Do štartu tohtoročného slovenského rally šampionátu ostávajú už iba necelé štyri týždne a jednotlivé tímy postupne začínajú odkrývať dlho utajované prekvapenia. To najväčšie pre všetkých divákov pripravil RUFA Šport Team, v podobe nasadenia jedného z najúspešnejších vozidiel posledných rokov, Citroënu C4 WRC.
Práve RUFA Šport bol už v minulosti jedným z tímov, ktoré stále pripravovali nejaké prekvapenie. Či už to bol titul Majstra Slovenska v rally hneď v prvom roku fungovania tímu, či premiérové slovenské nasadenie Škody Fabia S2000. Inak tomu nie je ani v nadchádzajúcej sezóne, keď ako prvý slovenský tím prináša na naše domáce trate jedno z najúspešnejších vozidiel posledných rokov. Už spomínané vozidlo Citroën C4 WRC sme ešte v rámci domáceho šampionátu nemali nikdy možnosť sledovať a tak sa veru máme na čo v tohtoročnej sezóne tešiť. Za jeho volantom sa predstaví stabilný pilot RUFA Šport – Grzegorz Grzyb. Po jeho boku, na sedadle navigátora bude po trojročnej pauze opäť sedieť slovenských fanúšikom rally dobre známy Róbert Hundla. Spoločne absolvujú kompletný program slovenského šampionátu v rally, ktorý odštartuje už 1. apríla 2011 v maďarskom meste Eger.Čo viedlo RUFA Šport Team ku nasadeniu jedného z najúspešnejších vozidiel do slovenského šampionátu sme zisťovali u manažéra tímu Ľubomíra Klemana: „Už v minulosti sme ako prví na slovenské trate prinášali novinky. A inak tomu nie je ani teraz. Našim cieľom je zisk majstrovského titulu a keďže na rýchlych tratiach nie je možné s vozidlom špecifikácie S2000 konkurovať WRC-čkam, uvažovali sme o prezbrojení. Keď prišla ponuka na Citroën C4 WRC nebolo veľmi o čom špekulovať , je to predsa jedno z najlepších rally vozidiel posledných rokov a tak sme sa dohodli. Navyše sme radi, že zase prinášame slovenskému divákovi niečo, čo na domácich tratiach ešte nevidel. Či to bola dobrá voľba, alebo nie, ukáže až čas."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?