Jan Černý se spolujezdcem Pavlem Kohoutem obsadili po dvou náročných dnech na Rally Sardine čtvrté místo.
Rally Sardine v absolutní klasifikaci sice ještě vítěze nezná, ale v kategorii WRC Academy, což jak název napovídá je třída pro začínající jezdce, už je dobojováno. Na náročných, šotolinových rychlostních zkouškách středomořského ostrova česká posádka Jan Černý – Pavel Kohout vybojovala čtvrté místo. Cesta k němu byla hodně dlouhá a trnitá, i když v případě Rally Sardinie by bylo lepší použít výrazy jako kamenitá, či prašná. „Máme za sebou možná moji nejtěžší rally v životě. Místní rychlostní zkoušky byly hodně náročné a i technika dostávala extrémně zabrat. Z mého pohledu mi více vyhovovala I. etapa soutěže, která se jela v pátek. Tam jsme sice museli odstoupit v páté rychlostní zkoušce, protože nám prasklo rameno zavěšení předního kola, ale do té doby se mi tratě líbily. Snažili jsme se jet to, co umíme, a co nám technika dovolí. Se špičkou WRC Academy už se nám docela dobře dařilo držet krok a já byl s naším výkonem spokojený,“ hodnotí Jan Černý úvod Rally Sardinie.
V průběhu druhé etapy museli účastníci Rally Sardinie absolvovat šest rychlostních zkoušek, které už byly centru soutěže v Olbii mnohem blíže než první den. Jednalo se o tři dlouhé úseky, které se jely ve dvou průjezdech. „Druhý den jsme nastoupili se ztrátou dvaceti minut. Byla to penalizace za nedokončené rychlostní zkoušky prvního dne. Chtěli jsme zkusit jet naplno a vyhrávat rychlostní zkoušky v naší třídě. Už na startu prvního úseku jsme ale viděli jednoho z našich soupeřů, který odstoupil. Když jsme dál pokračovali rychlostní zkouškou, tak se tento pohled opakoval a já si uvědomil, že není kam spěchat a nechtěl jsem skončit, jako ti, co odstoupili i ve druhé etapě. Byli jsme na čtvrtém místě se slušným náskokem a to by byla škoda zahodit. S naším celkovým výkonem jsem po Rally Sardinie spokojený a cítím, že jsme měli na to bojovat o celkové vítězství. Hodně jsem na sobě pociťoval zlepšení po úvodní Rally Portugalsko a těším se už na další rally,“ uzavírá spokojený Jan Černý, který se spolujezdcem Pavlem Kohoutem vybojovali čtvrté místo v kategorii WRC Academy na Rally Sardinie, soutěži zařazené do mistrovství světa v rally.
V následujících týdnech čeká Jana Černého příprava na několik závodů v České republice, kdy prvními dvěma bude Rallysprint Kopná a Rallye Český Krumlov. Tady opět odstartuje s novou Škodou Fabia R2.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.