Úřadující mistr světa zajel nejrychlejší čas na shakedownu před nadcházející Rally Acropolis. Druhý byl Nor Petter Solberg.
Pilot Citroënu zajel v shakedownu na sedmý ze třinácti letošních závodů MS nejlepší čas. Úřadující mistr světa si na 6 km trati získal náskok 0,7s na svého značkového kolegu, Pettera Solberga. Loeb, který po šesti odjetých soutěžích vede před Mikkem Hirvonenem v průběžném pořadí o 13 bodů, k výsledku pro wrc.com řekl: "Jako na každé rally bych i zde rád zabojoval o vítězství. Důležité samozřejmě bude sbírání bodů. V mé aktuální pozici je pro mě nejdůležitější neztratit moc bodů."
Vzhledem k charakteru trati, která klade velké nároky na pneumatiky i vozy, očekává Francouz "možná nejtěžší soutěž celé sezony". Druhý Petter Solberg zajel jeho nejrychlejší čas až poté, co na své DS3 WRC vyměnil tlumiče.
Třetí za shakedownu dojel Mikko Hirvonen (+1,3s), čtvrtý byl Sebastien Ogier (+2,3s). Pátý byl Henning Solberg, který se vrátil za volant své Fiesty WRC v nových barvách poté, co v Argentině nestartoval.
Výsledky:
1. Sebastien Loeb (Citroen) - 2.15,5s
2. Petter Solberg (Citroen) - 2.16,2
3. Mikko Hirvonen (Ford) - 2.16,8
4. Sebastien Ogier (Citroen) - 2.17,8
5. Henning Solberg (Ford) - 2.18,0
6. Kimi Räikkönen (Citroen) - 2.18,6
7. Ewgeni Nowikow (Ford) - 2.18,6
8. Jari-Matti Latvala (Ford) - 2.19,0
9. Federico Villagra (Ford) - 2.19,1
10. Mads Östberg (Ford) - 2.19,2
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?