Loni byla Škoda Fabia S2000 v IRC k nedostižení a konkurence (zejména ta francouzská) to nesla jen těžko. Nyní má Škoda vůz, se kterým by ráda dobyla i pohár dvoukolek.
Před nedávnem jsme vás inforovali o tom, že Škoda vytvořila skromnější soutěžní verzi k úspěšné Fabii S2000, Fabii R2. Vůz s předním náhonem, 1,6l motorem a sekvenční převodovkou, který byl vyvíjem ve spolupráci s firmou Impromat Car, by se nyní mohl stát vlajkovou lodí domácí automobilky na poli dvoukolek v IRC 2WD Cupu.
"Je skvělé, že od teď nabízíme vůz určený širšímu okruhu zákaníků, kteří hledají spolehlivý a cenově dostupný soutěžní vůz," říká Jan Hurt, prodejní manažer Škoda pro střední a východní Evropu. "S přihlédnutím k tradicím a vývoji motorsportu v České republice je Fabia R2 pouze logickým vyústěním našich aktivit. Jsem si jistý, že tento náš model bude stejně úspěšný jako Fabia S2000 a to již nyní."
Již příštý týden začíná domácí Mezinárodní mistrovství České republiky a nový vůz budeme mít šanci na Valašsku vidět v ostré soutěžní premiéře. Za jeho volant usedne Jaromír Tarabus, který se bude letos soustředit předvším na sprintové mistrovství. Více o tomto debutu zde.
Zdroj: ircseries.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.