Rally Tríbeč hlásí naplněný stav

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 15. května 2011 18:59
Sdílej:

Více než sedm desítek soutěžních posádek je zapsáno v oficiálním seznamu přihlášených posádek na blížící se Rally Tríbeč. Třetí soutěž letošního DMACK Tyres RALLY – Mistrovství Slovenska představí motoristickým fanouškům z okolí Topoľčan kompletní slovenskou špičku, doplněnou o řadu kvalitních zahraničních pilotů.

Na topoľčanskou soutěž se přihlásilo celkem 79 soutěžních posádek, z nichž 48 se utká o body do mistrovství Slovenska a 31 dvojic změří síly v rámci Slovenského Rally Poháru. Mezi přihlášenými najdeme šest speciálů královské kategorie World Rally Car, dvě vozidla specifikace Super 2000, patnáctku čtyřkolek oblíbené skupiny produkčních vozů a nespočet mrštných dvoukolek skupiny A. V těchto dnech se velmi usilovně pracuje i na slovenské premiéře vozu Mitsubishi Lancer specifikace R4. Automobil, který má oproti vozům stejné značky ve skupině N výhodu ve snížené váze a v lepším podvozku, by měl v Topoľčanech představit Moravák Jaroslav Orsák. „Děláme vše proto, aby se vůz stihnul připravit. Věřím, že to vyjde,“ informoval Orsákův spolujezdec Karel Vajík.

V netradiční pozici je před startem Rally Tríbeč mistr Slovenska z roku 1997 Igor Drotár (Subaru Impreza WRC). Zatímco jeho současní soupeři se v okolí Topoľčan objeví poprvé, prešovský pilot se Rally Tríbeč zúčastnil již před více než dvaceti lety. „Je nostalgie vracet se do míst, kde jsem závodil jako mladý. Samostatné Rally Tríbeč jsem se zúčastnil několikrát a dvakrát jsem nechyběl ani na společném závodě Barum – Tríbeč rally. Jednou se nám dokonce podařilo dojet tu na třetím nebo čtvrtém místě v rámci tehdejšího „velkého“ mistráku, což je výsledek, na který moc rád vzpomínám,“ sdělil nám Igor. Oblíbený jezdec, který je ve startovní listině tríbečské rally bezpochyby nejzkušenějším účastníkem, se na třetí letošní slovenskou rally připravuje v Rakousku, kde se o tomto víkendu představí na mezinárodním závodě do vrchu v St. Antonu. „Rádi bychom na subaru zkusili jiný podvozek. Zatím jsme využívali podvozek „irského typu“, který se hodí spíše na uskákané tratě. V Rakousku otestujeme tzv. „italský podvozek“ na kvalitní asfalt a v Topoľčanech se po obhlídce tratí rozhodneme, zda jej zkusíme i na Rally Tríbeč,“ uzavřel naše povídání jeden z favoritů.

Na rozdíl od Drotára, další favorizovaný jezdec Polák Grzegorz Grzyb se před tríbečskou rally pojede rozjet na české území. Namísto Fordu Focus WRC, se kterým je přihlášený do Topoľčan, se jednorázově představí ve speciálu Super 2000. „Na Rallysprint Kopná jsme zvolili vozidlo Peugeot 207 S2000 z dílny Tagai Racing Technology a odstartujeme s podporou polského importéra vozidel Peugeot,“ sdělil manažer týmu RUFA Ing. Lubomír Kleman.

Mezi favority na celkové vítězství samozřejmě nemůžeme opomenout úřadujícího slovenského mistra a vedoucího jezdce průběžné klasifikace mistrovství Jozefa Béreše mladšího (Škoda Fabia S2000). Na řadu výtečných výkonů ze závěru loňské sezóny by v Topoľčanech rád navázal domácí Jaroslav Melichárek, jehož Lancer WRC patří k nejhezčím a zároveň nejsilnějším vozům ve startovním poli. Překvapit však může i špičkový maďarský „enkař“ András Hadik se subaru či nadějný polský mladík Wojtek Chuchala s vozem stejné značky.

Mezi vozy s pohonem přední nápravy letos září dravý Pavol Nagy s vozem Citroën C2 R2. Kromě vedení ve své třídě mu nyní patří i neuvěřitelná pátá pozice v absolutním pořadí slovenského šampionátu, což před sezónou asi čekal málokdo. V Topoľčanech však bude mít Nagy tvrdou konkurenci. Rychlé časy musíme očekávat od Poláka Jana Chmielewskiho s dalším citroënem, míchat kartami v pořadí „dvoukolek“ by rád i další kvalitní pilot Roman Koňuch (Suzuki Ignis S1600).

Vedle účastníků skupiny F (vozy s prošlou mezinárodní homologací), kde v posledních dvou letech exceluje rozevlátý Jozef Béreš starší na Audi Quattro, se na Rally Tríbeč představí i dva zajímavé vozy z kategorie historických automobilů. Po technických problémech v Prešově se svoji Toyotu Celica 2000 bude snažit přimět k poslušnosti František Bányász, který je vzhledem k výkonové převaze jasným favoritem své kategorie. Jednorázový návrat na slovenské tratě hlásí dravý kroměřížský jezdec Vlastimil Kubíček, jenž divákům připomene zašlou slávu populárních žigulíků z Metalexu.

Kompletní seznam přihlášených posádek je k dispozici na oficiálním webu pořadatele – www.rallytribec.sk.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.