Rali Vinho Madeira nebude součástí kalendáře Intercontinental Rally Challenge ani v letošním roce ani v roce 2012. Oznámili to promotéři závodu.
Géraldine Filiol, výkonný ředitel podniků Eurosportu, řekl: "Organizátoři Rali Vinho Madeira oznámili, že nejsou schopni dodržet podmínky, které jsou smluvně stanoveny. Své závazky již nejsou schopni plnit. Tento závod je logisticky náročný a takový přístup není zrovna to, co bychom od pořadatelů čekali. Rozhodli jsme se tedy, že v důsledky výše zmíněných důvodů odstraníme rally z letošního kalendáře. Náš společný kontrakt měl vypršet až příští rok, ale už teď je jasné, že se ani v roce 2012 nepojede."
"Všechny týmy, partneři i dodavatelé byli informování ihned po tomto rozhodnutí. Snažíme se tím zabránit tomu, aby týmy nemusely zbytečně vyhazovat peníze. Všichni naše rozhodnutí chápou a podporují ho."
Na Madeiře se letos mělo jet jako 7. závod IRC. Soutěž nebude nahrazena žádnou další jinou rally. Stále platí, že si soutěžní piloti vyberou pouze 7 nejlepších výsledků, které se jim budou započítávat. Příští rally IRC je šotolinová soutěž na Azorských ostrovech, která patří k jedněm z nejhezčích v kalendáři.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.