VÝSLEDKY CÍL + Onboard :Čtyři rychlostní zkoušky byly v plánu dnes v Istanbulu.
Čtyři rychllostní zkoušky byly v plánu dnes v Istanbulu.
První rz dne vyhrál opět Avci před Oleksowiczem a Bettim. Tlusťák začal devátým časem se ztrátou minutu na vítzěze.
Druhá zkouška dne se stala kořistí Bettiho, tři desetiny byl zpět Avci a Oleksowicz. Zkouška se povedla poláku Rutovi a dostal se na páté místo před Kazaze. Tlusťák zajel desátý čas.
Druhé průjezdy dnešních zkoušek se nejlépe povedly domácímu Cukurovi s Fabií S2000, který se vrátil do dnešního dne v rámci superrally. Osmý a desátý čas zajel Tlusťák.
Vítezem se tedy stal Avci před Bettim, ale jen o 26 vteřin. Třetí skončil Oleksowicz. Ruta za sebou udržel Kazaze. Za úspěch se dá považovat sedmé místo Tondy Tlusťáka s Janem Škaloudem a vypůjčeným Fiatem Punto S2000.
Dvoukolky vyhrál Todor Slavov s Cliem R3.
Do cíle dorazilo 28 posádek ze 49 startujících. Dalším podnikem je Geko Ypres Rally v Belgii 23-25.6. 2011
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Avci Y. - Gücenmez B. Ford Fiesta S2000 2:27:49,0 --- 2. Betti L. - Barone M. Peugeot 207 S2000 +26,0 3. Oleksowicz M. - Orebowski A. Ford Fiesta S2000 +1:27,3 4. Bostanci M. - Vatansever O. Ford Fiesta S2000 +3:39,5 5. Ruta S.- Rozwadowski S. Peugeot 207 S2000 +5:07,3 6. Kazaz E. - Kurbanzade S. Mitsubishi Lancer EVO X +5:40,2 7. Tlusťák A. - Škaloud J. Fiat Grande Punto S2000 +9:58,1 8. Soylu U. - Inan F. Mitsubishi Lancer EVO IX +11:28,2 9. Slavov T. - Filipov D. Renault Clio R3 +12:21,8 10. Okur M. - Dincer A. Mitsubishi Lancer EVO IX +1253,8
První z druhých průjezdů byla rz devět s názevm Göcbey II dlouhá jedenáct kilometrů. Nejlépe zabral Oleksowicz, hned za ním Travaglia a Betti a Avci. Oleksowicz se dostává před Bettiho na místo třetí.
Desátou rz proletěl nejrychleji Avci. Následován Oleksowiczem Bettim a Travagliou. Velmi dobře jede i člen týmu Castrol Ford Team Turkiye´s young driver Murat Bostanci. Na posádky dále čeká nejdelší zkouška dne, 15,66 km dlouhá Darlic II.
Tuto zkoušku vyhrál opět Avci. Pět vteřin scházelo Bettimu a jedenáct Bostancimu. Smůlu měl Travaglia, když třefil obrovský kámen a musel ze soutěže odstoupit. Avcimu tak ubyl zásadní soupeř.
Poslední zkouška dne měla jen necelých deset kilometrů. Vyhrál opět skvělě jedoucí Avci před Bettim. Třetí opět Bostanci.
Celkově tak vede Avci, čtyřicet vteřin před Bettim. Oleksowicz ztrácí minutu dvacet, ale za sebou má Bostanciho necelých dvacet vteřin.
Jak jela dneska odpoledne česká posádka Tlusťák - Škaloud s Puntem S2000. První odpolední zkoušku zajeli devátý čas, na další jedenáctý. Zde začal soubouj o místo osmé se Soylem. Na jedenácté zkoušce Soylu zabral a dal zádveřickému jezdci pět vteřin. Na dvanácté zabral Tonda a lehké problémy měl Soylu. Rozdil mezi nimi je nyní ve prospěch našeho jezdce 28 vteřin.
Zítra čekají na posádky dvě dlouhé rychlostní zkoušky po kterých může být ještěš vše jinak. Zkoušky se jedou dvakrát. Jedna má 21 a druhá 25km. Podle všeho ještě není nic rozhodnuto.
Výsledky po RZ12
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Avci Y. - Gücenmez B. Ford Fiesta S2000 1:29:58,3 --- 2. Betti L. - Barone M. Peugeot 207 S2000 +40,4 3. Oleksowicz M. - Orebowski A. Ford Fiesta S2000 +1:22,8 4. Bostanci M. - Vatansever O. Ford Fiesta S2000 +1:38,6 5. Kazaz E. - Kurbanzade S. Mitsubishi Lancer EVO X +3:21,9 6. Ruta S.- Rozwadowski S. Peugeot 207 S2000 +4:05,9 7. Tlusťák A. - Škaloud J. Fiat Grande Punto S2000 +6:21,3 8. Soylu U. - Inan F. Mitsubishi Lancer EVO IX +6:49,7 9. Okur M. - Dincer A. Mitsubishi Lancer EVO IX +6:59,1 10. Söylemez M. - Bakancocuklari C. Mitsubishi Lancer EVO IX +7:58,5
Dvakrát čtyři rychlostní zkoušky čekaly dnes na posádky startujíci na Bosphorus Rally.
První rz dne vyhrál Betti před Travagliou a Avcim. Betti se tak posunul na třetí místo před Oleksowicze. Prvních deset se vešlo do 20ti vteřin. Ze špičky se poroučel mimo trať Burak Cukurova s Fabií S2000.
V šesté rz se nejlépe dařilo opět Avcimu, šest a půl vteřiny za ním Betti a sedm Oleksowicz.Nedařilo se tlusťákovi když rz dokončil na dvanáctém místě se ztrátou 38 vteřin, o dvě před ním byl vedoucí muž F2 Slavov. Avci zatroubil k velkému útoku, na Travagliu už ztrácí jen necelých pět vteřin.
Sedmou rychlostní zkoušku vyhrává domácí Bostanci s Fiestou S2000, druhý Avci a třetí Oleksowicz. Zkouška se nepovedla Travagliovi a Avci se tak ujímá vedení. Odstupuje Cetinkaya pravděpodobně pro technikcou závadu.
Vítězstvím v osmé zkoušce potvrdil Avci vedení. Travaglia a Betti stejný druhý čas. Kazaz dnes bojuje s nefunkčním intercomem. Slavov zajíždí na necelých deseti km rychlostní zkoušky osmý čas absolutně. Tonda Tlusťák vše podřizuje dojetí a zajíždí 14tý čas, celkově je osmý. Nicméně nebude to mít lehké protože nejbližší pronásledovatelé jsou blízko.
Onboard z vozu Renatra Travaglii ZDE
Výsledky po RZ 8
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Avci Y. - Gücenmez B. Ford Fiesta S2000 59:37,1 --- 2. Travaglia R. - Granai L. Ford Fiesta S2000 +4,7 3. Betti L. - Barone M. Peugeot 207 S2000 +21,4 4. Oleksowicz M. - Orebowski A. Ford Fiesta S2000 +22,4 5. Bostanci M. - Vatansever O. Ford Fiesta S2000 +58,5 6. Kazaz E. - Kurbanzade S. Mitsubishi Lancer EVO X +2:10,7 7. Ruta S.- Rozwadowski S. Peugeot 207 S2000 +2:53,8 8. Tlusťák A. - Škaloud J. Fiat Grande Punto S2000 +4:25,7 9. Soylu U. - Inan F. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:35,1 10. Söylemez M. - Bakancocuklari C. Mitsubishi Lancer EVO IX +4:42,2Výsledky po první etapě
Šotolinová Rally Istanbul je dalším podnikem v kalendáři ERC. Na posádky čeká ve třech dnech 16 rychlostních zkoušek o délce 93 km. Celkem má soutěž i s přejezdy 637,97 km, takže se v podstatě odehrává na pětníku.
Nejkratší Rz s názvem Airport zvládl nejlépe Betti s Peugeotem S2000, hned za ním Travaglia s Fiestou S2000 a třetí byl Oleksowicz se stejným vozem. Devátý čas zajel Tlusťák s Puntem S2000. Na druhé Rz zabral Oleksovicz a vyhoupl se do čela, druhý byl domácí Avci a třetí Travaglia všichni Fiesta S2000. Tlusťákovi se Škaloudem patřila devátá pozice.
Třetí test byl opět "Letiště". V pořadí Travaglia, Betti Oleksowicz, desátý Tlusťák. Čtvrtý test byl druhým průjezdem RZ 2. Bylo vidět, že do tempa se dostal Travaglia, vteřinu za ním byl Avci a pět Betti. Pěkný desátý čas zajel zádveřický pilot. o místo před ním byla Burcu Cetinkaya, která startuje se stejným vozem jako naši.
Celkově je tedy po první etapě první Travaglia. Druhý Oleksowicz ztrácí devět a Avci deset. Tonda Tlusťák je devátý, což je super výsledek na šotolině.
Dvoukolky zde totálně opanoval Bulhar Todor Slavov s Cliem R3.
Zítra pokračuje rally čtyřmi testy, které se jedou dvakrát. Etapu dnes dokončilo 45 posádek. Odstartovalo 49.
Výsledky po I.etapě
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Travaglia R. - Granai L. Ford Fiesta S2000 28:23,8 --- 2. Oleksowicz M. - Orebowski A. Ford Fiesta S2000 +9,3 3. Avci Y. - Gücenmez B. Ford Fiesta S2000 +10,9 4. Betti L. - Barone M. Peugeot 207 S2000 +21,8 5. Cukurova B. - Tezel Ü. Škoda Fabia S2000 +52,5 6. Bostanci M. - Vatansever O. Ford Fiesta S2000 +54,4 7. Ruta S.- Rozwadowski S. Peugeot 207 S2000 +1:05,6 8. Kazan E. - Kurbanzade S. Mitsubishi Lancer EVO X +1:19,7 9. Tlusťák A. - Škaloud J. Fiat Grande Punto S2000 +2:24,2 10. Cetinkaya B - Güney C. Fiat Grande Punto S2000 +2:39,9
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.