VÝSLEDKY CÍL + Onboard :Čtyři rychlostní zkoušky byly v plánu dnes v Istanbulu.
Čtyři rychllostní zkoušky byly v plánu dnes v Istanbulu.
První rz dne vyhrál opět Avci před Oleksowiczem a Bettim. Tlusťák začal devátým časem se ztrátou minutu na vítzěze.
Druhá zkouška dne se stala kořistí Bettiho, tři desetiny byl zpět Avci a Oleksowicz. Zkouška se povedla poláku Rutovi a dostal se na páté místo před Kazaze. Tlusťák zajel desátý čas.
Druhé průjezdy dnešních zkoušek se nejlépe povedly domácímu Cukurovi s Fabií S2000, který se vrátil do dnešního dne v rámci superrally. Osmý a desátý čas zajel Tlusťák.
Vítezem se tedy stal Avci před Bettim, ale jen o 26 vteřin. Třetí skončil Oleksowicz. Ruta za sebou udržel Kazaze. Za úspěch se dá považovat sedmé místo Tondy Tlusťáka s Janem Škaloudem a vypůjčeným Fiatem Punto S2000.
Dvoukolky vyhrál Todor Slavov s Cliem R3.
Do cíle dorazilo 28 posádek ze 49 startujících. Dalším podnikem je Geko Ypres Rally v Belgii 23-25.6. 2011
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Avci Y. - Gücenmez B. Ford Fiesta S2000 2:27:49,0 --- 2. Betti L. - Barone M. Peugeot 207 S2000 +26,0 3. Oleksowicz M. - Orebowski A. Ford Fiesta S2000 +1:27,3 4. Bostanci M. - Vatansever O. Ford Fiesta S2000 +3:39,5 5. Ruta S.- Rozwadowski S. Peugeot 207 S2000 +5:07,3 6. Kazaz E. - Kurbanzade S. Mitsubishi Lancer EVO X +5:40,2 7. Tlusťák A. - Škaloud J. Fiat Grande Punto S2000 +9:58,1 8. Soylu U. - Inan F. Mitsubishi Lancer EVO IX +11:28,2 9. Slavov T. - Filipov D. Renault Clio R3 +12:21,8 10. Okur M. - Dincer A. Mitsubishi Lancer EVO IX +1253,8
První z druhých průjezdů byla rz devět s názevm Göcbey II dlouhá jedenáct kilometrů. Nejlépe zabral Oleksowicz, hned za ním Travaglia a Betti a Avci. Oleksowicz se dostává před Bettiho na místo třetí.
Desátou rz proletěl nejrychleji Avci. Následován Oleksowiczem Bettim a Travagliou. Velmi dobře jede i člen týmu Castrol Ford Team Turkiye´s young driver Murat Bostanci. Na posádky dále čeká nejdelší zkouška dne, 15,66 km dlouhá Darlic II.
Tuto zkoušku vyhrál opět Avci. Pět vteřin scházelo Bettimu a jedenáct Bostancimu. Smůlu měl Travaglia, když třefil obrovský kámen a musel ze soutěže odstoupit. Avcimu tak ubyl zásadní soupeř.
Poslední zkouška dne měla jen necelých deset kilometrů. Vyhrál opět skvělě jedoucí Avci před Bettim. Třetí opět Bostanci.
Celkově tak vede Avci, čtyřicet vteřin před Bettim. Oleksowicz ztrácí minutu dvacet, ale za sebou má Bostanciho necelých dvacet vteřin.
Jak jela dneska odpoledne česká posádka Tlusťák - Škaloud s Puntem S2000. První odpolední zkoušku zajeli devátý čas, na další jedenáctý. Zde začal soubouj o místo osmé se Soylem. Na jedenácté zkoušce Soylu zabral a dal zádveřickému jezdci pět vteřin. Na dvanácté zabral Tonda a lehké problémy měl Soylu. Rozdil mezi nimi je nyní ve prospěch našeho jezdce 28 vteřin.
Zítra čekají na posádky dvě dlouhé rychlostní zkoušky po kterých může být ještěš vše jinak. Zkoušky se jedou dvakrát. Jedna má 21 a druhá 25km. Podle všeho ještě není nic rozhodnuto.
Výsledky po RZ12
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Avci Y. - Gücenmez B. Ford Fiesta S2000 1:29:58,3 --- 2. Betti L. - Barone M. Peugeot 207 S2000 +40,4 3. Oleksowicz M. - Orebowski A. Ford Fiesta S2000 +1:22,8 4. Bostanci M. - Vatansever O. Ford Fiesta S2000 +1:38,6 5. Kazaz E. - Kurbanzade S. Mitsubishi Lancer EVO X +3:21,9 6. Ruta S.- Rozwadowski S. Peugeot 207 S2000 +4:05,9 7. Tlusťák A. - Škaloud J. Fiat Grande Punto S2000 +6:21,3 8. Soylu U. - Inan F. Mitsubishi Lancer EVO IX +6:49,7 9. Okur M. - Dincer A. Mitsubishi Lancer EVO IX +6:59,1 10. Söylemez M. - Bakancocuklari C. Mitsubishi Lancer EVO IX +7:58,5
Dvakrát čtyři rychlostní zkoušky čekaly dnes na posádky startujíci na Bosphorus Rally.
První rz dne vyhrál Betti před Travagliou a Avcim. Betti se tak posunul na třetí místo před Oleksowicze. Prvních deset se vešlo do 20ti vteřin. Ze špičky se poroučel mimo trať Burak Cukurova s Fabií S2000.
V šesté rz se nejlépe dařilo opět Avcimu, šest a půl vteřiny za ním Betti a sedm Oleksowicz.Nedařilo se tlusťákovi když rz dokončil na dvanáctém místě se ztrátou 38 vteřin, o dvě před ním byl vedoucí muž F2 Slavov. Avci zatroubil k velkému útoku, na Travagliu už ztrácí jen necelých pět vteřin.
Sedmou rychlostní zkoušku vyhrává domácí Bostanci s Fiestou S2000, druhý Avci a třetí Oleksowicz. Zkouška se nepovedla Travagliovi a Avci se tak ujímá vedení. Odstupuje Cetinkaya pravděpodobně pro technikcou závadu.
Vítězstvím v osmé zkoušce potvrdil Avci vedení. Travaglia a Betti stejný druhý čas. Kazaz dnes bojuje s nefunkčním intercomem. Slavov zajíždí na necelých deseti km rychlostní zkoušky osmý čas absolutně. Tonda Tlusťák vše podřizuje dojetí a zajíždí 14tý čas, celkově je osmý. Nicméně nebude to mít lehké protože nejbližší pronásledovatelé jsou blízko.
Onboard z vozu Renatra Travaglii ZDE
Výsledky po RZ 8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Avci Y. - Gücenmez B. Ford Fiesta S2000 59:37,1 --- 2. Travaglia R. - Granai L. Ford Fiesta S2000 +4,7 3. Betti L. - Barone M. Peugeot 207 S2000 +21,4 4. Oleksowicz M. - Orebowski A. Ford Fiesta S2000 +22,4 5. Bostanci M. - Vatansever O. Ford Fiesta S2000 +58,5 6. Kazaz E. - Kurbanzade S. Mitsubishi Lancer EVO X +2:10,7 7. Ruta S.- Rozwadowski S. Peugeot 207 S2000 +2:53,8 8. Tlusťák A. - Škaloud J. Fiat Grande Punto S2000 +4:25,7 9. Soylu U. - Inan F. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:35,1 10. Söylemez M. - Bakancocuklari C. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:42,2Výsledky po první etapě
Šotolinová Rally Istanbul je dalším podnikem v kalendáři ERC. Na posádky čeká ve třech dnech 16 rychlostních zkoušek o délce 93 km. Celkem má soutěž i s přejezdy 637,97 km, takže se v podstatě odehrává na pětníku.
Nejkratší Rz s názvem Airport zvládl nejlépe Betti s Peugeotem S2000, hned za ním Travaglia s Fiestou S2000 a třetí byl Oleksowicz se stejným vozem. Devátý čas zajel Tlusťák s Puntem S2000. Na druhé Rz zabral Oleksovicz a vyhoupl se do čela, druhý byl domácí Avci a třetí Travaglia všichni Fiesta S2000. Tlusťákovi se Škaloudem patřila devátá pozice.
Třetí test byl opět "Letiště". V pořadí Travaglia, Betti Oleksowicz, desátý Tlusťák. Čtvrtý test byl druhým průjezdem RZ 2. Bylo vidět, že do tempa se dostal Travaglia, vteřinu za ním byl Avci a pět Betti. Pěkný desátý čas zajel zádveřický pilot. o místo před ním byla Burcu Cetinkaya, která startuje se stejným vozem jako naši.
Celkově je tedy po první etapě první Travaglia. Druhý Oleksowicz ztrácí devět a Avci deset. Tonda Tlusťák je devátý, což je super výsledek na šotolině.
Dvoukolky zde totálně opanoval Bulhar Todor Slavov s Cliem R3.
Zítra pokračuje rally čtyřmi testy, které se jedou dvakrát. Etapu dnes dokončilo 45 posádek. Odstartovalo 49.
Výsledky po I.etapě
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Travaglia R. - Granai L. Ford Fiesta S2000 28:23,8 --- 2. Oleksowicz M. - Orebowski A. Ford Fiesta S2000 +9,3 3. Avci Y. - Gücenmez B. Ford Fiesta S2000 +10,9 4. Betti L. - Barone M. Peugeot 207 S2000 +21,8 5. Cukurova B. - Tezel Ü. Škoda Fabia S2000 +52,5 6. Bostanci M. - Vatansever O. Ford Fiesta S2000 +54,4 7. Ruta S.- Rozwadowski S. Peugeot 207 S2000 +1:05,6 8. Kazan E. - Kurbanzade S. Mitsubishi Lancer EVO X +1:19,7 9. Tlusťák A. - Škaloud J. Fiat Grande Punto S2000 +2:24,2 10. Cetinkaya B - Güney C. Fiat Grande Punto S2000 +2:39,9
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.