v národních šampionátech, ve kterých vozy WRC startovat nesmějí.
Zkratka RRC není pouze náhodná, ale zkrývá název "Regional Rally Car". Fiesta RRC je po Mini S2000 1,6T dalším vozem nových S2000. Vůz je odvozen od současného WRC, má zredukovanou aerodynamiku (hlavně menší zadní křídlo - stejné jako na Fiestě S2000) a menší restriktor (30mm). Auto je určeno pro starty v národních šampionátech, kde nová WRC startovat nesmějí.
"V RRC se vlastně střetávají dva vozy. Auto je vyvinuto pro národní šampionáty, ale také pro země jako je Belgie, kde se smí jezdit s většími křídly a restriktory. Pokud se tedy účastník tamějšího šampionátu rozhodne startovat v soutěži ME jako je třeba Ypres, tak vůz celkem jednoduše přestaví do specifikace RRC," popisuje výhody nového vozu testovací jezdec a jezdec týmu Stobart, Matthew Wilson.
Zmenšení restriktoru ubralo motoru asi 50 koňských sil a postaralo se o jinou charakteristiku čtyřválcového pohonného ústrojí. "Když jedu s RRC, tak mi to připomíná starý Ford Focus WRC. Jezdí se totiž v nižších otáčkách. Nová WRC se točí asi do 8 500 otáček, zatímco Fiesta RRC jezdí zhruba kolem 6 000 otáček."
I přes snížený výkon má ale Wilson z Fiesty RRC dobrý pocit a ježdění si užíval: "Skoro si ani nevšimnete, že je auto slabší. Jistě, v některých místech cítíte, že má meší restriktor, ale zase na druhou stranu je to hezky vyvážené auto."
Jak dobře technici M-Sportu na voze zapracovali se brzy ukáže. Na konci měsíce totiž by totiž měl na Fiestu RRC čekat v Polsku první start, ten ale není jistý, a tak s jistotou můžeme říct, že pojede v Polsku na Rajdu Rzeszowski v srpnu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.