Černé chmury přepadly posádku A.T. Motosport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia Super 2000 při čtvrtém pokračování kontinentálního šampionátu při Geko Ypres Rally v Belgii.
Úřadující vicemistři Evropy dokonce přemýšleli, že během soutěže předčasně odstoupí ze závodu a vrátí se domů s nulovým bodovým ziskem. Na vině byla střevní chřipka, která postihla téměř celý tým a nejvíce zasáhla spolujezdce Jana Škalouda. Mladoboleslavský „mitfára“ nakonec všechny zdravotní patálie ustál, čehož výsledkem byla vedle sedmnáctého místa v absolutním pořadí především výborná třetí příčka v hodnocení mistrovství Evropy.
Tlusťák se Škaloudem měli do letošní sezony tradičně pomalejší rozjezd a z úvodních dvou podniků v Itálii a Chorvatsku získali dohromady pouze deset evropských bodů. Mírně zlepšení nastalo v Turecku, kde s vypůjčeným fiatem vyválčili na šotolinových tratích šestnáct bodů. A na nejpopulárnější belgické soutěži, kde se představilo na tři desítky soutěžních speciálu kategorie Super 2000, získali i přes značné zdravotní komplikace Jana Škalouda hned dvacet bodů! „Jeli jsme do Belgie s tím, že zabojujeme v těžké konkurenci o slušné umístění v absolutním pořadí. V minulosti jsme zde závodili s dvoukolkou, poté s fabií a docela se nám dařilo. Ypres Rally je nesmírně náročná soutěž, přesto jsme při odjezdu pomýšleli s umístěním do patnáctého místa. Nejlepší desítka nebyla pouhým snem, neboť při troše štěstí jsme reálně o ní uvažovali. Bohužel náš tým postihla střevní viróza, což nejvíce odnesl právě spolujezdec Honza Škaloud. Nejhorší situace byla po absolvování první páteční etapy. Klobouk dolů, že vydržel celou sobotu v autě, přesně diktoval, navigoval a spočítal časy,“ pověděl devětadvacetiletý Antonín Tlusťák. Přesto na prvním místě byl zákonitě zdravotní stav Jana Škalouda a celý tým uvažoval, že předčasně odstoupí z dobře rozjetého závodu. „Honzovi bylo velmi špatně a řekl jsem mu, pokud se nebude cítít, tak odstoupíme, neboť zdraví je přednější. Nakonec to zvládl až do samotného cíle. Patří mu naše velké poděkování, že jsme dojeli pro důležité body. Obětoval se pro celý tým,“ upřesnil zádveřický jezdec. V Belgii panovaly na trati velmi těžké podmínky, v noci před soutěží hustě pršelo a na rychlostních zkouškách bylo značné množství nečistot. Ypres Rally se vyznačuje dlouhými rovinami, které střídají pravoúhlé zatáčky. „Ve dvou erzetách jsme se rozhodli, že pojedeme rychle a výsledkem byl ve vteřině shodný čas jako Polák Michal Solowow. Zajeli jsme celkově desátý, dvanáctý čas a rozhodně jsme měli na to, dojet na lepším umístění než bylo konečně sedmnácté místo. Objektivně bychom Solowowa a Rossettiho neporazili, nicméně třetí místo v Evropě bylo pěkné a důležitý byl zisk bodů do mistrovství Evropy. Vzhledem ke zdravotnímu stavu Honzy bylo potřeba vyhodnotit situaci a i přes tyto obtíže jsme nakonec získali značný příděl evropských bodů,“ vysvětlil Antonín Tlusťák, který ještě před samotným startem řešil jiný problém. Stávkující motor po Rally Český Krumlov byl poslán do Francie, nicméně dva dny před závodem v Západních Flandrách byl již motor funkční a v předvečer startu otestován na shakedownu. „Oreca provedla naprosto profesionální a rychlou práci. Náš start v Belgii to vůbec neohrozilo, patří jí velký dík,“ objasnil Antonín Tlusťák. Soutěžní tým A.T.Motosport odjížděl z města Ieper spokojen a v průběžném pořadí evropského mistrovství poskočil na čtvrté místo. Před sebou má během dvou prázdninových měsíců tři soutěže. Na začátku července se vydá do Bulharska, v polovině prázdnin na portugalský ostrov Madeira v Atlantickém oceánu a vrchol sezony přijde koncem srpna při domácí Barum Czech Rally Zlín. „Věřím, že naše výkony a výsledky budou stále lepší a lepší,“ přál si Antonín Tlusťák, držitel jezdecké priority FIA B.
Evropský šampionát pokračuje v rychlém sledu pátým podnikem jedenáctidílného seriálu. Druhý červencový víkend se jede Rally Bulgaria (8. – 10. července) s tradičním centrem v zimním letovisku Borovec. Do soutěže se přihlásilo pouhých 27 posádek, slavnostní start se uskuteční v pátek 8. července ve večerních hodinách před hotelem Rila v Borovci. „V Bulharsku jsem startoval v minulosti již třikrát. Zdejší prostředí a charakter rychlostních zkoušek velmi dobře poznáme. Jedná se o těžkou soutěž, která se jede na specifickém a rychlém asfaltu. Převážně se jede v horách a řada úseků se odehrává v omezovači auta, nicméně jedná se o pěknou soutěž,“ řekl zádveřický jezdec. Pohled do nepříliš početného seznamu přihlášených posádek říká, že z registrovaných jezdců evropského šampionátu si našlo cestu na Balkán celkem 10 soutěžících. K největším favoritům patří dvojnásobný evropský šampión a letošní lídr Luca Rossetti z Itálie (Fiat Grande Punto S2000), jeho krajan Luca Betti (Peugeot 207 S2000), domácí bulhařští jezdci Dimitar Iliev (Škoda Fabia S2000), Petar Gyošev, Slovinec Rok Turk nebo Poláci Szymon Ruta a Maciej Rzeznik (všichni Peugeot 207 S2000). Kartami na předních místech chtějí zamíchat i další Bulhaři Krum Dončev (Peugeot 207 S2000) a Jasen Popov (Mitsubishi Lancer EVO IX). A jak vidí šance v této konkurenci Antonín Tlusťák? „Ještě jsem se ani nedíval do seznamu přihlášených. Vím, že v Bulharsku kvůli repasi vozu nepojede Polák Maciej Oleksowicz, třetí muž dosavadního hodnocení Evropy. Naším cílem je dojet co nejlépe a umístit se v absolutním pořadí do pátého místa,“ uvedl Antonín Tlusťák, který se přemístil již v pondělí odpoledne společně s Honzou Škaloudem letecky z Vídně do hlavního bulharského města Sofie. Samotný tým nenechává nic náhodě a po neblahé zkušenosti z Chorvatska odjel na horký Balkán s předstihem. „Tréninková skupina vyrazila již v neděli, mechanici vyjeli se soutěžním vozem ve středu. Na rozdíl od Chorvatska nyní cestujeme přes státy Evropské unie, tak by mělo být přesun jednodušší. Ale člověk nikdy neví,“ uzavřel zádveřický pilot.
Dvaačtyřicátý ročník Bulharské rally, který byla v loňském roce premiérově zařazena do seriálu mistrovství světa, měří celkem 775 km a obsahuje 10 rychlostních zkoušek v celkové délce 259 km. Úvodní erzeta s názvem Trajanova vrata startuje v sobotu 9. července v 7:28 hodin SEČ. V itineráři soutěže nechybí ani pověstný úsek Sestrimo kolem malebného jezera Belmeken v pohoří Rila. Ten se jede jako jediný pouze v jednom směru, ostatní úseky dvou erzet posádky absolvují během víkendu v obou směrech. Servisní areál pořadatelé umístili do města Samokov. První posádka se objeví na cílové rampě v Borovci v neděli 10. července odpoledne.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.