Japonci své naděje na znovuzařazení do kalendáře MS nevzdávají. Opět by rádi získali zpět pro svoji soutěž status mistrovské soutěže. Rok 2012 by už ale měl být tabu.
Podle ředitele soutěže, Dmitrye Krivtsova, je fáma, podle které se organizátoři soutěže vzdali možnosti opětovného zařazení do MS, nepravdivá: „Jedná se pouze o rok 2012. Momentálně je velmi těžké odhadnout, jak moc velké škody země po zemětřesení utrpěla. Je tedy jasné, že uspořádat soutěž MS v příštím roce by mohlo být dost obtížné. V současné době mohu pouze potvrdit, že Japonsko má zájem být na soupisce soutěží MS.“
Mezitím se snesla na Japonskou rally kritika. Zatímco předchůdce Oliviera Quesnela ,Guy Frequelin, patřil mezi zastánce rally v zemi vycházejícího slunce, jeho nástupce smysl této soutěže postrádá: „Citroën auta v Mexiku neprodává a v Austrálii nebo Japonsku pouze velmi málo. Nemyslím si tedy, že by takové soutěže měly velký smysl. Navíc jsem v Japonsku byl a neviděl jsem žádné fanoušky. Japonce rally nezajímá, navíc neexistuje japonská značka, která by se chystala na vstup do MS rally.“
Citroën, Ford, Mini a Volkswagen se na společném setkání dohodli, že by kalendář měl pokrýt všechny důležité trhy. Mezi ně se řadí Čína, Rusko, ale i USA, nebo Brazílie. FIA by ráda kalendář na rok 2012 zveřejnila již v příštím týdnu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?