Japonci své naděje na znovuzařazení do kalendáře MS nevzdávají. Opět by rádi získali zpět pro svoji soutěž status mistrovské soutěže. Rok 2012 by už ale měl být tabu.
Podle ředitele soutěže, Dmitrye Krivtsova, je fáma, podle které se organizátoři soutěže vzdali možnosti opětovného zařazení do MS, nepravdivá: „Jedná se pouze o rok 2012. Momentálně je velmi těžké odhadnout, jak moc velké škody země po zemětřesení utrpěla. Je tedy jasné, že uspořádat soutěž MS v příštím roce by mohlo být dost obtížné. V současné době mohu pouze potvrdit, že Japonsko má zájem být na soupisce soutěží MS.“
Mezitím se snesla na Japonskou rally kritika. Zatímco předchůdce Oliviera Quesnela ,Guy Frequelin, patřil mezi zastánce rally v zemi vycházejícího slunce, jeho nástupce smysl této soutěže postrádá: „Citroën auta v Mexiku neprodává a v Austrálii nebo Japonsku pouze velmi málo. Nemyslím si tedy, že by takové soutěže měly velký smysl. Navíc jsem v Japonsku byl a neviděl jsem žádné fanoušky. Japonce rally nezajímá, navíc neexistuje japonská značka, která by se chystala na vstup do MS rally.“
Citroën, Ford, Mini a Volkswagen se na společném setkání dohodli, že by kalendář měl pokrýt všechny důležité trhy. Mezi ně se řadí Čína, Rusko, ale i USA, nebo Brazílie. FIA by ráda kalendář na rok 2012 zveřejnila již v příštím týdnu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.