Po nevalné účasti na rally v Mexiku se v mistrovství světa dočkáme další soutěže se slabší účastí. Start na čtvrtém podniku WRC v Jordásku plánuje pouze 31 posádek.
Na startu uvídíme celkem třináct vozů WRC 1,6T. Vedle továrních jezdců budou ve své anabázi pokračovat mimo jiných Ostberg, Villagra, Kuipers a Al Quassime (Fiesta WRC), do Citroenu se opět posadí Räikkönen a poprvé také van Merksteijn.
Pozornost bude také jistě upřena na Daniela Oliveiru, který se na start teprve podruhé po Portugalsku postaví s Mini S2000 1,6T, zatím jediným pojízdným vozem kategorie 1.
Soutěž bude také v kalendáři SWRC. Martin Prokop, stejně tak Juho Hänninen, startovat nebude. Na stratu bude ale celkem deset vozů S2000, poprvé odstartuje také Hermann Gassner se Škodou Red Bull.
Kompletní startovní listinu si můžete prohlédnout zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?