Jan Černý se spolujezdcem Pavlem Kohoutem obsadili po dvou náročných dnech na Rally Sardine čtvrté místo.
Rally Sardine v absolutní klasifikaci sice ještě vítěze nezná, ale v kategorii WRC Academy, což jak název napovídá je třída pro začínající jezdce, už je dobojováno. Na náročných, šotolinových rychlostních zkouškách středomořského ostrova česká posádka Jan Černý – Pavel Kohout vybojovala čtvrté místo. Cesta k němu byla hodně dlouhá a trnitá, i když v případě Rally Sardinie by bylo lepší použít výrazy jako kamenitá, či prašná. „Máme za sebou možná moji nejtěžší rally v životě. Místní rychlostní zkoušky byly hodně náročné a i technika dostávala extrémně zabrat. Z mého pohledu mi více vyhovovala I. etapa soutěže, která se jela v pátek. Tam jsme sice museli odstoupit v páté rychlostní zkoušce, protože nám prasklo rameno zavěšení předního kola, ale do té doby se mi tratě líbily. Snažili jsme se jet to, co umíme, a co nám technika dovolí. Se špičkou WRC Academy už se nám docela dobře dařilo držet krok a já byl s naším výkonem spokojený,“ hodnotí Jan Černý úvod Rally Sardinie.
V průběhu druhé etapy museli účastníci Rally Sardinie absolvovat šest rychlostních zkoušek, které už byly centru soutěže v Olbii mnohem blíže než první den. Jednalo se o tři dlouhé úseky, které se jely ve dvou průjezdech. „Druhý den jsme nastoupili se ztrátou dvaceti minut. Byla to penalizace za nedokončené rychlostní zkoušky prvního dne. Chtěli jsme zkusit jet naplno a vyhrávat rychlostní zkoušky v naší třídě. Už na startu prvního úseku jsme ale viděli jednoho z našich soupeřů, který odstoupil. Když jsme dál pokračovali rychlostní zkouškou, tak se tento pohled opakoval a já si uvědomil, že není kam spěchat a nechtěl jsem skončit, jako ti, co odstoupili i ve druhé etapě. Byli jsme na čtvrtém místě se slušným náskokem a to by byla škoda zahodit. S naším celkovým výkonem jsem po Rally Sardinie spokojený a cítím, že jsme měli na to bojovat o celkové vítězství. Hodně jsem na sobě pociťoval zlepšení po úvodní Rally Portugalsko a těším se už na další rally,“ uzavírá spokojený Jan Černý, který se spolujezdcem Pavlem Kohoutem vybojovali čtvrté místo v kategorii WRC Academy na Rally Sardinie, soutěži zařazené do mistrovství světa v rally.
V následujících týdnech čeká Jana Černého příprava na několik závodů v České republice, kdy prvními dvěma bude Rallysprint Kopná a Rallye Český Krumlov. Tady opět odstartuje s novou Škodou Fabia R2.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.