ZMĚNA VÝSLEDKŮ;AKTUALIZOVÁNO O FOTOGALERII:Další podnik MSR se jel dnes v okolí Prešova.
V cíli první rychlostní zkoušky byl nejrychleji Grzyb s Focusem WRC následovaný Bérešem a Sandellem s Fabiemi. Čtvrtý byl Drotár se Subaru WRC a pátý navrátilec Cserhalmi. Neodstartoval Melichárek, kterému porucha elektroniky vozu zapříčinila, že svůj vůz nenastartoval. Technický problém nastal i u vozu Jaroslava Orsáka.
Ve druhé RZ zvítězil opět Grzyb před druhým Bérešem a třetím Drotárem. Čtvrtý byl Sandell . Posádkám komplikuje jízdu velmi kluzký povrch.
Třetí RZ opět pod taktovkou Grzyba, ale za ním se dějí věci nevídané. Dvojitý defekt má Sandell a ztrácí 8 minut a tím i naději na dobré umístění, dokonce trojitý defekt potkal Drotára a ten ze soutěže odstupuje. Mladík Kočí s Citroenem C2R2 MAX je na osmém místě absolutně a vede juniory i dvoukolky.
Na šesté rychlostní zkoušce měl nespecifikované problémy s kolem Grzyb. Ztratil jej na přejezdu a odstoupil.
Na první místo se tak dostal Béreš jun s Fabií S2000 a vedení si udržel do cíle. Druhé místo vybojoval Cserhalmi s Lancerem KIT Racing, ikdyž Francouz Viana s C4 WRC na něj zle dotíral. Čtvrté místo patří Trněnému s Fabií WRC, pátý je Mozner a šestý Vojtech Chuchala se oba se Subaru WRX. Sedmé místo patří Gerendelovi a osmý je s C2R2 Max Kočí, který zvítězil jak ve třídě, tak v juniorech a dvoukolkách. Sandell skončil jedenáctý.
Další soutěží je Tříbeč Rally Topolčany (20-21.5.2011).
Foto: Tibor Szabosi /www.autosportfoto.sk
Fotogalerie Tibora Szabosziho
Fotogalerie Dávid Rakuščinec
Výsledky cíl:
1. Jozef Béreš/Róbert Muller (SR/Škoda Fabia S 2000) 55:16 min.2. Wojtek Chuchala/Kamil Heller (Poľ./Subaru Impreza) + 2:53,93. Tibor Cserhalmi/Marek Omelka (SR-ČR/Mitsubishi lancer evo IX) + 3:31,54. Laurent Viana/Isabelle Galmiche (fran./Citroen C4 WRC) + 3:245. Karel Trnený/Václav Pirtz (ČR/Škoda Fabia WRC) + 4:11,7,6. Radovan Mozner/Peter Vejačka (SR/Subaru Impreza) +4:207. Roman Grendel/Zuzana Lieskovcová (SR/Mitsubishi lancer evo IX) + 4:50,58. Martin Kočí/Imrich Ferenc (SR/Citron C2 R2 MAX) +5:599. Jozef Béreš st./Tomáš Klíma (SR/Audi Quatro) +6:4610. Pavol Nagy/Lukáš Zámečník (SR/Citroen C2 R2 MAX) + 7:48,1
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.