Jan Černý na Rally Sardine čtvrtý

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: Eliáš, Petr
Petr Eliáš 9. května 2011 22:07
Sdílej:

Jan Černý se spolujezdcem Pavlem Kohoutem obsadili po dvou náročných dnech na Rally Sardine čtvrté místo.

Rally Sardine v absolutní klasifikaci sice ještě vítěze nezná, ale v kategorii WRC Academy, což jak název napovídá je třída pro začínající jezdce, už je dobojováno. Na náročných, šotolinových rychlostních zkouškách středomořského ostrova česká posádka Jan Černý – Pavel Kohout vybojovala čtvrté místo. Cesta k němu byla hodně dlouhá a trnitá, i když v případě Rally Sardinie by bylo lepší použít výrazy jako kamenitá, či prašná. „Máme za sebou možná moji nejtěžší rally v životě. Místní rychlostní zkoušky byly hodně náročné a i technika dostávala extrémně zabrat. Z mého pohledu mi více vyhovovala I. etapa soutěže, která se jela v pátek. Tam jsme sice museli odstoupit v páté rychlostní zkoušce, protože nám prasklo rameno zavěšení předního kola, ale do té doby se mi tratě líbily. Snažili jsme se jet to, co umíme, a co nám technika dovolí. Se špičkou WRC Academy už se nám docela dobře dařilo držet krok a já byl s naším výkonem spokojený,“ hodnotí Jan Černý úvod Rally Sardinie.

V průběhu druhé etapy museli účastníci Rally Sardinie absolvovat šest rychlostních zkoušek, které už  byly centru soutěže v Olbii mnohem blíže než první den. Jednalo se o tři dlouhé úseky, které se jely ve dvou průjezdech. „Druhý den jsme nastoupili se ztrátou dvaceti minut. Byla to penalizace za nedokončené rychlostní zkoušky prvního dne. Chtěli jsme zkusit jet naplno a vyhrávat rychlostní zkoušky v naší třídě. Už na startu prvního úseku jsme ale viděli jednoho z našich soupeřů, který odstoupil. Když jsme dál pokračovali rychlostní zkouškou, tak se tento pohled opakoval a já si uvědomil, že není kam spěchat a nechtěl jsem skončit, jako ti, co odstoupili i ve druhé etapě. Byli jsme na čtvrtém místě se slušným náskokem a to by byla škoda zahodit. S naším celkovým výkonem jsem po Rally Sardinie spokojený a cítím, že jsme měli na to bojovat o celkové vítězství. Hodně jsem na sobě pociťoval zlepšení po úvodní Rally Portugalsko a těším se už na další rally,“ uzavírá spokojený Jan Černý, který se spolujezdcem Pavlem Kohoutem vybojovali čtvrté místo v kategorii WRC Academy na Rally Sardinie, soutěži zařazené do mistrovství světa v rally.

V následujících týdnech čeká Jana Černého příprava na několik závodů v České republice, kdy prvními dvěma bude Rallysprint Kopná a Rallye Český Krumlov. Tady opět odstartuje s novou Škodou Fabia R2.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.