Se značně rozporuplnými pocity odjela z druhého podniku FIA Mistrovství Evropy v rally posádka A.T. Motosport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia Super 2000. V Croatia rally s centrem v Rijece vybojovala šesté místo v absolutním pořadí, nicméně s předvedeným výkonem na rychlostních zkouškách nebyla spokojena. Zádveřický jezdec před soutěží dokonce zvažoval, zda do soutěže vůbec nastoupí. Důvodem bylo zadržení mechanika týmu chorvatskými celníky
Tlusťák se Škaloudem odjeli na pobřeží Jadranského moře s cílem rozšířit bodový zisk z úvodního podniku v Itálii a navázat na výborný výkon při Rallysprintu Kopná ve Slušovicích, kde obsadili druhé místo v absolutním pořadí. Bohužel před samotnou soutěží řešili úplně jiné starosti. Sedmadvacetiletý mechanik týmu Jan Tydlačka byl umístěn ve vazební věznici v Rijece, kde ho chorvatská policie vyšetřuje kvůli nabízení úplatku celníkovi na hraničním přechodu Rupa. "Celníci nechtěli Honzu pustit přes hranice a nepřímo si řekli o úplatek. Honza po telefonické konzultaci se mnou vložil do dokladů sto euro, ale celník se mu vysmál, že je to málo. Zavolal policii, která ho zatkla a od té doby je ve vazbě. Nejeli jsme do Chorvatska poprvé, takže bylo jasné, že celníci budou něco chtít. Někdy to jsou trička, piva nebo peníze. Bez toho se tam bohužel projet nedá. Ale Chorvatsko prý začalo tvrdý boj s korupcí a tohle má být exemplární případ. Přitom všechny doklady a potřebné papíry jsme měli v pořádku. Druhý den mi šéf celnice dokonce řekl, že být ve službě on, tak by Honzu normálně pustil dál," uvedl Antonín Tlusťák, úřadující vicemistr Evropy. Tým se snažil situaci řešit s českou ambasádou, ale zatím bez úspěchu. "Ambasáda s námi komunikuje, radí nám, ale je opatrná. Čekal bych, že to bude všechno pružnější. Sehnali jsme si alespoň uznávanou právničku ze Záhřebu, která se snaží o propuštění na kauci. Jenže Chorvati využívají maximálních lhůt, aby všechno natáhli, a pak nám stejně nevyhověli. Až do úterý navíc zakázali návštěvy, prý kvůli ovlivňování svědků," pověděl rozladěný Tlusťák.
Za této nepříjemné situace nastoupila zádveřicko-mladoboleslavská dvojice do třídenní evropské soutěže. Charakter tratě si vyzkoušela na čtvrtečním poledním shakedownu, kde zajela celkově osmý čas se ztrátou 2,3 vteřiny na nejrychlejšího Rossettiho. Tlusťák začal úvodní den soutěže na osmém místě po prvním rychlostním testu s názvem Učka, ale po první etapě figuroval na sedmé příčce se ztrátou více než dvě minuty na vedoucího jezdce. Stejnou pozici si udržel i během pátečního dne, který čítal celkem sedm rychlostních zkoušek. V závěrečné sobotní etapě havaroval rychlý Ital Longhi na Fabii a Tlusťák se posunul na konečné šesté místo na cílové rampě, jenž znamenalo přísun osmi evropských bodů do konečného účtování. „I přes všechny patálie před startem soutěže jsme nakonec spatřili cílovou rampu. Soutěž mně příliš nesedla, tratě byly velmi rychlé a na rozdíl od loňského roku pořadatelé vypustili nejtechničtější úseky. Nechci se vymlouvat, rychlé úseky se mi vůbec nelíbily. Loni byla trať daleko více technická. Spokojenost panuje jen s bezchybně fungujícím vozem a s tím, že jsem získali na své konto další evropské body,“ upřesnil Tlusťák, který figuruje v průběžném hodnocení mistrovství Evropy po dvou odjetých podnicích v Itáli a Chorvatsku na osmé příčce.
Po předchozím výborném výkonu na Kopné překvapila ztráta na nejlepší jezdce. V cíli ztrácel Tlusťák na nejrychlejšího Rossettiho po 246 ostrých kilometrech sedm minut! „Dosažené časy rozhodně neodpovídaly našim představám. Po výborném výkonu na Kopné přišlo vystřízlivění. Zkrátka je to sport, někdo musí být první, šestý nebo poslední. Pro nás je předvedený výkon v Chorvatsku důvodem k zamyšlení. Z mého pohledu byla trať rychlostních zkoušek velmi rychlá a hodně klouzala, což ovšem není výmluva. Každá trať je jiná, nicméně tady jsme si připadali jako při závodech na okruhu. Podmínky máme všichni stejné, musíme jet na všem a za všech podmínek. Bohužel Chorvatsko nám po sportovní stránce příliš nevyšlo, ale máme šanci se ukázat v lepším světle při dalších soutěžích,“ hodnotil spolujezdec Jan Škaloud. Chorvatskou rally vyhrál úřadující mistr Evropy Luca Rossetti (fiat) z Itálie, na druhém místě skončil jeho krajan Luca Betti (peugeot), třetím místem příjemně překvapil Maciej Oleksowicz (ford) z Polska.
Příštím startem týmu A.T. Motosport v FIA Mistrovství Evropy v rally je šotolinová Bosphorus rally (3. – 5. června 2011) v Istanbulu. Posádka Antonín Tlusťák, Jan Škaloud připravila na tento třetí díl evropského šampionátu velké překvapení, neboť pojede na voze Fiat Grande Punto Super 2000. Jedná se o vůz turecké stáje Pegasus Racing, který byl původně připraven pro evropského šampiona Lucu Rossettiho. Italský jezdec dává přednost domácímu mistrovství, jenž se jede ve stejném termínu jako soutěž v Istanbulu. V minulosti za tým startoval v barvách Fiat Türkey i výborný jezdec Volkan Isik. Jedná se o špičkově připravený fiat, který prošel v minulých dnech kompletní přestavbou i repasí v Itálii a Tlusťák bude mít k dispozici vůz poslední specifikace.
Ještě před startem v Turecku se představí dvojice Tlusťák, Škaloud domácím fanouškům na dalším dílu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, kterým bude o nadcházejícím víkendu 39. Rallye Český Krumlov (27. – 28. května 2011). V malebném prostředí jižních Čech povezou na voze Škoda Fabia Super 2000 startovní číslo 2.
Průběžné pořadí FIA Mistrovství Evropy v rally 2011 po 2. podniku:1. Rossetti (Itálie, Fiat Grande Punto S2000) 85 bodů, 2. Betti (Itálie, Peugeot 207 S2000) 47, 3. M. Oleksowicz (Polsko, Ford Fiesta S2000) 30, 4. Travaglia (Itálie, Škoda Fabia S2000) 28, 5. Iliev (Bulharsko, Škoda Fabia S2000) 25, 6. Perico (Itálie, Peugeot 207 S2000) 21, 7. Ruta (Polsko, Peugeot 207 S2000) 12, 8. Tlusťák (Česko, Škoda Fabia S2000) 10, 9. Albertini (Itálie, Renault Clio R3) 9, 10. Longhi (Itálie, Škoda Fabia S2000) 7 atd.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?