Jan Černý na Rally Sardine čtvrtý

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: Eliáš, Petr
Petr Eliáš 9. května 2011 22:07
Sdílej:

Jan Černý se spolujezdcem Pavlem Kohoutem obsadili po dvou náročných dnech na Rally Sardine čtvrté místo.

Rally Sardine v absolutní klasifikaci sice ještě vítěze nezná, ale v kategorii WRC Academy, což jak název napovídá je třída pro začínající jezdce, už je dobojováno. Na náročných, šotolinových rychlostních zkouškách středomořského ostrova česká posádka Jan Černý – Pavel Kohout vybojovala čtvrté místo. Cesta k němu byla hodně dlouhá a trnitá, i když v případě Rally Sardinie by bylo lepší použít výrazy jako kamenitá, či prašná. „Máme za sebou možná moji nejtěžší rally v životě. Místní rychlostní zkoušky byly hodně náročné a i technika dostávala extrémně zabrat. Z mého pohledu mi více vyhovovala I. etapa soutěže, která se jela v pátek. Tam jsme sice museli odstoupit v páté rychlostní zkoušce, protože nám prasklo rameno zavěšení předního kola, ale do té doby se mi tratě líbily. Snažili jsme se jet to, co umíme, a co nám technika dovolí. Se špičkou WRC Academy už se nám docela dobře dařilo držet krok a já byl s naším výkonem spokojený,“ hodnotí Jan Černý úvod Rally Sardinie.

V průběhu druhé etapy museli účastníci Rally Sardinie absolvovat šest rychlostních zkoušek, které už  byly centru soutěže v Olbii mnohem blíže než první den. Jednalo se o tři dlouhé úseky, které se jely ve dvou průjezdech. „Druhý den jsme nastoupili se ztrátou dvaceti minut. Byla to penalizace za nedokončené rychlostní zkoušky prvního dne. Chtěli jsme zkusit jet naplno a vyhrávat rychlostní zkoušky v naší třídě. Už na startu prvního úseku jsme ale viděli jednoho z našich soupeřů, který odstoupil. Když jsme dál pokračovali rychlostní zkouškou, tak se tento pohled opakoval a já si uvědomil, že není kam spěchat a nechtěl jsem skončit, jako ti, co odstoupili i ve druhé etapě. Byli jsme na čtvrtém místě se slušným náskokem a to by byla škoda zahodit. S naším celkovým výkonem jsem po Rally Sardinie spokojený a cítím, že jsme měli na to bojovat o celkové vítězství. Hodně jsem na sobě pociťoval zlepšení po úvodní Rally Portugalsko a těším se už na další rally,“ uzavírá spokojený Jan Černý, který se spolujezdcem Pavlem Kohoutem vybojovali čtvrté místo v kategorii WRC Academy na Rally Sardinie, soutěži zařazené do mistrovství světa v rally.

V následujících týdnech čeká Jana Černého příprava na několik závodů v České republice, kdy prvními dvěma bude Rallysprint Kopná a Rallye Český Krumlov. Tady opět odstartuje s novou Škodou Fabia R2.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.