Po nevalné účasti na rally v Mexiku se v mistrovství světa dočkáme další soutěže se slabší účastí. Start na čtvrtém podniku WRC v Jordásku plánuje pouze 31 posádek.
Na startu uvídíme celkem třináct vozů WRC 1,6T. Vedle továrních jezdců budou ve své anabázi pokračovat mimo jiných Ostberg, Villagra, Kuipers a Al Quassime (Fiesta WRC), do Citroenu se opět posadí Räikkönen a poprvé také van Merksteijn.
Pozornost bude také jistě upřena na Daniela Oliveiru, který se na start teprve podruhé po Portugalsku postaví s Mini S2000 1,6T, zatím jediným pojízdným vozem kategorie 1.
Soutěž bude také v kalendáři SWRC. Martin Prokop, stejně tak Juho Hänninen, startovat nebude. Na stratu bude ale celkem deset vozů S2000, poprvé odstartuje také Hermann Gassner se Škodou Red Bull.
Kompletní startovní listinu si můžete prohlédnout zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.