Rali Vinho Madeira nebude součástí kalendáře Intercontinental Rally Challenge ani v letošním roce ani v roce 2012. Oznámili to promotéři závodu.
Géraldine Filiol, výkonný ředitel podniků Eurosportu, řekl: "Organizátoři Rali Vinho Madeira oznámili, že nejsou schopni dodržet podmínky, které jsou smluvně stanoveny. Své závazky již nejsou schopni plnit. Tento závod je logisticky náročný a takový přístup není zrovna to, co bychom od pořadatelů čekali. Rozhodli jsme se tedy, že v důsledky výše zmíněných důvodů odstraníme rally z letošního kalendáře. Náš společný kontrakt měl vypršet až příští rok, ale už teď je jasné, že se ani v roce 2012 nepojede."
"Všechny týmy, partneři i dodavatelé byli informování ihned po tomto rozhodnutí. Snažíme se tím zabránit tomu, aby týmy nemusely zbytečně vyhazovat peníze. Všichni naše rozhodnutí chápou a podporují ho."
Na Madeiře se letos mělo jet jako 7. závod IRC. Soutěž nebude nahrazena žádnou další jinou rally. Stále platí, že si soutěžní piloti vyberou pouze 7 nejlepších výsledků, které se jim budou započítávat. Příští rally IRC je šotolinová soutěž na Azorských ostrovech, která patří k jedněm z nejhezčích v kalendáři.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?